E61 Single boiler(?) machine of HX

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: E61 Single boiler(?) machine of HX

Berichtdoor RoosW » zo 25 apr 2021, 14:42

Oei @HanR goed om te weten, het is niet dat de huidige kranen slecht of zelfs maar beschadigd zijn, wel 'goed gebruikt', het is meer dat ik de 'look' van walnoot tegenover het blinkende metaal erg mooi vind. Al vond ik die Rocket kranen (met hun grote metaalkleurige inset) minder mooi als volledig houten.
Zouden de kranen van hout voor een Lelit machine passen? Daar zie ik ook diverse houten vervangings sets voor rondzwerven.
Het heeft geen haast, wat betreft die pootjes, hoe zou jij dat doen dan?
Voor het andere houtwerk overweeg ik een kennis van mij die ook een prachtig houten handvat voor een scheerkwast van mij heeft gemaakt eens te vragen wat de mogelijkheden zijn (als die er zijn).

Maar goed, kun jij me even DM'en over die RVS drager (liefst met passend walnoot handvat)?

Groeten :)

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: E61 Single boiler(?) machine of HX

Berichtdoor RoosW » ma 26 apr 2021, 10:07

En dan loop je in het gebruik tegen 'verborgen gebreken' aan, damn...
Het lijkt wel een dingetje hoor, mijn Silvia had er ook al last van, een (in de hoek) gespleten lekbakje.
Na de zoveelste keer leeggooien zag ik alweer water onder het ding, dus eens van nabij met de zoomfunctie van mijn camera optie (oude ogen) de hoeken bekeken, en jawel, waar de boel nat is, kiert het.
Ik wil niet nog een keer een beroep doen op de goedheid van anderen, dus moet ik maar een kijken of ik dit zelf kan oplossen, zou siliconenkit (na grondig ontvetten en reinigen) een oplossing kunnen zijn?

Het valt mij overigens wel op dat deze ECM een grotere herriebak is als de Silvia, die stond stilletjes voor zich uit te pruttelen bij opwarmen, deze laat zich luid en duidelijk horen, met soms wat geblaas.
Enkel tijdens de eerste opwarming overigens, zodra hij warm is staat ie keurig met de drukmeter in het groene gebied zo heel af en toe wat te borrelen heel zachtjes. Hetzelfde als de Silvia dan dus, enkel het opwarmen gaat met wat meer spektakel gepaart.
Qua gebruik vind ik het een lekkere machine, alleen balen van de thermometer, ik heb die teruggestuurd, ik dacht een compleet gebruiksklaar apparaat te hebben besteld, maar dit is een zelfbouw kit waar je voor moet boren en zagen, dat zit er voor mij niet in, boutje uitdraaien en thermometer indraaien lukt nog wel ;) maar nauwkeuriger als dat moet het helaas niet meer worden :P


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten