Espresso machine

iPim
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 13 jul 2020, 16:13

Re: Espresso machine

Berichtdoor iPim » wo 19 aug 2020, 19:06

Daarbij komt dat er weldegelijk een ondergrens is.
Die grens ligt voor espresso machines ongeveer bij: Gaggia Classic, Rancilio Silvia, Quickmill 820, Francis Francis X1, ECM Botticelli, La Pavoni Europiccola.
Ik verneem graag waar je een van die machines voor 200 euro kan kopen :D
Profitec GO | Kinu M47 Phoenix | V60/Chemex/CleverDripper/Aeropress | Baratza Encore

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Espresso machine

Berichtdoor Keyser » wo 19 aug 2020, 19:30

Daarbij komt dat er weldegelijk een ondergrens is.
Die grens ligt voor espresso machines ongeveer bij: Gaggia Classic, Rancilio Silvia, Quickmill 820, Francis Francis X1, ECM Botticelli, La Pavoni Europiccola.
Ik verneem graag waar je een van die machines voor 200 euro kan kopen :D
Voer de namen in op marktplaats. Dat gaat wel lukken.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Espresso machine

Berichtdoor Fisherman » wo 19 aug 2020, 22:21

Ik heb zelf lange tijd Nespresso gedronken, maar als je een degelijk kopje koffie zet met verse bonen en een Aeropress wil je niet meer terug. Daarmee bedoel ik te zeggen: dat iets belooft espresso te maken, betekent niet dat de smaak daadwerkelijk beter of intenser is dan andere zettechnieken. In deze prijscategorie kan je denk ik beter je aandacht besteden aan het maken van degelijke filterkoffie. Echt goede espresso maken is duur, ingewikkeld en een kunst - een hobby. Dat kan je niet bereiken met een cupjesmachine.
Dit bericht lijkt bijna te impliceren dat filterkoffie goedkoop gemakkelijk en weinig kunstzinnig is. Maar dat is niet zo bedoeld geweest, dat weet ik bijna zeker.

Toch werp ik me graag vrijwillig op om dit te ontkrachten. Waarvan akte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Espresso machine

Berichtdoor Keyser » wo 19 aug 2020, 22:28

De aanschaf van apparatuur is voordeliger. Filter koffie en alles daarom heen is net zo interessant als uitdagend. Qua bonen dezelfde prijsklassen. Ik geniet van beiden

mel
Berichten: 19
Lid geworden op: di 27 okt 2015, 15:55

Re: Espresso machine

Berichtdoor mel » wo 19 aug 2020, 22:38

Hoe minder je aan een molen en machine uitgeeft, hoe meer moeite je zult moeten doen voor een consistent acceptabele bak.
Daarbij komt dat er weldegelijk een ondergrens is.
Die grens ligt voor espresso machines ongeveer bij: Gaggia Classic, Rancilio Silvia, Quickmill 820, Francis Francis X1, ECM Botticelli,
La Pavoni Europiccola.
Tweedehands zit je rond €200,-, wanneer je bij een goed adres koopt.

Ook is niet iedere machine een even goede match met je handmaler.
Duidelijk, hier heb ik wat aan
Bedankt

iPim
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 13 jul 2020, 16:13

Re: Espresso machine

Berichtdoor iPim » wo 19 aug 2020, 22:54

Ik heb zelf lange tijd Nespresso gedronken, maar als je een degelijk kopje koffie zet met verse bonen en een Aeropress wil je niet meer terug. Daarmee bedoel ik te zeggen: dat iets belooft espresso te maken, betekent niet dat de smaak daadwerkelijk beter of intenser is dan andere zettechnieken. In deze prijscategorie kan je denk ik beter je aandacht besteden aan het maken van degelijke filterkoffie. Echt goede espresso maken is duur, ingewikkeld en een kunst - een hobby. Dat kan je niet bereiken met een cupjesmachine.
Dit bericht lijkt bijna te impliceren dat filterkoffie goedkoop gemakkelijk en weinig kunstzinnig is. Maar dat is niet zo bedoeld geweest, dat weet ik bijna zeker.
Als ik zeg dat een cirkel rond is, zeg ik toch niet ook meteen dat een vierkant niet vierkant is?
Profitec GO | Kinu M47 Phoenix | V60/Chemex/CleverDripper/Aeropress | Baratza Encore

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6401
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Espresso machine

Berichtdoor cremalover » do 20 aug 2020, 08:33

Ik drink vanaf mijn vierde filter. Met de hand opgegoten of uit een machine.
Om de boterham mee weg te spoelen maar niet als een echt lekker drankje.

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Espresso machine

Berichtdoor Madencio » do 20 aug 2020, 08:43

Beste allemaal,

Ik heb ondertussen het beginnerstopic doorgelezen maar ondanks deze duidelijk uitleg kom ik er nog niet helemaal uit.

Ik zoek een simpele espressomachine, half automaat , om enkele keren per week een espresso te maken.
Omdat ik er niet te veel geld wil aan uitgeven ( paar kopjes per week ) was mijn oog gevallen op de ' deLonghi EC685 '
Oogt mooi , neemt niet veel plek in en de reviews zijn veelal positief.
Nu enkel nog de mening van de experten hier voor ik tot een aankoop overga

Waarvoor dank

Gr
Hoi Mel,

Ik zal je mijn ervaring ook even delen.
Een klein half jaartje geleden ben ik ook begonnen met het zetten van espresso's, het ging toen ook om enkele keren per week. Destijds had ik besloten om de Sage Barista Express te kopen voor 600 euro. Voor mij toen een degelijk ding, ware het niet dat ik er al vrij snel achter kwam wat de beperkingen zijn van zo'n machine. Na lang onderzoek en veel topics te hebben gelezen op dit forum heb ik de Sage weggedaan (voor 400 euro verkocht, dus toch 200 euro 'verlies', tussen aanhalingstekens want de ervaring en leermomenten was ik wel rijker uiteraard) en heb ik besloten om een goede espressomachine te kopen. Ik kan je zeggen, het verschil is immens.
Mijn mening: ook al zet je maar een aantal keren espresso in de week, je wilt wel dat juist die keren heerlijk zijn. Uiteraard komt daar de skills van de barista, soort koffieboon etc. ook bij kijken, laat dat duidelijk zijn.
... / DF83

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Espresso machine

Berichtdoor Fisherman » do 20 aug 2020, 08:59

De aanschaf van apparatuur is voordeliger. Filter koffie en alles daarom heen is net zo interessant als uitdagend. Qua bonen dezelfde prijsklassen. Ik geniet van beiden Afbeelding
En als je ervan geniet, dan is er nooit iets te duur want het is het dubbel en dwars waard geweest.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Espresso machine

Berichtdoor Fisherman » do 20 aug 2020, 09:00

Ik heb zelf lange tijd Nespresso gedronken, maar als je een degelijk kopje koffie zet met verse bonen en een Aeropress wil je niet meer terug. Daarmee bedoel ik te zeggen: dat iets belooft espresso te maken, betekent niet dat de smaak daadwerkelijk beter of intenser is dan andere zettechnieken. In deze prijscategorie kan je denk ik beter je aandacht besteden aan het maken van degelijke filterkoffie. Echt goede espresso maken is duur, ingewikkeld en een kunst - een hobby. Dat kan je niet bereiken met een cupjesmachine.
Dit bericht lijkt bijna te impliceren dat filterkoffie goedkoop gemakkelijk en weinig kunstzinnig is. Maar dat is niet zo bedoeld geweest, dat weet ik bijna zeker.
Als ik zeg dat een cirkel rond is, zeg ik toch niet ook meteen dat een vierkant niet vierkant is?
En dat impliceer je dan ook niet dus daar heb je gelijk in, iPim.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron