La Marzocco Linea Mini

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Rosanne » wo 14 feb 2024, 11:36

Ik vind het plastic portafilter wat ze ook in de micra hebben, en het plastic tipje van de melk (het lijkt iig plastic) wel een downgrade. Zo’n mini moet gewoon het kwalitatieve roestvrijstalen pf hebben. Maar dat is mijn mening


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Frup » wo 14 feb 2024, 11:47

Maar de ingebouwde shottimer lijkt me wel echt een upgrade!
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

yakneev
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor yakneev » wo 14 feb 2024, 13:45

Ik vind het plastic portafilter wat ze ook in de micra hebben, en het plastic tipje van de melk (het lijkt iig plastic) wel een downgrade. Zo’n mini moet gewoon het kwalitatieve roestvrijstalen pf hebben. Maar dat is mijn mening Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Was ook mijn eerste gevoel. hoop dat de oude portafilters nog passen. Vind dat zo veel chiquer.

Vincents
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 18 mar 2016, 10:17

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Vincents » wo 14 feb 2024, 15:30

Erg benieuwd naar een review over de prebrew die onder druk blijft.

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Rosanne » wo 14 feb 2024, 17:32

Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Frup » wo 14 feb 2024, 21:22

La Marzocco Linea Mini / Niche Zero

Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor mr Blanc » do 15 feb 2024, 07:50

Hij lijkt ook kleiner, bijna richting de micra. Maar afmetingen zeggen anders. Wel zelfde plaat bovenop als de micra
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor gilleko B. » do 15 feb 2024, 09:13

Weinig nieuws onder de zon. Warmt sneller op, maar door "auto off" en "on" vormt dat voor mij geen toegevoegde waarde. Brew by weight, leuke gimmick, kan ook op de oude, verdiept positioneren levert meer nadeel dan voordeel op (vochtissues). Brew by weight kan gewoon met de acaia zonder dat de machine hiervoor iets voor hoeft te doen. Volumetrische stop, niet nodig c.q
overkill voor thuisgebruik. Bovendien hou ik liever alles in eigen hand aan de hand van de info op de acaia tijdens het zetten. Zelf ben ik allergisch voor die zichtbare digitale shottimers. Maar zelfde prijs voor machine met upgrades is mooi, maar inruilen niet aan de orde voor mijn huidige LM.




Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor Ypuh » do 15 feb 2024, 12:08

Ook geen haar op mijn hoofd die denkt aan afscheid nemen van mijn huidige Mini. Ben er nog net zo blij mee als de dag dat ik hem kocht, en van de later toegevoegde functies gebruik ik eigenlijk het flushprogramma. Zou ook wel zonder dat Connected-panel kunnen (gebruik een Shelly plug voor aan/uit schema), maar de La Marzocco app is wel geinig.

Moet nog even inlezen wat de verschillen precies zijn, maar een plastic portafilter is natuurlijk een no-no, net als een shottimer pontificaal voor op de machine. Je koopt een La Marzocco toch ook een beetje voor het uiterlijk.

Brew-by-weight lijkt me niet zo wenselijk. Persoonlijk vind ik de timing (25-30s) belangrijker voor de smaak dan de ratio. Of er 36 of 48g uitkomt is beide goed te drinken, maar een shot die op 20s afgekapt wordt is waarschijnlijk veel te zuur.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

yakneev
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: La Marzocco Linea Mini

Berichtdoor yakneev » do 15 feb 2024, 12:54

Vind de timer niet zo mooi gedaan en de machine uberhaupt ziet er wat goedkoper uit vind ik.
Maar de regelbare pomp druk kan interessant zijn.

Maar voornamelijk pre-infusie als dat een toegevoegde waarde is bij tank gebruik ben ik toch wel nieuwsgierig naar een inruil. maar dat is mega afhankelijk van prijs e.d. en of het echt een toegevoegde waarde is.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten