Rocket Appartamento

Makster
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 nov 2014, 21:16

Re: Rocket Appartamento

Berichtdoor Makster » ma 10 jul 2017, 22:08

Heeft iemand op het forum al een Rocket Appartamento? Of heeft iemand er al eens mee gewerkt? Ben er benieuwd naar de ervaringen! De reviews die ik tegenkom zijn veelal positief, de machine ziet er puik uit, kleine footprint (al lijkt alles al snel groot in vergelijk met mijn Cremina) en prijstechnisch interessant.

Groet

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Rocket Appartamento

Berichtdoor Nomad » di 11 jul 2017, 14:51

Heeft iemand op het forum al een Rocket Appartamento? Of heeft iemand er al eens mee gewerkt? Ben er benieuwd naar de ervaringen! De reviews die ik tegenkom zijn veelal positief, de machine ziet er puik uit, kleine footprint (al lijkt alles al snel groot in vergelijk met mijn Cremina) en prijstechnisch interessant.

Groet

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Ik was van plan hem te kopen, totdat ik Peter van Kafko sprak. Die zei meteen dat ik het niet moest doen. Van binnen is de machine uitgehold zei die, goedkopere materialen, onhandig aansluiting van de controlebox waardoor die veel meer te verduren heeft dan nodig en zo nog wat dingen. Toen ik vroeg of hij hem wilde leveren zei die: jawel, maar wel pas nadat we hem uit elkaar hebben gehaald en met de juiste onderdelen weer in elkaar gezet hebben. Dan wordt het apparaat wel duurder uiteraard :P.

Maar goed, ik heb op zijn advies dus opnieuw lopen kijken of ik een goede 2e hands Cellini V2 of V3 kon vinden en die heb ik uiteindelijk gevonden 2 weekjes geleden :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Makster
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 nov 2014, 21:16

Re: Rocket Appartamento

Berichtdoor Makster » di 11 jul 2017, 15:47

.
Laatst gewijzigd door Makster op di 11 jul 2017, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Makster
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 nov 2014, 21:16

Re: Rocket Appartamento

Berichtdoor Makster » di 11 jul 2017, 15:47

Wel apart dat Rocket besluit haar instapmodel zo te ontwerpen, je verwacht het niet. Aan de andere kan snap ik wel dat het uit de lengte of breedte moet komen.

Heb jij de Appartamento in het echt gezien? Ben benieuwd hoe de maatvoering is t.o.v. bv een Cellini. Op papier is het centimeters maar in de praktijk?!

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Rocket Appartamento

Berichtdoor Nomad » di 11 jul 2017, 16:23

Wel apart dat Rocket besluit haar instapmodel zo te ontwerpen, je verwacht het niet. Aan de andere kan snap ik wel dat het uit de lengte of breedte moet komen.

Heb jij de Appartamento in het echt gezien? Ben benieuwd hoe de maatvoering is t.o.v. bv een Cellini. Op papier is het centimeters maar in de praktijk?!
Het is wel een verschil, maar hij lijkt vooral kleiner dan dat hij echt kleiner is. Ik heb hem in het echt gezien. Dit filmpje toont denk ik aardig het formaat en het verschil erin:
https://www.youtube.com/watch?v=JfxY-NEqIBI" onclick="window.open(this.href);return false;
-Conscience keeps more people awake than coffee-

Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
MichigAlex
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 mar 2015, 08:17
Locatie: Roosendaal

Re: Rocket Appartamento

Berichtdoor MichigAlex » di 11 jul 2017, 17:02

Peter had mij destijds ook geadviseerd om voor cellini/giotto te gaan. Uiteindelijk gekozen voor de Mozzafiato en die staat nu sinds zaterdag hier te blinken
Rocket Mozzafiato Type V, La San Marco SM 96 (Mod) (84mm), Brewista Smart Scale 2

Makster
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 nov 2014, 21:16

Re: RE: Re: Rocket Appartamento

Berichtdoor Makster » di 11 jul 2017, 18:42

Peter had mij destijds ook geadviseerd om voor cellini/giotto te gaan. Uiteindelijk gekozen voor de Mozzafiato en die staat nu sinds zaterdag hier te blinken Afbeelding
I know ;)

Mooi apparaat!

@ Nomad: thanks voor de link, goed om het verschil te zien.

Groet

Makster
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 nov 2014, 21:16

Re: Rocket Appartamento

Berichtdoor Makster » zo 16 jul 2017, 13:21

Ik kon mij niet meer bedwingen, dit alles ondanks wat er over geschreven is :)

Zojuist een Appartamento gehaald. Eerste indruk is prima, degelijk gebouwd, inderdaad compact (relatief) en ik vind hem mooi.

Ga er straks maar is mee experimenteren. Ik hou jullie op de hoogte.

Groet

Afbeelding

Makster
Berichten: 97
Lid geworden op: ma 17 nov 2014, 21:16

Re: RE: Re: Rocket Appartamento

Berichtdoor Makster » zo 16 jul 2017, 13:26

Ik kon mij niet meer bedwingen, dit alles ondanks wat er over geschreven is :)

Zojuist een Appartamento gehaald. Eerste indruk is prima, degelijk gebouwd, inderdaad compact (relatief) en ik vind hem mooi.

Ga er straks maar is mee experimenteren. Ik hou jullie op de hoogte.

Groet

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Rocket Appartamento

Berichtdoor bobbee » zo 16 jul 2017, 15:10

....
Mag ik vragen waarom je deze erbij hebt gekocht? Is het echt voor erbij of heb je andere plannen?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron