Raad bij aankoop espresso machine

PVG007
Berichten: 30
Lid geworden op: di 04 feb 2020, 19:43

Re: Raad bij aankoop espresso machine

Berichtdoor PVG007 » ma 02 mar 2020, 17:29

Ik ben nog aan het wachten op de nieuwe MaraX zodat ik deze in het echt al eens kan bewonderen en vergelijken met de profitec 600, maar ondertussen zoek ik nog wat verder voor eventuele andere oplossingen.
Zo ben ik gekomen bij een La Pavoni Giotto premium dual boiler PID aan een gunstig tarief.
Iemand ervaring met deze?

vlammie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 20:06

Re: Raad bij aankoop espresso machine

Berichtdoor vlammie » do 05 mar 2020, 21:24

Wat ik mis in de vraag is of je enkel espresso wil zetten, of ook cappuccino/latte, etc wil maken?
Wand indien je een machine enkel voor espresso zoekt, dan zie ik weinig meerwaarde in een heat exchanger of dual boiler, dan is een 'luxe' single boiler zoals de ecm classika pid die op de shortlist stond wel een goede keuze?

Zo'n single-boiler kan wel melk opschuimen natuurlijk, maar dan moet je iets meer plannen (shot eerst, daarna opschuimen) dan bij een HX of DB.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Raad bij aankoop espresso machine

Berichtdoor cremalover » vr 06 mar 2020, 16:34

Wat ik mis in de vraag is of je enkel espresso wil zetten, of ook cappuccino/latte, etc wil maken?
Wand indien je een machine enkel voor espresso zoekt, dan zie ik weinig meerwaarde in een heat exchanger of dual boiler, dan is een 'luxe' single boiler zoals de ecm classika pid die op de shortlist stond wel een goede keuze?

Zo'n single-boiler kan wel melk opschuimen natuurlijk, maar dan moet je iets meer plannen (shot eerst, daarna opschuimen) dan bij een HX of DB.
Dat laatste ligt ook een beetje aan de maat van de boiler.

PVG007
Berichten: 30
Lid geworden op: di 04 feb 2020, 19:43

Re: Raad bij aankoop espresso machine

Berichtdoor PVG007 » wo 18 mar 2020, 10:55

Allen,

Ben er een tijdje tussenuit geweest. Aankoop van een espresso machine gedaan.
Het is een demo toestel, eigenlijk zelfs niet gebruikt en zeeer goede condities.
Het is een ECM Synchronika geworden :-)

Verder heb ik nog wat raad nodig ivm grinders.

Momenteel zie je her en der goede condities naar Eureka Atom 65/75 en Olympus 75 (met titanium malers en blow up)

Ook wegens de retentie is er nu een Ceado E5SD op de markt, welke gelijkaardig is aan de eureka's wat prijs betreft.
Zoals geweten zal het voor 3-tal kopjes zijn per dag.

Zal de Ceado voor mijn geval zijn meerwaarde hebben of toch de raad om voor een Eureka te kiezen?
Zal de kwaliteit hetzelfde zijn naar output toe?

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Raad bij aankoop espresso machine

Berichtdoor Pti » wo 18 mar 2020, 11:32

Beginn bij een single boiler en 8 pagina's verder stranden met een Synchronika. Koffie gekkies op hun best!

Gefeliciteerd.

WB. Molen zou ik lekker de eureka 75mm kopen en de blowup links laten liggen. Bewezen kwaliteit.

PVG007
Berichten: 30
Lid geworden op: di 04 feb 2020, 19:43

Re: Raad bij aankoop espresso machine

Berichtdoor PVG007 » wo 18 mar 2020, 12:14

Inderdaad. Dit had ikzelf nooit gedacht. Dat allemaal om kopje koffie :-)
Zotte wereld!

Dus je zou sowieso de ATom 75 kiezen, met normale kleine hopper boven de ATom65, Olympus en Ceado E5SD?
Dus elke keer klein beetje malen (1-2 seconde) voor ouder maalsel te verwijderen?
Ik vermoed ook dat de komende Helios 65 wat minder is dan de atom75 wat specs betreft.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Raad bij aankoop espresso machine

Berichtdoor Marcje » wo 18 mar 2020, 12:20

Ik heb de Atom 75 en maal nooit wat weg!
En hou me verre van balgjes die het maalsel door alle interne gaatjes de maler in blazen ;-)
dus...

PVG007
Berichten: 30
Lid geworden op: di 04 feb 2020, 19:43

Re: Raad bij aankoop espresso machine

Berichtdoor PVG007 » wo 18 mar 2020, 12:26

Oke, dat is duidelijk :-)

Nergens slechte reviews ivm Atom 75.

Deze is onderhuids hetzelfde als de Olympus 75, enkel is de Olympus voorzien van Titanium schijven.
Mss als je de plaats hebt, deze lichte voorkeur geven op de atom of is de kleine meerprijs overroepen?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Raad bij aankoop espresso machine

Berichtdoor Marcje » wo 18 mar 2020, 12:39

De Atom 75 kun je ook overal met TiN schijven krijgen (heb ik ook). Dan is het in feite een Olympus is een kleiner en stiller jasje.
dus...

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Raad bij aankoop espresso machine

Berichtdoor fuel » wo 18 mar 2020, 13:21

Atom 75 is inderdaad een zeer goede molen en echt zeer stil.
Maar de Niche die ik nu heb doet er niet voor onder vind ik, kan ook komen dat ik mijn Strega niet onder controle kon krijgen :roll:
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron