Goedendag,
ik ben druk bezig met mijn Faema Compact. Deze was bijna klaar, echter tijdens het testen viel de aardlek uit.
Ik meet een juiste weerstand op het element en oneindig tussen een pool en de behuizing. Dat zou goed moeten zijn. Toch valt de aardlek uit.
Ik heb het element verwijderd en de machine getest, dat gaat zonder problemen, echter zodra het element wordt ingebouwd valt de aardlek weer uit.
Als ik meet tussen de aansluiting en het verwarmingelement zie ik snel een hoge weerstand (1200ohm) en daarna 1. Waarschijnlijk is dat net voldoende om een aardlek te veroorzaken.
Het vervelende is dat nergens een nieuw element te vinden is. FAEMA 3541118963 is het bestelnummer. Heeft iemand nog een liggen, of een idee of een element te repareren is?
Re: Faema Compact defect verwarmingselement
2Kan het zijn dat er water in het element is gekomen? Dan kan een paar uur in een hete oven nog wel eens helpen om het vocht er uit te krijgen.
Weet zo niet hoe heet, maar een verwarmingselement zou toch makkelijk 150-200 graden moeten kunnen hebben lijkt mij.
Als dat helpt zou je kunnen proberen om eea weer netjes te sealen.
https://www.orphanespresso.com/Heating- ... 610-1.html
Weet zo niet hoe heet, maar een verwarmingselement zou toch makkelijk 150-200 graden moeten kunnen hebben lijkt mij.
Als dat helpt zou je kunnen proberen om eea weer netjes te sealen.
https://www.orphanespresso.com/Heating- ... 610-1.html
Odyssey Argos - Lagom P64 - Hario Switch
3Het lijkt of deze Poolse site nog iets op voorraad heeft, maar weet niet dat klopt en of ze naar NL versturen.
https://ebarista.pl/1755077-heating-el ... -220v.html
Balen als essentiële onderdelen ineens niet meer leverbaar zijn. Verwarmingselement van mijn Aurora Brugnetti is ook ineens niet meer leverbaar of voor 5 keer de normale prijs. Net of er een fabriek is gesloten.
Tse, eevad of espresso-xxl hebben soms nog wat voorraad, maar deze ook niet meer lijkt. Zoeken op alternatieve bestelnummers (GEV geeft die vaak op) in Google of in de onderdelenshops levert soms nog iets op.
Als het echt je laatste hoop is kun je kijken of je het verwarmingselement zelf uit de flens kunt krijgen en een los element op aliexpress op de kop kan tikken.
Of iets laten maken , maar daar heb ik geen adressen van.
https://ebarista.pl/1755077-heating-el ... -220v.html
Balen als essentiële onderdelen ineens niet meer leverbaar zijn. Verwarmingselement van mijn Aurora Brugnetti is ook ineens niet meer leverbaar of voor 5 keer de normale prijs. Net of er een fabriek is gesloten.

Tse, eevad of espresso-xxl hebben soms nog wat voorraad, maar deze ook niet meer lijkt. Zoeken op alternatieve bestelnummers (GEV geeft die vaak op) in Google of in de onderdelenshops levert soms nog iets op.
Als het echt je laatste hoop is kun je kijken of je het verwarmingselement zelf uit de flens kunt krijgen en een los element op aliexpress op de kop kan tikken.
Of iets laten maken , maar daar heb ik geen adressen van.
Odyssey Argos - Lagom P64 - Hario Switch
41300W en 1800W zijn nog nieuw te krijgen.
Is even een keuze, maar lijkt me in beide gevallen goed kunnen.
Is even een keuze, maar lijkt me in beide gevallen goed kunnen.
5HanR, waar heb je die gezien? 1800W lijkt mij ook ok, waarschijnlijk 1300 ook. De flens is anders dan die in de andere Faema machines.
6Bij LF (tegenwoordig REPA).
Kan ik voor je bestellen. De 1800 kost €36,-.
De 1300, €41,- incl. pakking, exclusief verzenden.
Kan ik voor je bestellen. De 1800 kost €36,-.
De 1300, €41,- incl. pakking, exclusief verzenden.
7Han, ik maak graag gebruik van jouw aanbod. Ik hen je een pb gestuurd, maar weet niet of dat goed is gegaan.
De 1800w lijkt me een mooie oplossing, die is even lang als de 1300?
Gr Perry
De 1800w lijkt me een mooie oplossing, die is even lang als de 1300?
Gr Perry