Lelit Bianca

yakneev
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor yakneev » vr 25 sep 2020, 09:26

Noted... pm maar een bod, hij gaat er sowieso binnenkort uit. heb comandante handmaler voor filter en niche on the way.
Twijfel of ik vandaag een Specialita ga halen for time being.

yakneev
Berichten: 99
Lid geworden op: vr 17 jan 2020, 07:34

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor yakneev » vr 25 sep 2020, 21:02

Wouw, vandaag voor het eerst wat gemaakt met de lelit. Na een haat liefde verhouding die ik heb gehad met 2 rocket's en een expobar brewtus is dit toch wel een genot hoor. Na 4 instellingen had ik al een heerlijke espresso. En zelfs als het beter kon was het nog goed te drinken.

Ervaring met alle 3 de andere apparaten die ik had dat het enorm wisselde Van rete bitter (bijna zout) tot krankzinnig zuur en dat met vaak dezelfde maalgraad en dose. Ik doseer nu 17 gram 34/35 gram eruit in 30 sec en kreeg al heerlijke tonen die goed overeen kwamen met die van het label.

heb nog wat "te" verse boontjes liggen dus die moeten nog even wachten maar dit is al een genot.
Heb al 3 jaar geen espresso machine aangeraakt maar ook de eerste cappuccino was een genot. perfecte fluwele melk en zelfs een perfecte latte art. Mijn eerste stap terug in espresso kan niet meer stuk.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Pti » vr 25 sep 2020, 22:13

Mooi!!!

Mvmontfoort
Berichten: 25
Lid geworden op: di 03 mar 2020, 18:11

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Mvmontfoort » vr 16 okt 2020, 23:24

Hi!

Ik heb een vraag/ issue: mijn filterbakjes blijven in de groep hangen (klikken uit de filterhouder en blijven dus in groep achter als ik de houder eruit haal) als ik ze een tijd erin heb gehad. Dus na een tijdje niet gebruiken. Enig idee wat dit veroorzaakt? Is de afdichtring in de groep aan vervanging toe?

Hoop dat iemand me kan adviseren.
Koffieliefhebber en enthousiast, maar zeker geen purist ... #hobbykoffie #lovecoffee #juststarting #passion #tasteispersonal

Niche Zero + Lelit Bianca

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor fransg » za 17 okt 2020, 09:25

mijn filterbakjes blijven in de groep hangen (klikken uit de filterhouder en blijven dus in groep achter als ik de houder eruit haal) als ik ze een tijd erin heb gehad. Dus na een tijdje niet gebruiken.
Wat is "een tijdje" in dit voorbeeld? Een half uur of een half jaar?
Enig idee wat dit veroorzaakt? Is de afdichtring in de groep aan vervanging toe?
Heb je de afdichtring er even uitgehaald om deze te voelen en visueel te inspecteren? Voelt deze kleverig aan of is die juist keihard? Maak er even een foto van, ook van het douchescherm -- wanneer heb je deze voor het laatst gereinigd dan wel schoongemaakt?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Mvmontfoort
Berichten: 25
Lid geworden op: di 03 mar 2020, 18:11

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Mvmontfoort » za 17 okt 2020, 11:09

mijn filterbakjes blijven in de groep hangen (klikken uit de filterhouder en blijven dus in groep achter als ik de houder eruit haal) als ik ze een tijd erin heb gehad. Dus na een tijdje niet gebruiken.
Wat is "een tijdje" in dit voorbeeld? Een half uur of een half jaar?
Enig idee wat dit veroorzaakt? Is de afdichtring in de groep aan vervanging toe?
Heb je de afdichtring er even uitgehaald om deze te voelen en visueel te inspecteren? Voelt deze kleverig aan of is die juist keihard? Maak er even een foto van, ook van het douchescherm -- wanneer heb je deze voor het laatst gereinigd dan wel schoongemaakt?
Een tijdje is dan bijvoorbeeld de nacht. Dus van ‘s avonds tot de volgende dag. Of een paar uur overdag. Ik maak het douchescherm en de afdichtring maandelijks schoon. Het ziet er allemaal goed uit.

Wat ik wel heb gedaan, is de ring met een druppel zonnebloemolie ingevet. Maar wellicht is dat niet zo’n goed idee geweest en ligt het daar aan.

Heb de ring inmiddels weer afgewassen en ontvet. Vanochtend kwam bakje wel mee. Nog een beetje stroefjes maar bleef niet meer zitten. Even in de gaten houden. Anders nieuwe ring kopen en zien of dat het issue volledig oplost.
Koffieliefhebber en enthousiast, maar zeker geen purist ... #hobbykoffie #lovecoffee #juststarting #passion #tasteispersonal



Niche Zero + Lelit Bianca

doubleb
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 15:25

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor doubleb » wo 15 sep 2021, 13:33

De tijd is eindelijk aangebroken. Ik heb de heren van Hoofdkwartier een berichtje gestuurd met de vraag of ik eind deze week eens langs kan komen. Liefst voor een Bianca als ik mijn hart volg. Al zegt mijn rationele hoofd dat ik met een Mara X ook uitstekend uit de voeten kan.
Lelit Bianca | Sculptor 078s | G-iota | Clever Dripper | Timemore C2

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor bobbee » wo 15 sep 2021, 14:25

Meestal is het zo dat je dan na een x aantal maanden de Mara verkoopt en alsnog de ander koopt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor Keyser » wo 15 sep 2021, 14:30

De tijd is eindelijk aangebroken. Ik heb de heren van Hoofdkwartier een berichtje gestuurd met de vraag of ik eind deze week eens langs kan komen. Liefst voor een Bianca als ik mijn hart volg. Al zegt mijn rationele hoofd dat ik met een Mara X ook uitstekend uit de voeten kan.
Feitelijk klopt dat ongetwijfeld. Beiden zetten goede espresso. Alleen wanneer geld geen probleem is, zou ik mijn hart volgen. Het zou jammer zijn wanneer een machine in je hoofd blijft spoken terwijl je hem kon veroorloven.
Dat zou mijn persoonlijke keuze zijnAfbeelding

doubleb
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 15:25

Re: Lelit Bianca

Berichtdoor doubleb » wo 15 sep 2021, 16:21

Is ook wel weer waar. Ik denk dat we wel weten hoe dit af loopt.

Vrijdagochtend naar Amstelveen. Nu al zin in!
Lelit Bianca | Sculptor 078s | G-iota | Clever Dripper | Timemore C2


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron