Wat moet ik met dit onderdeel?

tvanarnhem
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 24 jul 2019, 23:11

Wat moet ik met dit onderdeel?

Berichtdoor tvanarnhem » zo 14 feb 2021, 01:34

Beste allen. Vandaag een Koswa Butterfly (ik vermoed hetzelfde als een La Scala Butterfly?) uit 2008 gekocht op Marktplaats voor een prikkie. Bij het inspecteren van de mushroom zag ik dat een klein onderdeeltje er los in lag. Nu kan ik mij herinneren dat ik dit wel eens voorbij heb zien komen in een E61 machine, maar ik kan niet vinden wat het ook alweer was. Kan iemand mij wellicht helpen? Afbeelding
Laatst gewijzigd door tvanarnhem op zo 14 feb 2021, 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Wat moet ik met dit onderdeel?

Berichtdoor Pti » zo 14 feb 2021, 08:20

Het is een stuwtje, die gaat in de bovenste thermosyphonleiding tegen de groep aan. De functie van het stuwtje is het afremmen van de thermosyphon, wat er vervolgens weer voor zorgt dat de groep minder snel en oververhit.

tvanarnhem
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 24 jul 2019, 23:11

Re: Wat moet ik met dit onderdeel?

Berichtdoor tvanarnhem » wo 17 feb 2021, 11:42

Hartelijk dank, ik heb hem teruggezet waar hij hoort :)

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wat moet ik met dit onderdeel?

Berichtdoor cremalover » wo 17 feb 2021, 11:54

Beste allen. Vandaag een Koswa Butterfly (ik vermoed hetzelfde als een La Scala Butterfly?) uit 2008 gekocht op Marktplaats voor een prikkie. Bij het inspecteren van de mushroom zag ik dat een klein onderdeeltje er los in lag. Nu kan ik mij herinneren dat ik dit wel eens voorbij heb zien komen in een E61 machine, maar ik kan niet vinden wat het ook alweer was. Kan iemand mij wellicht helpen? Afbeelding
Apart schone handen. ik heb altijd zwart in de porieen op een vergrote foto. Krijg ik er met geen mogelijkheid uit.
Ben je chirurg?

tvanarnhem
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 24 jul 2019, 23:11

Re: Wat moet ik met dit onderdeel?

Berichtdoor tvanarnhem » do 25 feb 2021, 15:44

Beste allen. Vandaag een Koswa Butterfly (ik vermoed hetzelfde als een La Scala Butterfly?) uit 2008 gekocht op Marktplaats voor een prikkie. Bij het inspecteren van de mushroom zag ik dat een klein onderdeeltje er los in lag. Nu kan ik mij herinneren dat ik dit wel eens voorbij heb zien komen in een E61 machine, maar ik kan niet vinden wat het ook alweer was. Kan iemand mij wellicht helpen? Afbeelding
Apart schone handen. ik heb altijd zwart in de porieen op een vergrote foto. Krijg ik er met geen mogelijkheid uit.
Ben je chirurg?
Haha nee, jurist :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron