Maalschijvjes versleten?

Lucas
Berichten: 27
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 16:46

Maalschijvjes versleten?

Berichtdoor Lucas » wo 19 mei 2010, 16:31

Beste mede espresso liefhebbers,

Jullie hulp en kennis zou zeer gewaardeerd zijn bij mijn volgende vraagstuk, zijn mijn maalschijvjes versleten? Ze zijn van een ongeveer 3 jaar oude ECM Casa molen.
De reden waarom ik denk dat ze versleten zijn is omdat de koffiemolen op z'n fijnste stand staat ingesteld (maalschijven raken elkaar net niet) en nog steeds loopt de koffie naar mijn mening te snel door. Verder ben ik al geruime tijd bezig met deze apparatuur (denk aan barista cursusje gehad) dus aan andere factoren zoals aantampen en koffie goed verdelen ligt het volgens mij niet.

Met vriendelijke groet en alvast hartelijk dank,

Lucas.

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Maalschijvjes versleten?

Berichtdoor Bluecold » wo 19 mei 2010, 17:07

Rocky schijven gaan een 50 kilo mee. Dat zijn ook 50mm schijven.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

gamgra
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 16 jan 2008, 21:46

Re: Maalschijvjes versleten?

Berichtdoor gamgra » wo 19 mei 2010, 21:36

Hieronder een link, deze persoon heeft dezelfde molen, is ook niet geheel tevreden met de fijnafstelling.
http://www.toomuchcoffee.com/index.php? ... ic&p=94290" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat je zelf ook kan proberen is het bovenste deel met maalschijf verwijderen, maalschijf los schroeven, zitvlak perfect zuiver maken, daarna een **"shim" van dun papier maken en deze tussen het zitvlak en de maalschijf plaatsen.
Dit geeft je de mogelijkheid om de maalschijven ietsje strakker te zetten.

De shim kan je maken van EEN of meerdere lagen Bak-Papier.

Nieuwe schijven kan je vinden bij espressoparts.co-uk (40.00 euro) zoeken onder Anfim haus-self.

**"Shim"=vulling

Lucas
Berichten: 27
Lid geworden op: do 26 nov 2009, 16:46

Re: Maalschijvjes versleten?

Berichtdoor Lucas » do 20 mei 2010, 19:07

Bedankt voor jullie hulp jongens,
Vanmiddag maalschijven van een quickmill vervangen die in vergelijkbare conditie waren. Wereld van verschil. Dat stukje over van toomuchcoffee ga ik ook wel uit proberen. Verder bevalt de molen prima hoor (hoewel ik niet heel veel vergelijkingsmateriaal heb) maar helemaal stepless maken lijkt me wel wat. Het is alleen zo'n gedoe.

in ieder geval bedankt voor de tips, groetjes.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron