Meticulous Espresso

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor robinfcb » di 17 okt 2023, 16:44

Een patent troll heeft Meticulous (en Decent) gedagvaard.

Verhaal van Meticulous hier: https://foamy-snowman-457.notion.site/O ... 6cc6055f32

Zou gaan om Duvall Espresso, https://www.duvallespresso.com/ een machine die al jaren in de maak is, maar nooit het daglicht heeft gezien, en waarschijnlijk ook nooit zal zien. Ze hebben zelfs een pagina met al hun patenten https://www.duvallespresso.com/pageip

Ben benieuwd wat dit allemaal gaat betekenen. In principe is er geen verzoek tot staking van de productie van de machine, dus het lijkt er vooral op dat Duvall een deel van de omzet wil. Meticulous is niet van plan te schikken, en het zal dus waarschijnlijk uitdraaien op een rechtszaak.

Het zijn wezenlijk andere machines met hele andere techniek (3L boiler vs boilerless mechanische hevel), maar de patenten zijn zo vaag en ruim omschreven dat je andere elektronisch aangestuurde machines zoals de San Remo You er waarschijnlijk ook onder kan scharen.

Bijgevoegd de 4 punten waarop zogenaamd infringement zou zijn. Die onderste twee zijn de basale werking van een hevelmachine. De eerste is volgens mij van toepassing op bijna alle elektronisch aangedreven espresso machines. De tweede vraag ik me af of de 'heating element' wel 'within pump body' zit.
Bijlagen
Screenshot 2023-10-17 165023.jpg
Laatst gewijzigd door robinfcb op di 17 okt 2023, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15119
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor fransg » di 17 okt 2023, 17:11

Wat een nare man die Duvall
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13274
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor bobbee » di 17 okt 2023, 17:31

Die naam....

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor robinfcb » di 24 okt 2023, 19:51

De Meticulous is nu bij een Nederlandse koffiezaak te pre-orderen; https://amatterofconcrete.com/product/m ... -espresso/
Je betaalt dan 999 euro, en moet later - zodra de winkelprijs bekend is - het verschil nog bijbetalen.
As official reseller we will get these machine in with the first official production run after we are sure that all of of the teething problems are solved.
First production run is expected Q2 of 2024.
The final price is expected to be € ~1880,-
Ik heb zelf 1.131,07 euro via Kickstarter betaald inclusief de volgende 'gratis' add-ons:
Matrix Shower Screen $25.00
Meticulous Mirror $30.00

Verzendkosten zijn naar verwachting 85 euro.
Inclusief btw kom ik uit op 1.471,44 euro
Daar komt dan nog 6 euro inklaringskosten bij.
Toch nog zo'n 400 euro korting (en 'gratis' add-ons) met Kickstarter t.o.v. de Nederlandse pre-order.

Maar voor die 400 euro extra (en een paar maanden langer wachten) kan je de machine wel twee jaar lang terugbrengen naar AMOC als er iets mis mee is.
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

bmateijsen
Berichten: 46
Lid geworden op: di 31 okt 2023, 11:18

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor bmateijsen » wo 01 nov 2023, 13:19

Ik heb deze ook laatst gezien en vindt het toch wel erg leuk wat ze verwerkt hebben in deze machine. Ga toch maar eens wat meer inlezen, want het concept van een hendelmachine spreekt mij enorm aan.

raoulraoul
Berichten: 17
Lid geworden op: do 28 jan 2021, 12:10

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor raoulraoul » do 02 nov 2023, 15:50

Ik ben ook overstag en heb toch de Meticulous besteld in plaats van een flow control mod voor mijn huidige machine (een oude Vibiemme Domobar). De mogelijkheden om met zoveel variabelen te spelen en tegelijkertijd het gemak waarmee de machine gebruikt kan worden hebben me over de streep getrokken. Daarnaast vind ik het natuurlijk ook gewoon een mooi apparaat en spreekt het feit dat het zo energiezuinig en duurzaam is me ook aan. Ben erg benieuwd!

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor robinfcb » di 05 dec 2023, 11:38

Meticulous heeft helaas vertraging aangekondigd omdat bij integratietesten er toch teveel kleine dingetjes zijn, en die worden niet voor het Chinese nieuwjaar opgelost, waardoor ze op z'n vroegst in maart kunnen beginnen met assemblage:
https://www.kickstarter.com/projects/me ... ts/3980457
First, there is no one big reason for us not being ready. It is not that there is a big design flaw that we missed, or that we discovered some enormous challenge. Instead, it's many little things. Each one individually fairly inoffensive, but they pile up. And we need to tackle each one with care. After the latest integration review, it's clear that it will not be responsible to launch the tooling manufacturing before we tackle all of these small issues as some plastic parts either will change or interact with parts that need change. This means that we are in a kind of lockout in which we can't start tooling in parallel.

In normal circumstances I would expect these issues to be sorted out in a few weeks, but December is always a slow month so realistically we might still be sorting these issues in mid January.

We had a very small window of opportunity to make enough progress before Chinese New Year (Early February) when every factory shuts down for about a month. Missing that window by just a couple of weeks means we will not be able to start tooling before the end of January, and that automatically extends the timeline into the first two weeks of March.
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

preinfuse
Berichten: 14
Lid geworden op: za 21 aug 2021, 10:04

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor preinfuse » za 09 dec 2023, 17:01

Dank voor de update, als dit ding uiteindelijk doet wat hij belooft is het mijn ideale machine en zet ik er een nanofoamer pro naast.
Cafelat robot | 1Zpresso JX-Pro | Eureka Mignon Oro SD

Barre Koffie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 15 mar 2023, 21:54

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor Barre Koffie » za 27 jan 2024, 09:25

Is er nog nieuws over de productie?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13274
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Meticulous Espresso

Berichtdoor bobbee » za 27 jan 2024, 09:54

Ja. Is wel stilletjes rond meticulous.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten

cron