Weer een extreem goede tip

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Weer een extreem goede tip

Berichtdoor cremalover » za 24 aug 2019, 11:00

Te groot? Bedoel je niet te klein?

Ik heb nl 2 tampers in maat 58 die net iets te klein zijn waardoor er zo’n randje koffiemaalsel ontstaat na tampen. De standaard Profitec tamper past nog het best en zit het ‘strakst’ in het filterbakje: idd draaiend de tamper eruit halen en de puck blijft netjes op zijn plaats.

Daarnaast gebruik ik sinds een paar weken een Aliexpress kopie vd Jack Leveler: een distribute tool die wel heel fijn alle maalsel netjes verspreid. Daarna tamp ik wel gewoon. Plus het is voor dat geld een mooie gadget...





Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Je hebt gelijk.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6400
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Weer een extreem goede tip

Berichtdoor cremalover » za 24 aug 2019, 11:03

Te groot? Bedoel je niet te klein?

Ik heb nl 2 tampers in maat 58 die net iets te klein zijn waardoor er zo’n randje koffiemaalsel ontstaat na tampen. De standaard Profitec tamper past nog het best en zit het ‘strakst’ in het filterbakje: idd draaiend de tamper eruit halen en de puck blijft netjes op zijn plaats.

Daarnaast gebruik ik sinds een paar weken een Aliexpress kopie vd Jack Leveler: een distribute tool die wel heel fijn alle maalsel netjes verspreid. Daarna tamp ik wel gewoon. Plus het is voor dat geld een mooie gadget...





Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ik denk als er een randje langs de tamper verschijnt dat hij te klein is.
De tamper zakt immers tijdens het aandrukken en de rand die niet geraakt wordt blijft dan langs de tamper hangen.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron