Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Berichtdoor fransg » vr 05 mar 2021, 08:32

Ik heb Bobbee's PDFs ervan teruggevonden, maar wacht even tot/of hij ze zelf post of OK geeft dat ik ze post.
Uiteraard! Geen copyright.
tapsinside.png
deckel.png
3maten.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Berichtdoor fransg » vr 05 mar 2021, 10:16

Ik heb 't eveneens / alsmede op mijn blog geplaatst, dan kan ik het terugvinden, ook als deze thread over een poosje in de periodieke schoonmaak wordt weggegooid.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Berichtdoor Dirk Jan » vr 05 mar 2021, 10:20

Voor welke machine / filterbakje is de funnel ontworpen?
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Berichtdoor fransg » vr 05 mar 2021, 10:31

Voor de 'gewone' 58mm bakjes zoals die van de VST / IMS en de standaard bakjes van de E61 / Londinium etc
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Berichtdoor Marcje » vr 05 mar 2021, 10:51

Ik heb Bobbee's PDFs ervan teruggevonden, maar wacht even tot/of hij ze zelf post of OK geeft dat ik ze post.
Uiteraard! Geen copyright.

Dank jullie!
Misschien dat ik binnenkort een een experimentje ga wagen op de draaibank :-)
dus...

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Berichtdoor gilleko B. » vr 05 mar 2021, 12:18

Goed om te zien dat er een hoge rand op zit. Dirossi dus!!




Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Berichtdoor gilleko B. » vr 05 mar 2021, 13:32

Dank mooi glanzend rvs van DeRossi. Het zou mooi zijn als de funnel naadloos op de rand van het mandje rust of valt. Dan glijdt al het maalsel terug in het mandje zonder dat daarvan een deel achterblijft in een randopening.

Afbeelding
Ik heb juist een randje gemaakt wat in het bakje valt zodat er geen koffiemaalsel op de rand van het filterbakje blijft liggen wat tussen ring en filterbakje kan komen na roeren. Dat zou mij meer storen dan de kleine afdruk langs de rand.
Misschien onzin maar ik dacht dat dat misschien zou kunnen leiden tot channeling of iets wat daar op lijkt. Ik heb wel een distributeur (niet van OCD) daarna tamp ik pas.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Berichtdoor bobbee » vr 05 mar 2021, 23:12

Dank mooi glanzend rvs van DeRossi. Het zou mooi zijn als de funnel naadloos op de rand van het mandje rust of valt. Dan glijdt al het maalsel terug in het mandje zonder dat daarvan een deel achterblijft in een randopening.

Afbeelding
Ik heb juist een randje gemaakt wat in het bakje valt zodat er geen koffiemaalsel op de rand van het filterbakje blijft liggen wat tussen ring en filterbakje kan komen na roeren. Dat zou mij meer storen dan de kleine afdruk langs de rand.
Misschien onzin maar ik dacht dat dat misschien zou kunnen leiden tot channeling of iets wat daar op lijkt. Ik heb wel een distributeur (niet van OCD) daarna tamp ik pas.

Afbeelding
Ja er zou heel misschien wel wat channeling kunnen ontstaan bij slechte verdeling maar als je zoals ons gewoon hele goede koffie gebruikt en goed koffie zet proef je dat niet terug denk ik.
Het randje vind ik prettig in gebruik maar je kunt diRossi vragen of hij het randje korter wilt maken of anders zoals iemand zelf wilt en dan past hij dat zo aan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Berichtdoor fransg » za 06 mar 2021, 09:21

Ik heb met dat minieme randje geen last gehad. Ik maal in het portafilter, ring erop, harken met het roerding, ring eraf, zijwaartse tikjes tegen de rand zodat alles zich wat settelt, twee korte klappen omlaag met het portafilter op de tafelrand, matig hard tampen, in de zetgroep draaien, hefboom naar benee.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

Berichtdoor gilleko B. » za 06 mar 2021, 10:42

Heren, ik ben weer helemaal gerustgesteld. Fijn weekeinde heren!!!





Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten