Informatie over Bellezza?

Koffiesaskia
Berichten: 7
Lid geworden op: di 01 jun 2021, 22:01
Locatie: Amsterdam

Re: Informatie over Bellezza?

Berichtdoor Koffiesaskia » za 05 jun 2021, 09:41

hoi, ben ik weer :D

ik hoor jullie zeggen dat er een aantal "onbekende" onderdelen in zitten, ik weet natuurlijk niet hoe lang jullie in de koffie-wereld zitten. Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat Bellezza als "new kid on the block" een nieuwe/andere/betere kijk heeft op het maken van machines. Misschien is de reden dat het het hier niet in de smaak valt omdat de leden van dit forum zich misschien ietwat conservatief opstellen richting nieuwe (innovatieve/onbekende) merken? :roll:

Leuke vergelijking: Ik heb een vriendin met een Porsche Boxster, deze is (net zoals de Bellezza) een ander ontwerp dat niet aansluit bij de 'normale' kijk op het bouwen van een auto. De motor is anders, zit op een andere plek (namelijk tussen de achterwielen) en het sleutelen is blijkbaar vreselijk want zodra de monteur bij de motor moet zijn, moet heel de motor er uit. Toch zijn er liefhebbers van deze auto's...

Ook heb het patentnummer gekregen maar ik heb geen idee hoe ik het op moet zoeken, kan iemand mij hiermee helpen?

Hier nog een video over Bellezza bij een Australisch bedrijf:
https://www.youtube.com/watch?v=3sKFp-eTVis

Koffiesaskia
Berichten: 7
Lid geworden op: di 01 jun 2021, 22:01
Locatie: Amsterdam

Re: Informatie over Bellezza?

Berichtdoor Koffiesaskia » za 05 jun 2021, 09:47

En dit is ook een filmpje van die unieke e61 variatie of zoals zij hem noemen de B61M, ik lees iets over flow profiling maar heb geen idee wat het is...

https://www.instagram.com/tv/CHunfagKAJ ... hare_sheet

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Informatie over Bellezza?

Berichtdoor fransg » za 05 jun 2021, 09:56

Volgens mij moet je absoluut die Bellezza gaan kopen! Gewoon doen waar je zin in hebt.

Het ziet er niet naar uit dat je hier iemand overtuigt van hoe geweldig die machine zou zijn, en zelf weet je er ook nog bijna niets van, dus is er maar een optie: het ding kopen en er veel over schrijven ;-)

Je zou op die manier een ideale reclamemaker voor het merk zijn, eerst als nieuwkomer die vraagt om reacties op wat je (niet) weet over de machine, dan als aanjager van discussies ov er wat de verkoper je erover heeft verteld, dan over jouw ervaringen ermee. Kan je lang mee vooruit!

Leuk avontuur voor jou en gratis reclame voor de machine.

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Informatie over Bellezza?

Berichtdoor turboyeast » za 05 jun 2021, 10:46

LS.,
Ik vermaak me kostelijk met deze thread, waarvoor dank aan de TS.
Ik heb er zo eens diagonaal doorheen gescand, en de professionals zeggen: tja, onlogische bouw onder de motorkap, plastic aansluitingen op de rotapomp, 1400 euro is niet echt een prikkie: conclusie kijk beter naar gerenommeerde merken.

Ook de vergelijking met plastic aansluitleidingen voor de centrale verwarming wil ik graag noteren in mijn boekje met mooie uitspraken.
Ik sluit me volledig aan bij Frans. Ik hoop vurig dat er binnenkort een review van de Bellezza op dit forum verschijnt.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Informatie over Bellezza?

Berichtdoor Marc O. » za 05 jun 2021, 11:52

Leuke vergelijking: Ik heb een vriendin met een Porsche Boxster, deze is (net zoals de Bellezza) een ander ontwerp dat niet aansluit bij de 'normale' kijk op het bouwen van een auto. De motor is anders, zit op een andere plek (namelijk tussen de achterwielen) en het sleutelen is blijkbaar vreselijk want zodra de monteur bij de motor moet zijn, moet heel de motor er uit. Toch zijn er liefhebbers van deze auto's...
Ik weet niet of dat een goede vergelijking is. Porsche heeft voor het concept van een middenmotor gekozen om bepaalde rijeigenschappen te realiseren. Dat het onderhoud lastiger en daarmee duurder is, nemen de doorgaans welbemiddelde eigenaren op de koop toe. Overigens bestaat het concept van een middenmotor al vele decennia en was Porsche daar zeker niet de eerste mee.

Ik vrees dat de keuze van Bellezza om een afwijkend ontwerp te hanteren alleen is gemaakt om het apparaat zo goedkoop mogelijk te kunnen bouwen. Als het echt zo'n vooruitstrevende machine is, dan zou je er veel meer informatie over kunnen vinden. Wat mij opvalt is dat 'de koffie community' beslist niet conservatief is maar juist heel erg open staat voor vernieuwing en innovatie.

Maar je moet dat natuurlijk wel willen zien ;)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Informatie over Bellezza?

Berichtdoor fransg » za 05 jun 2021, 12:09

Bij voorbaat excuses als ik het fout interpreteer, maar...

Tot nu toe lijkt het vooral op een 'social media reclame actie', uit het niets tevoorschijn komen, als complete beginner enthousiast over één product beginnen en alleen daarover onderwerpen en argumenten aandragend, proberen daarmee zoveel mogelijk 'interactie' te genereren en kijken of het aanslaat.

Als dat zo is, en ik hoop dat ik het mis heb, is het gruwelijke anti-reclame voor het gepushte product.

De tijd zal leren of TS echt bestaat en een actief lid wordt op het forum zoals anderen, met een brede interesse en zich verdiepend in de materie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Koffiesaskia
Berichten: 7
Lid geworden op: di 01 jun 2021, 22:01
Locatie: Amsterdam

Re: Informatie over Bellezza?

Berichtdoor Koffiesaskia » za 05 jun 2021, 14:17

Hoi,

Ik vind het jammer dat er wordt gedacht dat ik nep ben, ik ben gewoon zelf opzoek gegaan naar een machine, en hoopte hier informatie te krijgen.

Inderdaad ben ik daarom gericht op informatie over de Bellezza naar dit forum uitgeweken. Want na contact met de verkoper was ik nog niet 100% overtuigd, verkopers willen tenslotte ook alleen maar verkopen...

Daarom probeerde met kritische vragen antwoord achter de vraag te krijgen, omdat het voelde alsof ik hier niet serieus genomen werd. Ik geleerd dat je op forums niet teveel op één topic moet focussen dit wordt namelijk als 'raar' ervaren...

Verder hoop ik dat jullie mij niet direct afserveren... :cry:

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Informatie over Bellezza?

Berichtdoor Marc O. » za 05 jun 2021, 14:34

Ik denk dat de conclusie is:
1) Er is niemand direct bekend met machines van Bellezza.
2) Enkele mensen met verstand van zaken (in alle eerlijkheid: waarvan enkelen wellicht (let op: wellicht dus) bevooroordeeld zijn omdat ze zelf geen Bellezza verkopen) geven aan dat de bouw van de machine op zijn minst opmerkelijk is, met mogelijk duurder onderhoud tot gevolg (maar goed, wellicht ben jij wel die Boxstereigenaar die daar niet zo veel om geeft ;) )
3) Voor hetzelfde geld, of iets meer, zijn machines te koop die zichzelf inmiddels bewezen hebben.
4) Er is (dus) niemand die tegen jou gaat zeggen dat het waarschijnlijk een heel verstandige aanschaf is.

Als ik 1400,- zou uitgeven dan wist ik het wel.... (ik spaarde door voor een iets duurdere Profitec 500).
Laatst gewijzigd door Marc O. op za 05 jun 2021, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Informatie over Bellezza?

Berichtdoor fransg » za 05 jun 2021, 14:41

Ik vind het jammer dat er wordt gedacht dat ik nep ben
Misschien denk je zelf dat je nep bent, want verder heb ik dat nergens gelezen.

Ik schreef
Bij voorbaat excuses als ik het fout interpreteer, maar...

Tot nu toe lijkt het vooral op een 'social media reclame actie', uit het niets tevoorschijn komen, als complete beginner enthousiast over één product beginnen en alleen daarover onderwerpen en argumenten aandragend, proberen daarmee zoveel mogelijk 'interactie' te genereren en kijken of het aanslaat.
Ik schreef erbij
Als dat zo is, en ik hoop dat ik het mis heb, is het gruwelijke anti-reclame voor het gepushte product.
Mogelijk ben je dus écht een bestaand figuur en dan gaan we dat ongetwijfeld merken aan je verdere bijdragen.

Ook dat schreef ik reeds:
De tijd zal leren of TS echt bestaat en een actief lid wordt op het forum zoals anderen, met een brede interesse en zich verdiepend in de materie.
Jij schreef tot slot:
omdat het voelde alsof ik hier niet serieus genomen werd.
Als een ander jouw enthousiasme niet meteen deelt is dat eerder een teken dat je wel serieus wordt genomen. We beschouwen je niet als een 'influencer' en wij zijn geen 'volgers'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Informatie over Bellezza?

Berichtdoor Madencio » za 05 jun 2021, 16:56

Ook ik heb mij erg vermaakt met deze topic, als ik dan ook mijn steentje mag bijdragen dan is het als volgt: niemand gaat je vertellen waar je je €1400 of zelfs €1 euro aan moet besteden, dat moet je zelf weten. Er zijn een hoop mensen op deze forum met sterke meningen die gebaseerd zijn op ervaring en kennis. Dus als zij je de 'gerenommeerde' merken aanraden, dan doen ze dat om een reden. Ik wist voordat ik op deze forum kwam ook niet dat ik een Lelit aan zou schaffen, maar dat ding staat nu al bijna een jaar in de keuken.
Het ziet er wel naar uit alsof je jezelf aan het overtuigen bent om iets te kopen, dus dán zou ik zeggen: by all means, just do it!
... / DF83


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron