La Marzocco Linea Micra

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor mr Blanc » vr 02 dec 2022, 08:53

Mooie foto's! bedankt! Ja het is wel een compact apparaat geworden. Als je niet van het Mini ontwerp hield ga je deze ook niet waarderen. En vind eerlijk ook de mini wel wat meer "body" hebben maar vind het wel weer gaaf dat ze bijna alle functionaliteit en stabiliteit van de mini naar de micra hebben gekregen. Voor de thuissetting meer dan genoeg. En wat compacter scheelt toch ook een hoop ruimte.

Vind het thuis dan ook wel mooi en in een wat grotere setting komt ie wel echt klein over...maar nogmaals met een groot intern karakter.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Ruben-
Berichten: 296
Lid geworden op: ma 27 jun 2022, 10:12

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor Ruben- » vr 02 dec 2022, 09:00

Niet om het 1 of ander en maar ik vind hem dus echt niet mooi. Niks bijzonders aan, echt een heel basic ontwerp waar ieder merk wel een soortgelijk model van in zijn lijn heeft maar iedereen voorbij scrollt. Als ik het merkje wegdenk blijft er niet veel over van wat ik zie...bij voorbaat excuus. Is slechts mijn gevoel bij deze machine en de mini. Gaat puur over het ontwerp, degelijkheid en techniek daargelaten. Afbeelding
En zo is er voor ieder wat wils. Ik begrijp je gevoel wel. Ik heb dat voornamelijk bij de E61 machines.
Mooie foto's! bedankt! Ja het is wel een compact apparaat geworden. Als je niet van het Mini ontwerp hield ga je deze ook niet waarderen. En vind eerlijk ook de mini wel wat meer "body" hebben maar vind het wel weer gaaf dat ze bijna alle functionaliteit en stabiliteit van de mini naar de micra hebben gekregen. Voor de thuissetting meer dan genoeg. En wat compacter scheelt toch ook een hoop ruimte.

Vind het thuis dan ook wel mooi en in een wat grotere setting komt ie wel echt klein over...maar nogmaals met een groot intern karakter.
Geen probleem. Was het bezoek meer dan waard.

Moet overigens zeggen dat ik een beetje sceptisch was over dat nieuwe portafilter. Maar dat voelde nog verbazingwekkend stevig aan.
Espresso: Ascaso baby t plus, lagom p64
Branden: Aillio bullet r1.

DrKoffie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 mar 2024, 11:50

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor DrKoffie » ma 18 mar 2024, 21:08

Hier komt binnenkort de Micra ook binnen.

Welk water gebruiken jullie? Water uit de winkel of kraanwater (met filter?).

Geen mogelijkheid om aan de leiding aan te sluiten op dit moment.

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor Rosanne » ma 18 mar 2024, 22:45

Hier komt binnenkort de Micra ook binnen.

Welk water gebruiken jullie? Water uit de winkel of kraanwater (met filter?).

Geen mogelijkheid om aan de leiding aan te sluiten op dit moment.
Ik heb een dva op een verloren kraantje in de garage gemonteerd en tap daar mijn water uit voor in de waterbak
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor bobbee » ma 18 mar 2024, 22:59

Hier komt binnenkort de Micra ook binnen.

Welk water gebruiken jullie? Water uit de winkel of kraanwater (met filter?).

Geen mogelijkheid om aan de leiding aan te sluiten op dit moment.
Flessenwater is niet vrij van kalk of zo vrij van klak dag het de levensduur van je machine onderdelen verlengd. Het best is rosanne hierboven aangeeft een waterfilter op ewn kraan en daar dan water tappen voor jouw machine. De DVA filters worden al jaren gebruikt en hebben zichzelf dik bewezen. Heb er zelf dus ook 1 kn gebruik. Mooie van de DVA filters is dat je ze zelf kunt regenereren met vaatwasser zout. Is dus een eenmalige uitgave voor jaren waterbehandeling waardoor je jouw machine nooit hoeft te ontkalken of laten ontkalken wat ook weer geld en gedoe scheelt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor kraaijcheck » di 19 mar 2024, 08:02

Hier komt binnenkort de Micra ook binnen.

Welk water gebruiken jullie? Water uit de winkel of kraanwater (met filter?).

Geen mogelijkheid om aan de leiding aan te sluiten op dit moment.
Ik heb een dva op een verloren kraantje in de garage gemonteerd en tap daar mijn water uit voor in de waterbak
Ik heb nog een DVA te koop mocht degene die de vraag stelt interesse hebben Afbeelding

https://link.marktplaats.nl/m2093238875 ... nt=app_ios


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor Rosanne » di 19 mar 2024, 11:34

Ik begreep ooit van caffe tiramisu dat Spa water ook goed zou zijn. Ze hadden een vaste klant daar die enkel Spa water had gebruikt, en tijdens onderhoud van de machine zagen ze dat hij helemaal vrij was van kalk. Volgensmij hebben ze het ook een keer op een van hun socials gedeeld (Facebook of instagram)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15108
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor fransg » di 19 mar 2024, 13:23

Ik begreep ooit van caffe tiramisu dat Spa water ook goed zou zijn.
Woont u in een gebied van 8 tot misschien wel 12 Duitse hardheid dan raden wij aan om te overwegen om Spa Blauw – Reine te gebruiken in uw machine. Het water van Spa bevat een enorm laag kalk gehalte en is zeer geschikt om te gebruiken in espressomachines. Hierdoor voorkomt u ernstige verkalking en dus reparaties, de koffie smaakt u absoluut beter en u hoeft slechte 1 a 2 keer per jaar te ontkalken.
Wij hebben berekend dat bij gebruik van Spa Blauw uw espresso zo’n 0.035 ct. duurder wordt dan wanneer u kraanwater gebruikt.

Let op! andere soorten flessen water kunnen zelf méér kalk bevatten dan uw huidige kraanwater!
https://espresso.nl/veel-gestelde-vragen/

Ik zo zelf hun advies niet opvolgen.

Er is wel een merk flessenwater dat prima is, de naam ontschiet me nu, is in NL nauwelijks te koop maar in BE overal verkrijgbaar.

PS Oh ja, Volvic is de merknaam.

https://londiniumespresso.com/blog/news ... so-machine
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor Rosanne » di 19 mar 2024, 14:42

Ik begreep ooit van caffe tiramisu dat Spa water ook goed zou zijn.
Woont u in een gebied van 8 tot misschien wel 12 Duitse hardheid dan raden wij aan om te overwegen om Spa Blauw – Reine te gebruiken in uw machine. Het water van Spa bevat een enorm laag kalk gehalte en is zeer geschikt om te gebruiken in espressomachines. Hierdoor voorkomt u ernstige verkalking en dus reparaties, de koffie smaakt u absoluut beter en u hoeft slechte 1 a 2 keer per jaar te ontkalken.
Wij hebben berekend dat bij gebruik van Spa Blauw uw espresso zo’n 0.035 ct. duurder wordt dan wanneer u kraanwater gebruikt.

Let op! andere soorten flessen water kunnen zelf méér kalk bevatten dan uw huidige kraanwater!
https://espresso.nl/veel-gestelde-vragen/

Ik zo zelf hun advies niet opvolgen.

Er is wel een merk flessenwater dat prima is, de naam ontschiet me nu, is in NL nauwelijks te koop maar in BE overal verkrijgbaar.

PS Oh ja, Volvic is de merknaam.

https://londiniumespresso.com/blog/news ... so-machine
Goed gevonden Frans! Dat informatie stuk bedoelde ik inderdaad Afbeelding
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor ErikvW » di 19 mar 2024, 14:47

Zijn er hier ook gebruikers die gedestilleerd water zelf mixen met mineralen, bijvoorbeeld Third Wave?
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten