Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Berichtdoor fransg » do 20 dec 2018, 11:48

Er zou een test moeten kunnen zijn waarmee je de hardheid van je bericht kunt checken voor verzending, Erik. Je hebt over het algemeen groot gelijk maar naar mijn gevoel zou het te verwachten zijn dat je regelmatig tegen grote wederstand oploopt, vanwege de 'gesammthartheit' van de tekst en daarmee schiet je mogelijk af en toe je doel voorbij.

Ik vermoed dat je het daar totaal niet mede eens bent, en dat is je goed recht, maar misschien valt je toch wel op dat er af en toe iemand, deze of gene, in de rode vlekken schiet terwijl dat niet jouw bedoeling was. Dat kan een mens wel aan het denken zetten ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Berichtdoor HanR » do 20 dec 2018, 11:52

Vergeet vooral die veel te dure filtertjes en geef je machine de zak. Kafko, espressodokter, en een aantal Casabarista vestigingen (ff bellen) hebben ze. Pb mag ook..

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Berichtdoor Marcje » do 20 dec 2018, 12:52

Blijkbaar klopt de indicatie van Casabraista niet anders had je wel minder kalk in je machine gehad. Lijkt me een goed plan om deze een keer echt goed te laten ontkalken. Waarschijnlijk loont een rit naar Kafko in Hoogersmilde dan gezien de hele hoge prijzen bij de meeste bekende ketens.


Wat maakt een ontkalkingsbeurt bij Kafko zoveel beter dan die van Casabarista?
Ben ik wel nieuwsgierig naar, als een rit van 400km lonend zou zijn.

Daarbij, enige nuance had hier wel gekund vind ik. Misschien zijn de risico's uitgelegd en is in overleg besloten om het zo te doen? Ik heb 2 apparaten bij de bewuste vestiging gekocht en ben altijd keurig, vakkundig en snel geholpen. Ook met technische vragen als ik weer eens aan het knutselen was. Voor mij geen redenen om naar 't hoge noord'n te rijden iig.

Ik gebruikte trouwens ook van die kleine filters trouwens, werden bij mij om de 2 maanden vervangen.
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Berichtdoor fransg » do 20 dec 2018, 13:01

Waarschijnlijk loont een rit naar Kafko in Hoogersmilde dan gezien de hele hoge prijzen bij de meeste bekende ketens.
Wat maakt een ontkalkingsbeurt bij Kafko zoveel beter dan die van Casabarista?
Zoals ik het lees ("gezien de hoge prijzen") wordt het voordeel geprezen in de betaalbaarheid, niet in de haalbaarheid.
Ben ik wel nieuwsgierig naar, als een rit van 400km lonend zou zijn.
dat is het altijd, welke richting je ook oprijdt, want je ziet wat van de wereld, spreekt mensen uit andere gebieden en je komt dan toch anders thuis dan wanneer je naar de buurtsuper bent geweest.
Ik heb 2 apparaten bij de bewuste vestiging gekocht en ben altijd keurig, vakkundig en snel geholpen.
Bij de CasaBarista's is het over het algemeen ook goed volk.
Ik gebruikte trouwens ook van die kleine filters, werden bij mij om de 2 maanden vervangen.
Heb je het resultaat van die filters wel eens gemeten? Dat is volgens mij lastig te doen omdat water dat door die filters gaat, eerst nog door je hele systeem gaat, aan de kook wordt gebracht, weer afkoelt etc. Ik zie die kleine kalksigaartjes meer als 'excuusmodules' voor als men wel 'iets' wil doen maar niet wil doorpakken met een Brita / BWT kan of zelfs een inline filter onder het aanrechtkastje, waarvan het resultaat wel is te meten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Berichtdoor Marcje » do 20 dec 2018, 13:46

Niet gemeten, heb sinds de vastwater conversie wel een inline filter in het keukenkastje
dus...

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Berichtdoor Erik82 » do 20 dec 2018, 14:04

Ik vermoed dat je het daar totaal niet mede eens bent, en dat is je goed recht, maar misschien valt je toch wel op dat er af en toe iemand, deze of gene, in de rode vlekken schiet terwijl dat niet jouw bedoeling was. Dat kan een mens wel aan het denken zetten ;-)
Ik ben het er vaak juist wel mee eens dat ik blaf en anderen er iets van zeggen :mrgreen: . Alleen in dit geval had het totaal niks met blaffen te maken vandaar dat ik om uitleg vroeg over het blaffen maar die komt vervolgens niet.

Kafko is inderdaad aanzienlijk goedkoper dan de rekeningen van 300-450 euro die ik heb gezien van de bekende partijen voor een grondige ontkalkingsbeurt. De bekende partijen zijn niet slecht maar ontzettend duur. Bij de meeste Casabarista's leveren ze goed werk, daar hoor je me ook niet over.

Er zijn veel goedkopere opties dan de filters van Casabarista want die zijn gewoon heel erg duur en bieden dan niet de kwaliteit die je voor die prijs mag verwachten.
Laatst gewijzigd door Erik82 op vr 21 dec 2018, 13:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Berichtdoor cremalover » do 20 dec 2018, 16:07

Niet gemeten, heb sinds de vastwater conversie wel een inline filter in het keukenkastje Afbeelding
Die heb je dan misschien voor niets.Een DH van 4 a 5 is wat je moet hebben.Misschien heb je dus helemaal geen filter nodig.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Berichtdoor Marcje » do 20 dec 2018, 16:33

Die heb je dan misschien voor niets.Een DH van 4 a 5 is wat je moet hebben.Misschien heb je dus helemaal geen filter nodig.

Wij hebben hier plm 6.4.
Ik zie het ook meer als verzekeringspremie.

dus...

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Berichtdoor cremalover » do 20 dec 2018, 17:49

Die heb je dan misschien voor niets.Een DH van 4 a 5 is wat je moet hebben.Misschien heb je dus helemaal geen filter nodig.

Wij hebben hier plm 6.4.
Ik zie het ook meer als verzekeringspremie.
Das bijna ideaal voor espresso.Ik zette er geen filter voor.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Kleine problemen Bezzera Magica (na 6 maanden)

Berichtdoor @3aan » vr 21 dec 2018, 00:33


Ik vermoed dat je het daar totaal niet mede eens bent, en dat is je goed recht, maar misschien valt je toch wel op dat er af en toe iemand, deze of gene, in de rode vlekken schiet terwijl dat niet jouw bedoeling was. Dat kan een mens wel aan het denken zetten ;-)
Ik ben het er vaak juist wel mee eens dat ik blaf en anderen er iets van zeggen :mrgreen: . Alleen in dit geval had het totaal niks met blaffen te maken vandaar dat ik om uitleg vroeg over het blaffen maar die komt vervolgens niet.

Kafko is inderdaad aanzienlijk duurder dan de rekeningen van 300-450 euro die ik heb gezien van de bekende partijen voor een grondige ontkalkingsbeurt. De bekende partijen zijn niet slecht maar ontzettend duur. Bij de meeste Casabarista's leveren ze goed werk, daar hoor je me ook niet over.

Er zijn veel goedkopere opties dan de filters van Casabarista want die zijn gewoon heel erg duur en bieden dan niet de kwaliteit die je voor die prijs mag verwachten.
Kafko "duurder" ? Zou je daar voorbeelden van kunnen geven?

Ik heb eerder, geheel andere ervaringen met Peter (Kafko) .

Verstuurd vanaf mijn SM-T710 met Tapatalk

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron