welke HX machine

jobbie

welke HX machine

Berichtdoor jobbie » di 13 aug 2019, 22:27

Ik ga op korte termijn een nieuwe HX PID machine aanschaffen. Ik twijfel tussen 1. Rocket type V Mozzafiato, 2.Bezerra Magica PID, 3.Profitec pro500. Welke adviseren jullie. Daarnaast ben ik vooral vanwege de looks gecharmeerd van de Lelit Bianca. ik ben op de hoogte van de andere en betere specs van deze machine, maar ik weet nit eens of ik die extra functie zoals de paddle op de zetgroep wel ga gebruiken.
Wat is wijsheid?

casper31

Re: welke HX machine

Berichtdoor casper31 » wo 14 aug 2019, 01:52

Ik twijfel een beetje tussen dezelfdd mijn voorkeur zou dam zijn dr profitec, db is toch net fijner dan een hx

jobbie

Berichtdoor jobbie » za 17 aug 2019, 17:28

wat vinden jullie handiger, draaiknoppen voor stoom en warm water of de hendeltjes?

cremalover

Berichtdoor cremalover » za 17 aug 2019, 17:43

wat vinden jullie handiger, draaiknoppen voor stoom en warm water of de hendeltjes?
Draaiknoppen.

casawinters

Berichtdoor casawinters » za 17 aug 2019, 17:43

Ik heb beiden gehad en vind de hendels iets fijner werken met stomen. Warm water tap gebruik ik nooit.
Kranen of hendels zou voor mij overigens geen doorslaggevende rol spelen in de keuze van een nieuwe machine.

Nelus

Berichtdoor Nelus » za 17 aug 2019, 18:53

Op mn bezzera had ik hendels. Nu op de faema draaiknoppen. De laatste hebben mijn voorkeur.

De hendels zijn sneller, maar ik werk niet in een koffiebar. Dus voor thuis gebruik geen argument.

Wat wél goede argumenten zijn:

Hendels stoot je makkelijk met je hand/pols/elleboog tegenaan. Al meerdere keren verbrand of een plons water op het aanrecht.

Hendels blijven soms hangen. En soms schieten ze weer los vanuit de vergrendel stand. irritant.

Tevens
Het ziet er wat iel uit (mening)

Draaiknoppen voelen solider, zijn beter te regelen , veiliger.
Faema Lambro - Mazzer SJ-E SSP

Marcje

welke HX machine

Berichtdoor Marcje » zo 18 aug 2019, 06:37

Tja, ik ben juist weer van de hendels.
De looks van knoppen vind ik beter ("klassieker"), maar vind hendeltjes wel echt fijner werken. Meteen aan- en uit en altijd raak. Ze zijn bij mij nog nooit blijven hangen en ik heb ze persoonlijk ook nog nooit open gestoten.
Maar goed, er is ook hier geen goed of vaut. Kun je ze niet ergens beide proberen?
dus...

bobbee

Berichtdoor bobbee » zo 18 aug 2019, 08:09

Alles went...
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

Tekork

Berichtdoor Tekork » zo 18 aug 2019, 09:35

Hier ook van de hendels, heb nu twee “flippers” en dat bevalt prima. Dit zou misschien het meest ideale zijn als ik nog een keer zou mogen kiezen:

Stoompijp een hendel - aan/uit
Heetwater een kraan - rustig theetje tappen

De kranen die ik hiervoor heb gehad draaide je een ongeluk voordat er überhaupt stoom uit kwam.
Espresso | Nuova Simonelli MAC CUP V 1 | Eureka Oplympus 75E | Zacconi espresso baby |Rossi RR45 | Brewista Smart Scale II | Acaia Lunar |
Filter | V60 | Aeropress | Acaia Pearl | Kinu m47 | Comandante C40 |
Roasting | Gene Cafe CBR-101 |

Terug naar “Semi-automaten”