Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Monsieurfunky
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 23:48

Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Berichtdoor Monsieurfunky » do 13 dec 2018, 22:58

Na vier jaar veel plezier te hebben gehad van mijn Silvia klapte vandaag de aardlekschakelaar eruit bij het zetten van koffie. Bij stomen of warmwater tappen klapt ie er ook direct uit.

Voordat het gebeurde merkte ik op dat het langer dan normaal duurde voordat er water uit het apparaat kwam.

Machine is een week geleden ontkalkt. Ik heb hem open geschroefd om te kijken of er misschien water aan de binnenkant te zien was. Dat viel mee, een paar druppels onder het stoompijpje. Wat me wel opviel was de schade aan de boiler precies tussen de naad. Daar zag ik ook een druppel hangen.

Zie foto: https://photos.app.goo.gl/5UBTmQfR95nqyzXk7

Enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dat de oorzaak wellicht is?

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Berichtdoor HanR » vr 14 dec 2018, 07:33

Je machine verkeert in verregaande staat van ontbinding. Gewoon nooit onderhoud gehad.
Boiler lekt, o-ringen van de stoompijp verrot.
Dat ALS eruit klapt omtrent waarschijnlijk doordat er water op de spoel van je 3-wegklep lekt.
Gewoon een onderhoudsbeurt bij bijvoorbeeld Peter de Goede van www.ranciliosilvia.info of één van de andere hier bekende adressen.

espressodokter
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 21:24

Re: Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Berichtdoor espressodokter » vr 14 dec 2018, 09:58

Trek even 1 contactje los van je verw.element en probeer dan nog eens.
Kans is ook aannemelijk dat element het probleem veroorzaakt
Dokter dokter wat mankeert mijn machine?

Monsieurfunky
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 23:48

Re: Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Berichtdoor Monsieurfunky » za 15 dec 2018, 00:18

Dank voor het meedenken. Na het zien van de boiler heb ik hem met een gerust hart achtergelaten bij de espressomonteur vandaag. Dinsdag weet ik meer. ;)

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Berichtdoor HanR » za 15 dec 2018, 05:21

Dit gaat helemaal goed komen!

espressodokter
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 21:24

Re: Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Berichtdoor espressodokter » za 15 dec 2018, 15:38

Dit gaat helemaal goed komen!
Dat hoop ik maar heb zo mijn bedenkingen
Dokter dokter wat mankeert mijn machine?

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Berichtdoor HanR » za 15 dec 2018, 15:57

Oeps! Ik dacht dat je hem naar de "espressomachinedokter" had gebracht. Nu vrees ik dat je machine total-loss verklaard wordt.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Berichtdoor GuidovW » za 15 dec 2018, 22:20

Ach ja, dan komt monsieurfunky vanzelf weer hier terug om te vragen waar hij hem wel heen zou kunnen brengen. :D
Sommige mensen leren door te doen.... (ik ben er een van)!
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

espressodokter
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 06 jun 2016, 21:24

Re: Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Berichtdoor espressodokter » wo 19 dec 2018, 09:06

Dank voor het meedenken. Na het zien van de boiler heb ik hem met een gerust hart achtergelaten bij de espressomonteur vandaag. Dinsdag weet ik meer. ;)
En?
Dokter dokter wat mankeert mijn machine?

Monsieurfunky
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 23:48

Re: Aardlekschakelaar klapt eruit bij Rancilio. Boiler ziet er niet goed uit (foto)

Berichtdoor Monsieurfunky » wo 19 dec 2018, 21:17

Dank voor het meedenken. Na het zien van de boiler heb ik hem met een gerust hart achtergelaten bij de espressomonteur vandaag. Dinsdag weet ik meer. ;)
En?
Ik krijg ze niet te pakken telefonisch ;) maar machine staat daar nu een kleine week. Ga morgen even langs om polshoogte te nemen. Vanwaar jullie scepsis? Geen goede ervaringen?


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten

cron