Jouw ultieme semi-automaat machine?

Jay
Berichten: 11
Lid geworden op: di 22 aug 2017, 16:54

Jouw ultieme semi-automaat machine?

Berichtdoor Jay » vr 01 sep 2017, 13:16

Ik zou eens graag willen weten welke jullie ultieme (“bruine natte”) :D droom semi-automaat machine is.

Stel, je bent niet budget- noch plaatsgebonden maar je mag maar 1 semi-automaat kopen. Misschien heb je die machine wel al in bezit, dat kan ook uiteraard.

Welke semi-automaat zou jij dan aankopen?
En uiteraard waarom maak je die keuze?
La marzocco linea mini | Mazzer mini electronic type a | SSP burrs | Distribution tool

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: Jou ultieme semi-automaat machine?

Berichtdoor Nomad » vr 01 sep 2017, 14:53

Ik zou de Synesso nemen:
https://www.espressoparts.com/synesso-mvp-hydra-1-group" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Beetje het design van een Slayer, maar volgens experts nog wat consistenter en vooral meer instelbaar om te finetunen.
Erg cool apparaat, maar welke maler erbij moet? Misschien wel een Sette 270W die ik nu heb, ik ben daar echt happy mee :p (wel puur espresso, ik heb volledig de hoop opgegeven voor filterkoffie). Of een Eureka Olympus met mythos schijven, al vind ik die maler niet mooi om te zien helaas.

En dan een mooie Commandante handmaler voor de filter denk ik...of een vario W, maar 2 malers naast elkaar vind ik gewoon niet mooi.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Erik82
Berichten: 2889
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Jou ultieme semi-automaat machine?

Berichtdoor Erik82 » vr 01 sep 2017, 15:32

Een 1-groeps La Marzocco Strada EP, ook met pressure profiling. Mooie machine met de nieuwste techniek. De Slayer staat ook op nagenoeg dezelfde hoogte in het ultieme lijstje.

http://international.lamarzocco.com/en/ ... strada-ep/

Als ultieme malers de Monolith Flat en een Mahlkonig EK43.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

RikC
Berichten: 148
Lid geworden op: zo 15 jan 2017, 21:57

Re: Jou ultieme semi-automaat machine?

Berichtdoor RikC » ma 18 sep 2017, 22:06

De machine die bij me in de keuken staat :mrgreen:

(Ok of idd. mss. een 1-groeps Strada dan :lol: )
20170918_220139_resized.jpg
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Jouw ultieme semi-automaat machine?

Berichtdoor bvds » di 19 sep 2017, 07:41

Ik sluit me bij Nomad aan en zou naar de Synesso grijpen. De Dalla Corte Mina met flow profiling vind ik ook zeer interessant.

Als maler net als Erik de Monolith Flat. Een door Frank/Terranova gepimpte Versalab M3 zie ik ook wel zitten (zijn Titus vind ik hoe onwaarschijnlijk goed ook net wat te gladjes en te veel bling bling). En als ik geen zin zou hebben in single dosing een Mythos. Ook de EtzMAX zie ik wel zitten (wel lelijk). Een EK43 met goede toleranties is meer iets voor er bij. Die vind ik alleen geschikt voor een bepaalde stijl espresso.

Maar allemaal goed en wel. Met mijn Strietman met pressure mod heb ik lekker al perfecte controle over mijn preinfusie, temperatuur en druk...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Erik82
Berichten: 2889
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Jouw ultieme semi-automaat machine?

Berichtdoor Erik82 » do 26 okt 2017, 20:34

De nieuwe LaMarzocco Leva.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: RE: Re: Jouw ultieme semi-automaat machine?

Berichtdoor @3aan » do 26 okt 2017, 20:44

De nieuwe LaMarzocco Leva.
Wat een oerlelijk ding! Grotesk en over de top! Idiote hendels waar je schijnbaar aan moet gaan hangen en die gang die je ermee moet maken lijkt me vrij ongezond om daar landurig mee te werken, ik hou het op m'n Orione!
AfbeeldingAfbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Erik82
Berichten: 2889
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Jouw ultieme semi-automaat machine?

Berichtdoor Erik82 » do 26 okt 2017, 21:07

Die hendel zal juist veel minder kracht kosten dan een traditionele hevel, dus juist beter zijn. Dat is nou vooruitgang in techniek. Jij vind hem lelijk, ik vind hem mooi. Met de techniek die ze erin hebben gestopt een geweldige machine. Jammer dat er geen 1-groeper van is om van te kunnen dromen.

Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Jouw ultieme semi-automaat machine?

Berichtdoor @3aan » do 26 okt 2017, 22:21

Die hendel is met een extra greep die je moet indrukken en dan moet die van hoog komen en door z'n overdreven lengte lijkt het alsof je bijna moet overpakken, hij komt dan tot op hoogte van de driptray, even een kopje corrigeren lijkt me lastig?!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron