Ascaso dream pid gebruikerservaringen

Marye
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 09:49

Ascaso dream pid gebruikerservaringen

Berichtdoor Marye » ma 12 nov 2018, 21:51

Hallo,

Wij zijn voornemens om een Ascaso dream pid aan te schaffen. De looks spelen hierbij een belangrijke rol (eerlijk is eerlijk) maar natuurlijk willen we ook van lekkere koffie genieten.

Op internet kan ik weinig (objectieve) reviews vinden, vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Is er iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Ascaso dream pid gebruikerservaringen

Berichtdoor fransg » ma 12 nov 2018, 22:41

Niet doen zou ik zeggen.

De paar keer dat de Dream hier voorbij kwam in berichten was het voornamelijk een nachtmerrie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Ascaso dream pid gebruikerservaringen

Berichtdoor Pti » ma 12 nov 2018, 22:51

De dream is toch een thermoblock machine?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Ascaso dream pid gebruikerservaringen

Berichtdoor bobbee » ma 12 nov 2018, 23:08

Holy sh..., dat apparaat kost meer dan 1000 euro! Nou dan zijn er wel betere machines te krijgen voor dat geld. Zowel nieuw als 2e hands. Zeker omdat, zoals Frans al aangeeft, dat apparaat hier bekend staat als nightmare.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Ascaso dream pid gebruikerservaringen

Berichtdoor Pti » ma 12 nov 2018, 23:40

PID op een thermoblock kan niet. Het is een doorstroomsysteem zonder thermostaat.

Heseven
Berichten: 96
Lid geworden op: za 30 sep 2017, 17:25
Locatie: Groningen

Re: Ascaso dream pid gebruikerservaringen

Berichtdoor Heseven » di 13 nov 2018, 07:27

Toegegeven gaat het hier dus wel degelijk om een PID-uitvoering, blijkt na wat zoekwerk op google..

Mijn voornaamste zorgen liggen bij "1 jaar extra garantie op het thermoblock!". Als een verkoper mij dat trots zou mededelen over een boiler zou ik niet heel enthousiast worden voor dat bedrag..

Daarnaast is het totale waterreservoir goed voor 1,3 liter. Dat wordt geregeld aanvullen.. na het koffiezetten, stomen en schoonmaken!

Zou hem graag eens proberen, ben vooral benieuwd naar de effectiviteit van zo'n PID thermoblock! Maar om hem nu in te ruilen voor mijn Silvia met PID.. Liever niet ;-)

Verstuurd vanaf mijn Crystal met Tapatalk


HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ascaso dream pid gebruikerservaringen

Berichtdoor HanR » di 13 nov 2018, 08:03

In dezelfde prijsklasse o.a. een Bezzera Unica, Expobar Leva en voor €100,- meer een Rocket Apartemento of een Expobar Brewtus.
Smaken qua uiterlijk verschillen natuurlijk, en ik kan mij voorstellen dat je een Silvia niet mooi vind, maar voor €1.000,- is een Ascaso niet de beste keus.
Je zult er best fatsoenlijke koffie mee kunnen maken. Het grote bezwaar is echter de bouwkwaliteit. Reken op een levensduur van 5 jaar, waar bovengenoemde suggesties makkelijk 20 jaar mee gaan.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Ascaso dream pid gebruikerservaringen

Berichtdoor bobbee » di 13 nov 2018, 09:59

Of een SAB pratika. Horeca kwaliteit en ook snel warm. 58mm zetgroep dus veel accesoires en lekker klein. Interessante apparaatje als je het mij vraagt voor een scherpe prijs!

"SAB ist eine kleine, aber sehr interesante Maschinenmanufaktur in Mailands norden. Unter anderem arbeiteten sie eng mit Vibiemme zusammen, fertigte lange Zeit in co-produktion mit ECM Milano, und cooperiert nach wie vor mit Rocket Espresso zusammen. Auch wenn eher für die Gastronomie produziert wird, haben wir uns hier deren Sahnestück geschnappt."

http://www.rimprezza.de/epages/63241512 ... cale=de_DE

http://www.rimprezza.de/epages/63241512 ... M_Praktika
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Marye
Berichten: 10
Lid geworden op: do 28 dec 2017, 09:49

Re: Ascaso dream pid gebruikerservaringen

Berichtdoor Marye » di 13 nov 2018, 21:11

Bedankt voor jullie reacties! Hier kan ik zeker iets mee.
Ik ga goed kijken en mijzelf inlezen over de alternatieven die jullie noemen.

Fijne avond!


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten