Lelit Bianca

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » di 01 nov 2022, 18:49

Dat van die prijs had ik niet gezien. Dacht alleen die kleuren en ander hout.
(die kleurtjes hoeven voor mij ook echt niet trouwens)

Het is idd wel toevallig dat de prijs 50% hoger wordt nu, aan de andere kant, La Marzocco kan dat ook goed herinner ik mij nu vanuit het LM mini topic en die zijn niet overgenomen. Er is wel veel aan de hand, denk dat we onze apparatuur maar moeten koesteren...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

stl
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 dec 2022, 17:57

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor stl » di 27 dec 2022, 13:07

Hallo!

ook hier willen we een nieuwe huisgenote genaamd Bianca verwelkomen, ter vervanging van een Elektra MCaL. Maar de vraag is: waar kopen we ze?

We zijn nabij Leuven, BE. Ik zie dat ze op de website van fixpresso staat voor 2250€ (geen info over levertijden), maar dat is al 1,5u rijden. Als ik in de "andere richting" (Duitsland) kijk, zie ik ze voor geen 2000€ (incl levering) staan. Bv. bij italianfoodlovers.de voor 1949€ + 20€ (en op 3u afstand als het echt moet..). Wat zouden jullie doen? Zijn er andere aanbevolene winkels? En hoe groot is de kans dat er iets echt misgaat (mbt online bestellen)?

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 649
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor ErikvW » di 27 dec 2022, 13:32

Wij horen van een aantal mensen zeer goede verhalen over Fixpresso. En het is een heel bedrag in het verschil, maar als er iets is dan lijkt het mij een goede zaak om iemand binnen rijd afstand te vinden.

Vrienden van het forum Het Hoofdkwartier zijn ook een dealer van Lelit.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

stl
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 26 dec 2022, 17:57

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor stl » di 27 dec 2022, 19:54

Bedankt voor je reactie. Ik heb daarnet een paar "recensies" over fixpresso gelezen, en inderdaad... het wordt en afweging (als de Bianca bij hem ook op een redelijke termijn leverbaar is).

Het Hoofdkwartier vind ik helaas geen optie want ze versturen niet en zijn bijna zo ver als die (veel) goedkopere duitse winkels.

RigolleM
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 17:05

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor RigolleM » wo 28 dec 2022, 17:30

Ik zou een dagje Gent inplannen met partner en bij Fixpresso gaan shoppen. Maak gewoon een afspraak via info@fixpresso.be en ga deze ophalen. De eigenaar van Fixpresso is een aardige kerel met verstand van zaken. Anderhalf jaar geleden ook daar een Lelit Bianca gaan halen en nog geen moment spijt van. Het idee dat als er iets mis zou zijn, gewoon iemand een mailtje kan sturen, afspraak vastleggen en tot een oplossing te komen, t.o.v. online store waar je niet weet hoe je gaat landen, zou ik voor die uitgave mij veel geruster stellen.
Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064

Rosanne
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Rosanne » zo 15 jan 2023, 17:53

Hoi! Een vraagje

Ik mag mij sinds vandaag trotse eigenaresse van een bianca noemen :D
De bianca heb ik overgenomen en heeft op vast water aangesloten gezeten.
Ik sluit hem niet aan op vast water maar gebruik de watertank + oscar zakje

Moet ik nu nog ergens een knopje / omzetten om het apparaat met de waterbak te kunnen gebruiken?
Bij mijn ECM moest je dan namelijk een knopje om zetten om te switchen van waterbak naar vast water aansluiting (zie bijgevoegde foto)

Ik hoop dat iemand het antwoord weet :)
Bijlagen
water knopje.jpg
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » zo 15 jan 2023, 18:16

Je moet een kabeltje aansluiten op het reservoir en de machine.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » zo 15 jan 2023, 18:25

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Rosanne
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Rosanne » zo 15 jan 2023, 19:21

Ik denk dat het gelukt is. Is dit goed?
Bijlagen
8ED02376-1990-43E4-B99F-DB98EAF01136.jpeg
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » zo 15 jan 2023, 19:25

Goed erin drukken. Het is voor mij lang geleden dat ik deze machine had dus weet het niet precies meer...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten

cron