Lelit Bianca

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » ma 22 nov 2021, 09:43

Bianca is veelzijdiger. En waarschijnlijk makkelijker en beter te verkopen dan een espresso only machine.
Ook kun je de stoomboiler uitzetten als je die niet gebruikt.
Misschien heb je hier wat aan in de overweging.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

woodnote
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 03 nov 2021, 09:50

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor woodnote » di 23 nov 2021, 10:02

Helpt wel wat. Het uitzetten van de stoomboiler is mooi meegenomen. Zou de Elizabeth misschien niet direct espresso only noemen als ik het zo bekijk. Lijkt inderdaad wat beperkter ten opzichte van de Bianca.

royse
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 19:44

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor royse » do 25 nov 2021, 00:04

De Lelit is nu bij Espressimo.de te bestellen voor 1739,-. Lijkt een hele nette prijs.

woodnote
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 03 nov 2021, 09:50

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor woodnote » do 25 nov 2021, 15:40

De Lelit is nu bij Espressimo.de te bestellen voor 1739,-. Lijkt een hele nette prijs.
Of ik kijk met mijn, maar ik zie het niet staan op de site. Zie wel bonen trouwens. Of moet je hiervoor eerst een account aanmaken? Had vorige maand de Bianca via Geizhals al eens op 1699 zien staan. Deze winkel zit ook in Bremen zie ik, is an sich een leuke roadtrip

royse
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 19:44

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor royse » vr 26 nov 2021, 09:50

De link is https://www.espressissimo.de/ en de code is BlackCoffee21. Dan krijg je 8% extra. Op italianfoodlovers.de is 1689,- de aanbieding, verzenden kost 19,-

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Wijmaar » vr 26 nov 2021, 11:25

De Bianca heeft sinds gisteren het gat opgevuld wat de Strega had achtergelaten. Heel blij mee tot nu toe! Lekker mee experimenteren, precies wat ik zocht.

Kleine tip voor degene die de instructies uit de handleiding voor eerste gebruik volgt, vul na de eerste keer opwarmen even je watertank bij anders ga je de mist in met het spoelen van de boilers.

Om even terug te komen op bovenstaande aanbieding; zeker een mooie prijs, maar bij een uitgave als dit zou ik voor die kleine 200€ altijd kiezen voor een lokale leverancier met goede instructies en garantie. Ik heb mijn Bianca gisteren bij hoofdkwartier/vintage opgehaald, super tevreden! Fijne instructies van Arnoud, en ik weet zeker dat ik altijd ergens terecht kan met vragen of problemen.

woodnote
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 03 nov 2021, 09:50

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor woodnote » zo 28 nov 2021, 13:16

Om even terug te komen op bovenstaande aanbieding; zeker een mooie prijs, maar bij een uitgave als dit zou ik voor die kleine 200€ altijd kiezen voor een lokale leverancier met goede instructies en garantie. Ik heb mijn Bianca gisteren bij hoofdkwartier/vintage opgehaald, super tevreden! Fijne instructies van Arnoud, en ik weet zeker dat ik altijd ergens terecht kan met vragen of problemen.
Is uiteindelijk ook wat ik ga doen. Heb vier weken lang allerhande machines op een rij gezet. Denk dat ik al mijn huidige en nabije toekomst wensen met de Bianca kan vervullen. Bedoeling is verder de volautomaat op termijn uit de keuken te halen en volledig met de Bianca te gaan werken.

Hoewel het apparaat in Duitsland inderdaad voor zo'n 150-200 euro goedkoper is toch maar een afspraak bij Hoofdkwartier gemaakt in december. Gezien de goede kwaliteit van hun koffie durf ik er op te vertrouwen dat hun kennis van de Bianca ook goed is mocht er iets misgaan. Nu hopen dat dat virus geen roet in het eten gaat gooien

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » zo 28 nov 2021, 13:39

En bij headquarters ook in de aanbieding.

Lelit Bianca V2 - EINDEJAARS AANBIEDING €1895
€ 1.895,00
https://link.marktplaats.nl/m1749542463
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

woodnote
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 03 nov 2021, 09:50

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor woodnote » do 02 dec 2021, 10:09

Alvast vooruitlopend op de aanschaf de Bianca een korte vraag over het aansluiten op de waterleiding. Zag in wat Youtube video's dat in ieder geval wordt geadviseerd een paar maandjes de Bianca met het waterreservoir te testen alvorens op de vaste leiding aan te sluiten. Dus dat gaan we in eerste aanleg maar doen.

Daarna is de planning om deze middels een Y-aansluiting te splitsen met de wasmachine die er naast staat. Punt van aandacht is dat bij ons voor het hele huis een waterontharder in gebruik is. Begrijp dat ik in ieder geval moet controleren dat de druk voldoende is om de Bianca van water te voorzien, zijn er verder nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor RoosW » do 02 dec 2021, 11:15

Je wilt ook niet volledig onthard water in je machine hebben geloof ik, moet ergens een gedeeltelijke bypass zijn las ik een tijdje geleden.


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ramrod en 19 gasten

cron