solis grind & infuse pro VS dual boiler

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

solis grind & infuse pro VS dual boiler

Berichtdoor Youssef » zo 11 aug 2019, 17:05

in consumentegids zag ik dat de ''solis grind en infuse pro'' als beste getest eruit kwam.
https://www.coolblue.nl/product/605188/ ... gJxJfD_BwE

en via de ING is hij voor 470 euro te verkrijgen wat een erg scherpe prijs lijkt.

nu had ik zelf de

https://www.simonlevelt.nl/sage-dual-bo ... gKaXfD_BwE

op oog die in vele reviews er erg goed uitkomt

maar die is de dubbele prijs.

Als jullie die 2 vergelijken, is die 2e dan de meerprijs waard? en iemand hierervaring met die eerste machine?

IK ga er vooral cappucino mee maken, en afentoe een espresso
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: solis grind & infuse pro VS dual boiler

Berichtdoor bobbee » zo 11 aug 2019, 17:44

Zijn beide het geld niet waard.
Als je toch zulke bedragen gaat uitgeven dan zou ik kijken voor een 2e hands bezzera bz 10 icm een niche zero.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: solis grind & infuse pro VS dual boiler

Berichtdoor Pti » zo 11 aug 2019, 19:10

Is die sage niet de redelijk befaamde breville dual boiler met een andere merknaam? Ik zou t zelf ook niet zo snel kopen maar je leest daar echt heel veel goede dingen over van tevreden gebruikers.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: solis grind & infuse pro VS dual boiler

Berichtdoor HanR » zo 11 aug 2019, 19:12

Gedeeltelijk mee eens.
Solis is inderdaad weggegooid geld.
Het enige lichtpuntje is hooguit dat er weer een importeur is in Nederland.

Het gaat voornamelijk om de beroerde kwaliteit van ingebouwde molens. Dit geldt evenzeer voor populaire machines als Quickmill 3035, La Pavoni Domus Bar en aanverwanten.

Single dosen is echter geen must. Het kan ook makkelijker. Met een Eureka Specialita voor €450,- doe je jezelf ook niet echt tekort.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: solis grind & infuse pro VS dual boiler

Berichtdoor bvds » zo 11 aug 2019, 19:46

De consumentenbond heeft geen verstand van espressomachines...

Die machine lijkt me helemaal niks! Zowel de maler niet als het espresso deel. Dan kun je veel beter een 2e hands QM 820 kopen met een Eureka malertje.

Dan die andere:
Is die sage niet de redelijk befaamde breville dual boiler met een andere merknaam? Ik zou t zelf ook niet zo snel kopen maar je leest daar echt heel veel goede dingen over van tevreden gebruikers.
Ja en dat is best serieus "speelgoed". D.w.z. dat je er serieus goede espresso mee kan maken, de temperatuurbeheersing top is en je er zelfs 'Slayer style' shots mee kan maken met een simpele mod...

Maar het is ook wel "speelgoed' in de zin dat het geen machine is voor de lange termijn. In Amerika is de customer service heel goed en krijgen mensen steeds nieuwe machines opgestuurd bij problemen. Reken maar dat dat in NL anders ligt. En storingsgevoelig is die machine zeer zeker. En zelf sleutelen heel lastig. Bovendien zijn het geen universele parts.

Ik zou die 1100 euro inderdaad anders besteden. Een Bezzera BZ10 zoals Bob aangeeft is kwalitatief stukken beter. En zo zijn er nog veel meer leuke machines te bedenken. Bijvoorbeeld een Quickmill Silvano als je graag een PID wilt en gescheiden stoomsysteem. Moet je dan wel in Italie kopen, aangezien de prijs in ons land een stuk hoger ligt.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Powerreserve
Berichten: 171
Lid geworden op: za 08 jun 2019, 12:55

Re: solis grind & infuse pro VS dual boiler

Berichtdoor Powerreserve » ma 12 aug 2019, 17:14

Ik heb voor mijn overstap naar goed espresso materiaal 2 x een Solis Grind & Infuse pro gehad. Veel beter dan Senseo. Maar dat is oplos koffie ook.

Tip: niet doen. Zonde vh geld. De tips vd forumleden hierboven snijden hout. Kijk op dit form en marktplaats naar een goed onderhouden 2e hands machine en molen: word je echt veel blijer van.

Succes


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: solis grind & infuse pro VS dual boiler

Berichtdoor GuidovW » ma 12 aug 2019, 21:09

Ik ben het met bovenstaande heren eens: de consumentenbond kan je hierin niet adviseren.

Daarnaast kan ik op de site van de bond de Solis niet terug vinden als best getest.
Beste koop is Tristar CM-2275 (april 19)
Beste uit de test is Graef ES850 Marchesa (juni 19)

Maar zoals al aangegeven, we helpen je graag zoeken naar het voor jou beste apparaat! :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: solis grind & infuse pro VS dual boiler

Berichtdoor GuidovW » ma 12 aug 2019, 21:23

Ah, ik heb het gevonden; het was beste koop van een jaar geleden.
Maar voor de kwaliteit van de espresso scoorde het apparaat als slechtste van de geteste apparaten....
Hoezo beste..... :?:
:o
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: solis grind & infuse pro VS dual boiler

Berichtdoor Youssef » ma 12 aug 2019, 21:47

Dank voor jullie advies! ik ben er vandaag gelijk mee aan de slag gegaan
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

ThirtyKnots
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 11 sep 2019, 14:23

Re: solis grind & infuse pro VS dual boiler

Berichtdoor ThirtyKnots » wo 11 sep 2019, 23:23

weet niet of je al een keuze hebt kunnen maken en het lijkt erop alsof ik een van de weinige ben op dit forum die een grote voorstander is van de Solis tripple heat. Is inderdaad dezelfde machine als de Breville Dual Boiler. Heb nu 2 maanden het apparaat en ben laaiend enthousiast om de volgende redenen:
1. Flow profiling dmv een extreem simpele mod (5 schroeven eruit, 3 leidingen verleggen, 1 water kraantje pluggen en een switch loshalen), je kunt hierna slayer shots doen op een apparaat van 1k (beter zelfs omdat je volledige controle over de flow hebt van de preinfusion tot het einde). Je hebt daarna geen warm water kraantje meer maar wie gebruikt dat ding nou? https://www.home-barista.com/espresso-m ... 9-270.html
2. Binnen 3 minuten warm en super constant door een goede PID en warmte element (thermoblock is redelijk snel warm ~20 minuten, de meeste dual boiler systemen moeten zeker 45 minuten opwarmen)
3. Zit allemaal standaard materiaal in, de pomp is eenvoudig te vervangen, leidingen zijn allemaal standaard
4. twee boilers, tegelijk koffie zetten en melk schuimen
5. Is slechts 1000!

daarnaast is het apparaat zeer stevig gebouwd, zit er een mooi verborgen bakje in voor je tools, groot water reservoir, hoge stoomdruk, etc. Tot 1k is dit het enige apparaat wat ik zelf zou kopen en boven de 2k zou ik een Bianca Lelit nemen of een Decent Espresso DE+. Meer dan 2.5k uitgeven aan een apparaat voor thuisgebruik zou ik persoonlijk niet doen; je krijgt niet meer waar voor je geld.

Ben begonnen met een quickmill 820, maar daar groei je snel uit. De stap van de 820 naar een tripple heat is gigantisch qua kwaliteit van de koffie die je eruit krijgt, de sprong in prijs valt best mee dus als je zit te twijfelen om van je nespresso over te stappen op een quickmill, blijf even sparen en ga direct voor de tripple heat. De bakken koffie die je eruit trekt zijn trouwens ook zoveel sterker dat je aan minder koffie genoeg hebt (dronk 4 tot 5 espresso in de ochtend met de 820, gaat ongeveer 14g in een basket en met de tripple heat neem ik 2 bakkies waar 19g in gaat)

Heb momenteel een Eureka Silenzio Mignon grinder, prima dingetje maar als je de analoge versie hebt en je gaat zeer fijn malen dan houdt de timer ermee op voordat je bakje vol zit met koffie dus beetje irritant. Twijfel nu om over te stappen naar een niche zero maar dan weet je in ieder geval met welke setup ik het heb getest.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron