Speedster of MVP Hydra

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor Tekork » di 06 dec 2022, 14:26

Sinds een paar maanden heb ik nu ook een (gebruikte) Speedster staan en geniet iedere dag van de espresso en melk “creaties” die je er mee kan produceren. Perfecte stabiliteit, premium componenten en natuurlijk de unieke looks die hem onderscheiden van de rest. Zeer goede keus om hier naar te te kijken dus.

En er is inderdaad nog iemand op het forum waar ik zelf de informatie ingewonnen heb voor de aanschaf. Met een tweedehands machine is de staat toch altijd iets lastiger inschatten als je niet goed weet waar je op moet letten.

Ik woon in Emmeloord en je bent welkom om te proberen en proeven, stuur maar een pb.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor Pti » di 06 dec 2022, 19:31

In dat segment doe je écht geen miskoop, het enige dat je verkeerd kunt doen is je machine van de verkeerde partij kopen om een paar honderd euro te besparen. Kijk naar welke functies je het belangrijkste vind, kijk welke machine je het mooiste vind en kijk vooral of je hem kunt kopen bij een partij die service hoog in het vaandel heeft staan en het liefst een beetje in de buurt zit.

Ik wordt eerder in dit draadje aangehaald als de speedster eigenaar, denk ik? Ik heb er eentje van de allereerste generatie letterlijk serienummer 19 vd 20 van de allereerste productieserie. Die is niet persé heel representatief voor de huidige generatie die toch wat meer opties heeft qua functionaliteit en opties. Alhoewel ook de huidige speedster is in zijn functionaliteit vrij basic is. Over de bouwkwaliteit kan in alleen maar enthousiast zijn, de machine is ook onder zn jasje zeer slim ontworpen. Er gaat wel eens wat stuk na bijna 15 jaar dagelijkse dienst, maar alles is goed te bereiken en fixen en de looks van de speedster zijn naar mijn mening ongeëvenaard.

xpresso
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 22 aug 2011, 16:02

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor xpresso » di 06 dec 2022, 21:23

Hoi,
Nee, in dit segment doe ik geen miskoop, dat realiseer ik me terdege.
Ik heb al een betrouwbaar adres voor de aanschaf van welke keuze dan ook. KvdW, Synesso en Slayer kunnen ze allemaal leveren. Inclusief installatie, service en onderhoud.
Macap M7Dz
Kees van der Westen Speedster

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor gilleko B. » di 06 dec 2022, 21:39

Wel buitengewone machine die je wilt gaan kopen. Wellicht zou je ook nog de 1-groeps Lamarzocco Strada kunnen meenemen in je keuze. Ook erg mooi.




xpresso
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 22 aug 2011, 16:02

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor xpresso » wo 07 dec 2022, 11:05

Je hebt mail, Tekork :-)
Macap M7Dz

Kees van der Westen Speedster

Martijnopinternet
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 18 aug 2021, 10:39
Locatie: Enschede

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor Martijnopinternet » vr 16 dec 2022, 19:31

Hoi, heb zelf sinds begin juni n nieuwe speedster en ben er elke dag heel erg gelukkig mee. Dat gaat ook niet meer veranderen. Hoe dan ook, mocht je info willen of eens langs komen dan ben je welkom. Woon in Enschede.
Vanaf 2002, eerst een Krups espressoding, daarna ECM boticelli, faema en la spaziale 2 groeps, Expobar Brewtus, ECM molen, grote mooie oude mazzer, mazzer mini. Nu Speedster (die heet Kees), Lagom P64, Mazzer super Jolly, ECM cellini.

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor NielsB » zo 18 dec 2022, 13:06

Micra&Ultra

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor fransg » zo 18 dec 2022, 13:37

Gaan die lui de Decent nabouwen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor Ypuh » zo 18 dec 2022, 13:48

Gaan die lui de Decent nabouwen?
Decent is ook maar een overgekocht platform door een softwareontwikkelaar die z'n community het werk voor hem laat doen. Van wat ik las heeft Decent zelf geen/amper programmeurs in dienst en de hardware is vooral ingekocht en doorontwikkelt door een zakenpartner. Slimme bedrijfsvoering en goede marges.

Desondanks hoop ik dat een traditioneel merk het uiteindelijk beter doet. Gewoon een volwaardige machine met degelijke groep, pomp, boilers en de PI/instelmogelijkheden van Decent, zonder dat je continu een Beta-platform leeft. De Sanremo YOU lijkt al een goede stap in die richting.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Speedster of MVP Hydra

Berichtdoor fransg » zo 18 dec 2022, 13:53

Ik vind ontwikkeling ook toe te juichen maar het lelijke van de Decent kopiëren en dan ongeveer hetzelfde ermee doen vind ik saai.

Maak dan een leuke machine met de flair van het ontwerp van de Speedster, zoals Hedone doet, zo'n schattig dingetje.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten

cron