Lelit Bianca

yakneev
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor yakneev » za 09 okt 2021, 08:40

Ok. Nieuw hoofdstuk. Gister na het afstellen kwam die dus structureel op de 8 bar Max. Zowel
Pomp als zet groep.

Nu is hij tijd uit geweest vannacht en nu weer aan tikte hij kort 10 bar en daarna 9 aan. Heb toch het gevoel dat dit niet goed kan zijn. Zou er iets mis kunnen zijn of heb ik iets verkeerd gedaan.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » za 09 okt 2021, 08:51

Ok. Nieuw hoofdstuk. Gister na het afstellen kwam die dus structureel op de 8 bar Max. Zowel
Pomp als zet groep.

Nu is hij tijd uit geweest vannacht en nu weer aan tikte hij kort 10 bar en daarna 9 aan. Heb toch het gevoel dat dit niet goed kan zijn. Zou er iets mis kunnen zijn of heb ik iets verkeerd gedaan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Heb je geen garantie? Even contact opnemen met de verkoper dan zou ik zeggen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Pti » za 09 okt 2021, 11:12

Heb je het ventiel in de bypass er al helemaal uit gehad? Er zit waarschijnlijk gewoon een vuiltje of te weinig vet op.

Als laatste hoor je de pomp misschien meet geluid maken/rammelen? Want het zou ook kunnen zijn dat de watertoevoer onvoldoende is.

yakneev
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor yakneev » za 09 okt 2021, 11:55

Heb je het ventiel in de bypass er al helemaal uit gehad? Er zit waarschijnlijk gewoon een vuiltje of te weinig vet op.

Als laatste hoor je de pomp misschien meet geluid maken/rammelen? Want het zou ook kunnen zijn dat de watertoevoer onvoldoende is.
Hij maakte wel eerst wat herrie ja maar dat was meer dat de pomp volgens mij ergens tegenaan kwam. Als ik een beetje aan schroef trok was het weg. Nu geen last meer van. Zal hem er eens helemaal uit draaien.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Oddball
Berichten: 19
Lid geworden op: za 13 feb 2021, 09:18

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Oddball » di 02 nov 2021, 19:43

Ik ben nog op zoek naar de juiste afstellingen van de Bianca. Ik zou graag de pre innfusie willen gebruiken maar heb nog geen idee wat echt handig is.

5 seconde pomp dan 10 seconde pauze en dan extractie.
Verhouding is 20 gr in 33 gr uit in ongeveer 30 sec?

Verschilt dit ook elke keer weer per boon? Of is dit wel een vuistregel voor elke boon en dan tweaken?

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor HanR » di 02 nov 2021, 21:30

Waarom zo extreem?
Als duidelijk is waar een filterbakje ongeveer voor bedoeld is, is natuurlijk wel fijn.
17 a 18 gram en een ratio van 2 a 2,5.

Ik ken de machine niet, maar een geschatte groeptempetatuur van 92grC lijkt mij erg laag.

Verder is de werkwijze uitstekend.
Dat van de enkele bak kun je voorlopig even laten zitten.





royse
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 15 nov 2021, 19:44

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor royse » do 18 nov 2021, 15:33

Kunnen jullie wat meer vertellen over hoe de machine bevalt?

Heb nu een vintage Isomac en overweeg de stap te maken naar een Strega of de Bianca.

AartVV
Berichten: 17
Lid geworden op: di 10 dec 2019, 20:18

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor AartVV » do 18 nov 2021, 20:16

Ik heb de Bianca nu bijna 2 jaar. Iedere dag weer een feestje!
Ik kan het ding van harte aanbevelen.

doubleb
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 15:25

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor doubleb » ma 22 nov 2021, 08:15

Ik heb de machine nu 2 maanden. Ben er erg tevreden over!
Lelit Bianca | Sculptor 078s | G-iota | Clever Dripper | Timemore C2

woodnote
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 03 nov 2021, 09:50

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor woodnote » ma 22 nov 2021, 09:25

Heeft iemand toevallig de Bianca en Elizabeth vergeleken? Drink zelf voornamelijk espresso's en in het weekend een verdwaalde latte voor mijn vrouw. Twijfel een beetje of ik het prijsverschil kan rechtvaardigen voor mijn dagelijks gebruik, of dat de Elizabeth ook gewoon voldoet namelijk.

Buiten het idee om van alles aan boord te hebben voor wisselende toekomstwensen trouwens. :D


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten

cron