1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor bvds » wo 14 aug 2019, 12:48

Om Cremalover even te pleasen ;)
15657796234004168462712261964669.jpg
Wanneer kom je weer op de koffie?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor Youssef » wo 14 aug 2019, 12:49

Hij komt in de woon/keuken te staan, dus valt op. T oog wol ook wat :)

Ik kaneen niche zero , zwart, kopen voor 430 euro die een paar dagen gebruikt is. Scheelt 100 euro.. denk wel goede deal?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor bvds » wo 14 aug 2019, 13:08

Ik kan een niche zero , zwart, kopen voor 430 euro die een paar dagen gebruikt is. Scheelt 100 euro.. denk wel goede deal?
Dan ben je een hele grote mazzelaar en zou ik geen seconde twijfelen mits de verkoper eerlijk en betrouwbaar is.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor HanR » wo 14 aug 2019, 13:35

Iemand afbranden op basis van een foto van zijn huis is natuurlijk een beetje voorbarig.
Een beetje #metoo'erig zeg maar. Als in "het nadeel van de twijfel".

Pieter is een goede concurrent van mij.
Zijn opvatting dat een machine van binnen net zo goed moet zijn als van buiten is direct zichtbaar als de kap er af gaat.
Zijn prijzen liggen inderdaad hoog.
Als je dat het niet waard vindt, koop je gewoon ergens anders.



Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor cremalover » wo 14 aug 2019, 13:46

Iemand afbranden op basis van een foto van zijn huis is natuurlijk een beetje voorbarig.
Een beetje #metoo'erig zeg maar. Als in "het nadeel van de twijfel".

Pieter is een goede concurrent van mij.
Zijn opvatting dat een machine van binnen net zo goed moet zijn als van buiten is direct zichtbaar als de kap er af gaat.
Zijn prijzen liggen inderdaad hoog.
Als je dat het niet waard vindt, koop je gewoon ergens anders.



Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Ik heb heel wat machines gehad maar wat valt er veel te zien als de kap eraf gaat?
Een boiler en wat leidingen.

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor Youssef » wo 14 aug 2019, 14:34

Iemand afbranden op basis van een foto van zijn huis is natuurlijk een beetje voorbarig.
Een beetje #metoo'erig zeg maar. Als in "het nadeel van de twijfel".

Pieter is een goede concurrent van mij.
Zijn opvatting dat een machine van binnen net zo goed moet zijn als van buiten is direct zichtbaar als de kap er af gaat.
Zijn prijzen liggen inderdaad hoog.
Als je dat het niet waard vindt, koop je gewoon ergens anders.



Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Miss mis ik wat, maar ik heb daar toch niks over gezegt?
en anders mijn excuses.
Grote koffie machine, kleine koffiemachine.. uiteindelijk moet je er zelf blij mee zijn. enige wat boeit. niet of de buurman hem mooi of lelijk vind
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor bobbee » wo 14 aug 2019, 15:19

Is niet voor jou bedoelt casper.

Gaat om de verkoper van de strega en de analyse met wie we te maken hebben van een aantal posts terug. Hij is wel prijzig, zeker! Ik dacht dat als je echt nu wat wilt en hij verkoopt hem voor 1100 euro incl naked portafilter je zelf de overweging kunt maken of jij dat wilt uitgeven.
Je moet voor jezelf uitmaken wat je een machine waard vindt. Jij wilt nu een machine en kan deze kopen, scheelt je paar honderd euro. Koop je liever nieuw dan haal je een nieuwe in de winkel en betaal je die paar honderd euro extra.
Dat moet jij voor jezelf uitmaken.
Als iemand 800 euro vraagt voor een Strega van paar jaar oud is dat ook zijn keuze maar die persoon legt niet de lat van wat iets waard is.
Gewoon zelf nadenken en de overweging maken. Daar kom je wel uit.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor Youssef » wo 14 aug 2019, 15:31

Aahhh zo

Voor dat verschil ddnk ik dan toch nieuw

Die niche zero die ik kan kopen is troueens wit, wel n stuk minder mooi.. maar denk dat ik hem toch koop. 430 is wel scherpe prijs

Qua machine die me echt aansprekn zijn de profitec pro 300 en 500, rocket type v

En die strega, mits max 1000

Voor dr profi 300 vs 500, qua uiterlijk vind ik de 500 de win. Maar de 300 weer fijner in gebruik
De 500 is 1400 en de 300 1280 (bij n website die ik nirt 100% vertrouw die italiaanse websitr van boven)
Wat raden jullie aan als je tussen die 2 twijfeld?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor Marcje » wo 14 aug 2019, 17:05

Dan zou ik voor de 500 gaan, want ik vind die 300 er niet uitzien, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Als je regelmatig melkkoffies gaat zetten, is het ook een overweging om een machine met joystickjes ipv draaiknoppen te nemen. Met 1 beweging zet je de stoom vol aan of uit. Ik zou nooit meer anders willen voor m'n dagelijkse machine iig.

In aanvulling op Cremalover, ik heb 900euro voor mijn Strega betaald. Kwam met 2 portafilters en vastwater aansluiting + aantoonbaar onderhoud. Je kunt ook een tijdje MP in de gaten houden of een 'gevraagd' advertentie zetten natuurlijk. Ik zou zelf niet per sé een nieuwe machine hoeven.
dus...

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

Berichtdoor cremalover » wo 14 aug 2019, 17:40

Dan zou ik voor de 500 gaan, want ik vind die 300 er niet uitzien, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Als je regelmatig melkkoffies gaat zetten, is het ook een overweging om een machine met joystickjes ipv draaiknoppen te nemen. Met 1 beweging zet je de stoom vol aan of uit. Ik zou nooit meer anders willen voor m'n dagelijkse machine iig.

In aanvulling op Cremalover, ik heb 900euro voor mijn Strega betaald. Kwam met 2 portafilters en vastwater aansluiting + aantoonbaar onderhoud. Je kunt ook een tijdje MP in de gaten houden of een 'gevraagd' advertentie zetten natuurlijk. Ik zou zelf niet per sé een nieuwe machine hoeven.
En ik zou een moord doen voor goeie kranen.
Ik haat die flipper dingen.Voegt niets toe.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron