La Marzocco Linea Micra

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor Ypuh » vr 11 nov 2022, 08:17

Micra Mini.jpg
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 559
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor Madencio » vr 11 nov 2022, 08:37

Vind het echt wel een gaaf ding, haast eleganter dan zijn grote broer.
... / DF83

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor Ypuh » vr 11 nov 2022, 08:51

Ik weet nog niet wat ik vind, maar ben niet negatief. Juich het toe meer machines te hebben in het hogere thuis segment, dat geeft ons meer keuze. De plastic portafilter vind ik niks, maar dat is makkelijk op te lossen.

Zal mijn Linea Mini er ook niet op inruilen (de oude Mini prijs vs. de nieuwe Micra prijs is in mijn geval maar €500). Mocht ik nu voor de keuze staan was het een stuk lastiger. Qua prijs zit hij een stuk dichter op de ECM Synchronika. Dat is in mijn ogen de concurrent die het dichtstbij zit, maar de Micra heeft dan nog steeds de geintegreerde boiler, het La Marzocco design en de naam.

Je kunt je wel af gaan vragen wie er straks nog €1.500 meer gaat betalen voor een Mini.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor fransg » vr 11 nov 2022, 09:00

Je kunt je wel af gaan vragen wie er straks nog €1.500 meer gaat betalen voor een Mini.
Zoiets kan straks ook gebeuren als de Vectis van Londinium beschikbaar komt. Een grote klap prijsverschil en allebei prima koffie
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor gilleko B. » vr 11 nov 2022, 11:46

Juist het grote plateau en driptray werkt in de praktijk fijn. Maar dat is de concessie die je maakt. Je kan het waterreservoir makkelijk ontkoppelen , dat is wel een verbetering vermits de koppeling wel toekomstbestendig lekvrij blijft. Die plastic uitlopen, ja, ben benieuwd hoe dat gaat uitwerken. Ook al zou het erg goed zijn, een direct reactie is van cheap, cheap en temperatuurbehoud, hoe gaat dat uitwerken. Het RVS van LM is echt wel een mooi ding en daar stapt men nu van af voor de portafilter. En hoewel minder duur dan de mini, het blijft een übersegment machine voor thuis. Ik ben benieuwd hoe groot het prijsverschil wordt.






RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor RikC » vr 11 nov 2022, 12:49

Ik weet nog niet wat ik vind, maar ben niet negatief. Juich het toe meer machines te hebben in het hogere thuis segment, dat geeft ons meer keuze. De plastic portafilter vind ik niks, maar dat is makkelijk op te lossen.

Zal mijn Linea Mini er ook niet op inruilen (de oude Mini prijs vs. de nieuwe Micra prijs is in mijn geval maar €500). Mocht ik nu voor de keuze staan was het een stuk lastiger. Qua prijs zit hij een stuk dichter op de ECM Synchronika. Dat is in mijn ogen de concurrent die het dichtstbij zit, maar de Micra heeft dan nog steeds de geintegreerde boiler, het La Marzocco design en de naam.

Je kunt je wel af gaan vragen wie er straks nog €1.500 meer gaat betalen voor een Mini.
De mini is hiermee eigenlijk meer een machine voor evenmenten en kleinzakelijk gebruik geworden. Want zoals hier te lezen moet de micra na vier cappuchinos wel even op adem komen. Maar dat is in de meeste thuissituaties natuurlijk geen punt.

https://www.home-barista.com/blog/la-ma ... 83283.html
Juist het grote plateau en driptray werkt in de praktijk fijn. Maar dat is de concessie die je maakt. Je kan het waterreservoir makkelijk ontkoppelen , dat is wel een verbetering vermits de koppeling wel toekomstbestendig lekvrij blijft. Die plastic uitlopen, ja, ben benieuwd hoe dat gaat uitwerken. Ook al zou het erg goed zijn, een direct reactie is van cheap, cheap en temperatuurbehoud, hoe gaat dat uitwerken. Het RVS van LM is echt wel een mooi ding en daar stapt men nu van af voor de portafilter. En hoewel minder duur dan de mini, het blijft een übersegment machine voor thuis. Ik ben benieuwd hoe groot het prijsverschil wordt.

Afbeelding
Ja, de grotere driptray en lekbak is denk ik wel een groot praktisch voordeel.

Tegelijkertijd, de micra: stillere pomp, sneller warm, ik ga ervanuit minder energieverbruik, minder plek. Denk dat heel veel mensen die nog een machine moeten kopen hier nu wel naar gaan kijken ipv. de mini.
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor HanR » vr 11 nov 2022, 13:12

Ff een Nederlands product in het zelfde segment pluggen:
https://serious-coffee.nl/emilia/



Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor gilleko B. » za 12 nov 2022, 11:05

Ik weet nog niet wat ik vind, maar ben niet negatief. Juich het toe meer machines te hebben in het hogere thuis segment, dat geeft ons meer keuze. De plastic portafilter vind ik niks, maar dat is makkelijk op te lossen.

Zal mijn Linea Mini er ook niet op inruilen (de oude Mini prijs vs. de nieuwe Micra prijs is in mijn geval maar €500). Mocht ik nu voor de keuze staan was het een stuk lastiger. Qua prijs zit hij een stuk dichter op de ECM Synchronika. Dat is in mijn ogen de concurrent die het dichtstbij zit, maar de Micra heeft dan nog steeds de geintegreerde boiler, het La Marzocco design en de naam.

Je kunt je wel af gaan vragen wie er straks nog €1.500 meer gaat betalen voor een Mini.
De mini is hiermee eigenlijk meer een machine voor evenmenten en kleinzakelijk gebruik geworden. Want zoals hier te lezen moet de micra na vier cappuchinos wel even op adem komen. Maar dat is in de meeste thuissituaties natuurlijk geen punt.

https://www.home-barista.com/blog/la-ma ... 83283.html
Juist het grote plateau en driptray werkt in de praktijk fijn. Maar dat is de concessie die je maakt. Je kan het waterreservoir makkelijk ontkoppelen , dat is wel een verbetering vermits de koppeling wel toekomstbestendig lekvrij blijft. Die plastic uitlopen, ja, ben benieuwd hoe dat gaat uitwerken. Ook al zou het erg goed zijn, een direct reactie is van cheap, cheap en temperatuurbehoud, hoe gaat dat uitwerken. Het RVS van LM is echt wel een mooi ding en daar stapt men nu van af voor de portafilter. En hoewel minder duur dan de mini, het blijft een übersegment machine voor thuis. Ik ben benieuwd hoe groot het prijsverschil wordt.

Afbeelding
Ja, de grotere driptray en lekbak is denk ik wel een groot praktisch voordeel.

Tegelijkertijd, de micra: stillere pomp, sneller warm, ik ga ervanuit minder energieverbruik, minder plek. Denk dat heel veel mensen die nog een machine moeten kopen hier nu wel naar gaan kijken ipv. de mini.
Maar er zit geen volumetrische timer op de LMLM, is niet handig voor een snelle continuïteit qua workflow in drukte.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor gilleko B. » za 12 nov 2022, 11:08

Ff een Nederlands product in het zelfde segment pluggen:
https://serious-coffee.nl/emilia/
Ja, eigenlijk één van de mooiste apparaten, prachtig als je een keuken in de stijl van Walter Gropius kan betalen. Tis een LM geworden omdat ik een LM wilde. Maar die Emilie is werkelijk prachtig.

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Marzocco Linea Micra

Berichtdoor fransg » za 12 nov 2022, 11:42

Ff een Nederlands product in het zelfde segment pluggen:
https://serious-coffee.nl/emilia/
Mooi inderdaad.

Bij geen van de machines, ook de Rocket machines op die site, staat wat het kost. Voor sommige mensen is dat extra aantrekkelijk, het onderhandelen zoals in een autogarage. Ik neig naar vastigheid, weten wat de bedoeling is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron