Eerste stappen met Solis Grind & Infuse Compact - is er meer uit halen?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5621
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Eerste stappen met Solis Grind & Infuse Compact - is er meer uit halen?

Berichtdoor gilleko B. » ma 06 sep 2021, 09:17

Nuttige info dit. Hoewel het met een tijdmaler altijd wel behelpen is nu ik een GBW molen heb. Heb de Eureka inmiddels ingesteld voor het malen van 20 gram. Zal bij een vaste tijd het maalsel structureel gaan wegen. Kijken of daar consistentie in zit.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste stappen met Solis Grind & Infuse Compact - is er meer uit halen?

Berichtdoor fransg » ma 06 sep 2021, 09:26

Bij mijn eigen brandingen van verschillende bonen hoef ik maar kleine wijzigingen in maalafstelling / timing te doen, maar als ik eens een zakje van elders krijg is dat meer gedoe en gebruik ik eigenlijk het beste de GRR120 single-dosing. Tegen de tijd dat de afstelling perfect is, zijn die boontjes alweer goeddeels op ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5621
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Eerste stappen met Solis Grind & Infuse Compact - is er meer uit halen?

Berichtdoor gilleko B. » ma 06 sep 2021, 10:18

Die Compak R120 was er al 1 van de buitencategorie, en binnen die buitencategorie nog eens verheven tot übercategorie door de "versleuteling".




MartinW
Berichten: 50
Lid geworden op: di 27 jul 2021, 20:50

Re: Eerste stappen met Solis Grind & Infuse Compact - is er meer uit halen?

Berichtdoor MartinW » di 07 sep 2021, 21:56

Als je met twee vingers tegelijk op de +&- tikt zet je de maler in continu modes. Dat vind ik zelf erg handig om de juiste dosering bij een nieuwe maalgraad te vinden.
Voor de continu modus moet ik de toetsen voor dosering (kleine kop + grote kop) tegelijk indrukken.
De + en - tegelijk indrukken vergrendelen de + en - toetsen, zodat je niet per ongeluk de gekozen tijd wijzigt.

Ik vroeg me bij het gebruik eigenlijk al af, of het niet handiger zou zijn dat een maler op gewicht doseert, in plaats van op tijd, maar ik zie aan de reacties dat dit nog geen gemeengoed is.

Hebben jullie nog tips voor een fijne weegschaal?
Ik heb op zich een goede, maar die is te klein voor het portafilter.
Nu gebruik ik het opvangbakje van de Kinu handmaler, want deze past op zijn kop precies in het filter.

Verstuurd vanaf mijn TA-1004 met Tapatalk



Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron