Speedster of MVP Hydra

xpresso
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 22 aug 2011, 16:02

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor xpresso » zo 19 mar 2023, 16:23

Dat zijn ze..:-)
Macap M7Dz
Kees van der Westen Speedster

RdW62
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:30

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor RdW62 » ma 27 mar 2023, 17:09

Hoi Frans, ivm vakantie :-)
Maar gister was t zover....:-)
Wow 🤩 Gefeliciteerd! Veel plezier ervan!
Sanremo YOU, Bentwood V63

xpresso
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 22 aug 2011, 16:02

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor xpresso » za 15 apr 2023, 17:44

Een maand verder en maar eens wat ervaringen delen met jullie.

De levering is meer dan compleet. aanvoerslangen, afvoerslangen, filterbakjes, screens, seals (6 stuks), tamper, shot glaasjes, tool, cleaner, echt alles is meegeleverd. Installatie is door Fender verzorgd. Eerste indruk: Tsja, wat verwacht je van een commerciele machine van 10k? Het woord dat me te binnen schiet is "Degelijk". Werkelijk alles voelt als een tank. Panelen, gebruikte bouten, brew hendel, alles. Toch een wereld van verschil na een Dalla Corte Mini en een Londinium.
Workflow: nauwelijks anders dan andere machines. Het is en blijft gewoon een dual boiler. Wat wel opvalt: stabiliteit. Er zit weinig verschil in de koffie die ik achter elkaar zet. Bij mij helpt mee dat mijn maler een ingebouwde dynamometrische tamper heeft. Dat haalt een variable uit het geheel, maar dan nog: de machine repeteert heel erg goed. Pre-infusion zelf natuurlijk mee te spelen en ja ik ga toch ook even informeren naar die Idro-matic :-) Kan eenvoudig retrofitted worden. Stoom sterkte is echt enorm. Ik heb de steamboiler teruggehaald naar 127 graden want de melk zat tegen het plafond bij wijze van spreken. Is er nog wat te klagen? Tuurlijk:-) De veertjes in de portafilters zijn te slap. Zelfs de ridged filterbakjes blijven soms hangen in de machine. Verder ben ik nog op zoek naar betere rubber voetjes voor onder de pomp. In een commerciele omgeving zal je de pomp niet horen, maar in je keukenkastje thuis hoor je natuurlijk alles. Kan wellicht nog iets stiller.
is de machine het geld waard? Van mij weet je t antwoord natuurlijk maar we moeten wel reeel blijven: voor de helft van de prijs heeft ook eigenlijk niemand te klagen over welke machine dan ook. Bij mij thuis staat een stukje Nederlandse koffie-kunst die erg goede koffie maakt. Maar smaken verschillen, zowel qua kunst als koffie...
Macap M7Dz

Kees van der Westen Speedster

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor gilleko B. » zo 16 apr 2023, 10:14

Wat is waard is kan je vaak niet rationaliseren, als iets je waard is en je wordt er gelukkig van en het kan, dan gewoon doen. Een Speedster, Slayer, Synesso, LM Strada. Als 1 van die apparaten op je aanrecht staat weet je 1 ding zeker, iets beters met een rotatiepomp bestaat niet. Eindpunt bereikt, en dat is ook wat waard.




xpresso
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 22 aug 2011, 16:02

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor xpresso » ma 17 apr 2023, 09:35

Dat is nooit het doel geweest. Tien jaar geleden had ik al een fotootje op mijn computer staan van een Speedster. Ik vond t toen al iets speciaals. En daarna,..een hele hoop andere prioriteiten :-) Vervolgens toch eerst die alternatieven bekeken. Synesso waarschijnlijk nog iets beter, maar ook behoorlijk industrieel of bijna utilitair qua design. Slayer prachtig maar op dit moment nog ondermaatse ondersteuning in nederland. Lijkt ook financieel wat kwetsbaar qua onderhoud. En dan hik je tegen de prijs aan en ga je twijfelen. Is een Gs3 dan welicht iets? Een Mina? Een R9one? Allemaal bekeken. Totdat je dat plaatsje weer op je computer ziet. Uiteindelijk bij een Koffiepraat lid uitgenodigd om naar zijn Speedster te komen kijken... En daarna ging t snel. :-)
Macap M7Dz

Kees van der Westen Speedster

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor NielsB » do 27 apr 2023, 12:17

Of een Synesso beter is betwijfel ik. De extracties die ik heb gedronken uit Synesso's waren nooit helemaal te gek. Altijd wat hoekig en streng van smaak.
Iets dergelijks geldt ook voor de extracties uit Slayers.

De extracties uit Speedsters daarentegen waren allemaal verrukkelijk.

Als ik mocht kiezen tussen een Speedster en een Hydra, dan was ik zeker voor de Speedster gegaan.
Micra&Ultra


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron