La Marzocco Linea Mini

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Ypuh » zo 16 jan 2022, 17:39

La Marzocco heeft afgelopen jaar z'n beste jaar ooit gedraaid in de bijna 100-jarige geschiedenis. Home coffee boom sees La Marzocco’s annual revenues rise 60%. Het bedrijf heeft daardoor 90 nieuwe mensen aan kunnen nemen in 2020 en nog eens 120 in 2021 op een totaal van 420 in Italië en 670 wereldwijd.

La Marzocco has sold 35,000 machines in 2021 (of which 15,000 in the home market segment).

Best leuk om te lezen dat er ook bedrijven zijn die floreren in deze tijden (en dan niet de Amazon's of Ahold's van deze wereld). La Marzocco probeert ook nog een echt Italiaans familiebedrijf te zijn waarbij zo'n 90% van de supply chain en onderdelen ook in Italië geproduceerd worden. Als kenniswerker ben ik wel jaloers op de 'maakindustrie' van Italië. Het niet alleen kunnen bedenken, maar ook omzetten in een tastbaar product waar klanten op hun beurt weer blij van worden. Dat in plaats van de zoveelste app ontwikkelen waarbij de knop niet groen maar paars is en daardoor weer X nieuwe omzet genereerd.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor gilleko B. » zo 16 jan 2022, 18:21

Geen Chinese klonerij, Europees produkt, Europese werkgelegenheid, en een mooi en goed produkt. Al diegene waarvan ik weet die een LM gekocht hebben zeggen vaak, ja je kan een evengoed apparaat kopen voor aanmerkelijk minder. Maar ik denk dat er geen ander merk is dat zoveel vanuit emotie gekocht als een LM. Marketingtechnisch is dat knap, kwaliteitstechnisch is dat knap. En, ik heb die binnenkant in voorkomende gevallen met een a-technische bril bekeken, maar als je de grootte van die solenoids ziet, de grootte van de ketel, de wijze waarop e.e.a. gemonteerd is, de wijze waarop de kabel lopen met mooie kabelschoentjes, de techniek etc., dan zie ik zelfs verschil met de (duurdere) home consumer machines.




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor bobbee » zo 16 jan 2022, 18:26

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor gilleko B. » zo 16 jan 2022, 18:44

Krijg de link niet geopend, maar bij meneer Graphicus kejje je centen wel kwijt voor zinnestrelende verfraaiingen.




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor bobbee » zo 16 jan 2022, 19:01

Krijg de link niet geopend, maar bij meneer Graphicus kejje je centen wel kwijt voor zinnestrelende verfraaiingen.

Afbeelding
Wat gek. Waarom krijg je de link niet werkend?

Zo?

https://www.kaffee-netz.de/threads/lm-l ... od.142606/
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor gilleko B. » zo 16 jan 2022, 19:06

Ik klik erop en beeld verdwijnt even en dan kom ik weer terug op jouw post.




Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Ypuh » zo 16 jan 2022, 19:41

Werkt bij mij prima hoor. Misschien als je het zo linkt dat het dan beter gaat.

Deze tweedehands heeft niet alleen die needle valve van Grafikus, maar heeft zo te zien ook de pomp vervangen voor een 'gearpump'. Neem aan dat je daarmee niet alleen de druk bij het ventiel kunt regelen, maar ook een variabele pompdruk krijgt naar gelang hoever je de schuif open/dicht doet?

Na een paar weken de LM al redelijk onder de knie en zie eigenlijk niet zo wat er nog te verbeteren valt. De noodzaak voor een PI kit zie ik nu dus nog niet. Zal vooral door de medium gebrande bonen komen, wie weet dat ik in de toekomst wat meer wil experimenteren met lichtere bonen (maar dan zal ik ook wel weer een andere maler nodig hebben, en begint het hele circus weer opnieuw). Voorlopig vind ik het wel even goed zo :).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor ErikW » zo 16 jan 2022, 20:04

Ik vind de prijs-bump van 200,- op de 4000,- niet zoveel eerlijk gezegd.

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor ErikW » zo 16 jan 2022, 20:05

Ik vind de prijs-bump van 200,- op de 4000,- niet zoveel eerlijk gezegd. Iemand die hem voor 4000,- niet wil zal heb ook voor 3800,- niet willen denk ik.
Op verkeerde button gedrukt . . . . :geek:

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Ypuh » zo 16 jan 2022, 21:26

Denk dat ie hem met een beetje geduld wel kwijt raakt.

In Duitsland heeft de Linea Mini onlangs een prijsverhoging gehad van €400. In RVS en met de normale stoomwand is hij wel iets goedkoper en er zijn intern meer kleine updates geweest zoals de IoT kit en wat ringetjes/seals etc. De enige Linea Mini die ik recent op Marktplaats voorbij heb zien komen ging voor €3.200 en was binnen een dag verkocht. Tel daarbij op nog een €1.200 aan mods en de vraagprijs staat enigszins in verhouding.

Het nadeel is dat de meeste mensen waarschijnlijk niet zitten te wachten op een aangepaste machine die enkel op vast water kan, of in ieder geval niet bereid zijn er extra voor te betalen. Als je zo'n bedrag uitgeeft, dan koop je waarschijnlijk geen 6 jaar oude machine maar betaal je liever iets meer voor een nieuwe, tenzij je ook zeker de Grafikus mod wilt.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron