Saeco vraagt om 'koffie toevoegen' maar er zitten bonen genoeg in...

hkuit
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 11:47

Re: Saeco vraagt om 'koffie toevoegen' maar er zitten bonen genoeg in...

Berichtdoor hkuit » za 30 sep 2017, 16:34

Het heeft een tijd geduurd, maar vanmiddag ben ik aan de slag gegaan. Via manualslib de servicehandleiding gevonden en die goed bekeken. Hoe krijg ik 'm open en wat krijg ik dan te te zien? De bovenkant losgehaald en alles wat ik tegen kwam schoongemaakt. Vooral erg veel koffiepoeder en koffieresten weggehaald en opgezogen. Ik heb de maler nog niet open gemaakt, wilde eerst weten of dit de oplossing al was én of ik alles weer in elkaar zou krijgen (ben wel een ingenieur, maar een chemische; ik snap 't vaak wel maar kán het dan nog niet...).
Hij doet het! Nog geen foutmelding gezien, dus hopelijk was dit het.
Ondertussen blijf ik hier meelezen over koffie, bonen, enz.

Gebruikersavatar
HCB
Berichten: 44
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 01:07

Re: Saeco vraagt om 'koffie toevoegen' maar er zitten bonen genoeg in...

Berichtdoor HCB » za 30 sep 2017, 21:05

Gelijk heb je zo makkelijk is het niet. Bij dit type breekt vaak de uitloop af als je eraan zit.
Steentjes, gruis, vervuiling in de bonen verhogen de slijtage van het ceramische maalwerk. Botte stenen zijn gladder, geven minder wrijving. Daardoor neemt de molen als snel minder mili-amperes op of neemt het toerental toe. Als daarbij de groeven in de stenen ook nog vollopen dan valt het opgenomen vermogen al snel onder de drempelwaarde (delonghi) of neemt het toerental teveel toe (saeco).


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron