Xenia espresso machine

Gebruikersavatar
iskanda
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 07:27

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor iskanda » zo 03 mar 2019, 11:39

Je mag natuurlijk vinden en beredeneren dat dit geen innovatief apparaat is, maar volgens mij wordt dit niet als zodanig geclaimd.
This is correct. Thank you.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor bobbee » zo 03 mar 2019, 12:23

Joh, wat een flauwe wending krijgt dit verhaal opeens. Je mag natuurlijk vinden en beredeneren dat dit geen innovatief apparaat is, maar volgens mij wordt dit niet als zodanig geclaimd. Dan wordt het nog wat negatiever door een flauwe steek onder water (Xenos?), maar dat zal achteraf allemaal natuurlijk niet zo bedoeld zijn. Zo ervaar ik dit en dat is natuurlijk niet per sé de waarheid.

Ik hoop dat TS heel veel plezier ondervindt van zijn nieuwe apparaat en het gevoel krijgt dat hij/zij de juiste keus heeft gemaakt.

Mocht het achteraf dan wat tegenvallen dan kunnen we zodra dat moment daar is wel "zie je wel" en "dat had ik wel verwacht" gaan roepen, toch? Maar dat vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Ja, ik herhaal daarom al de gehele tijd dat ik alleen maar vraag of ik iets heb gemist en benadruk dat het een hele mooie machine is. Ik wil geen discussie maar krijg telkens een heel verhaal als antwoord. Ik ging twijfelen over de interne techniek omdat de machine een beetje op een voetstuk werdt gezet. Ik kon niks vinden dus vraag ik het.
Dat de machine wordt geprezen is natuurlijk ook prima! Want het is een ontzettend mooie machine die goed doordacht is en waar de beste onderdelen voor zijn gebruikt met de mogelijkheid voor persoonlijke aanpassingen! Afbeelding

Zullen we het hierbij laten? Iedereen met respect behandelen incl. de Xenia
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor @3aan » zo 03 mar 2019, 12:32

Joh, wat een flauwe wending krijgt dit verhaal opeens. Je mag natuurlijk vinden en beredeneren dat dit geen innovatief apparaat is, maar volgens mij wordt dit niet als zodanig geclaimd. Dan wordt het nog wat negatiever door een flauwe steek onder water (Xenos?), maar dat zal achteraf allemaal natuurlijk niet zo bedoeld zijn. Zo ervaar ik dit en dat is natuurlijk niet per sé de waarheid.

Ik hoop dat TS heel veel plezier ondervindt van zijn nieuwe apparaat en het gevoel krijgt dat hij/zij de juiste keus heeft gemaakt.

Mocht het achteraf dan wat tegenvallen dan kunnen we zodra dat moment daar is wel "zie je wel" en "dat had ik wel verwacht" gaan roepen, toch? Maar dat vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Zo flauw was die niet, Kees van Westeren? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk


[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201903 ... 7e60d9.jpg[/IMG]
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor bobbee » zo 03 mar 2019, 12:42

Zullen we het hierbij laten? Iedereen met respect behandelen incl. de Xenia.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
hifivoice
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 21:36

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor hifivoice » zo 03 mar 2019, 13:03

Ik wil geen discussie en ik wil ook geen gelijk krijgen alleen antwoord op de vraag.

Die kans krijg je op een forum kennelijk niet als je de rest van de discussie leest :shock:

Een espresso apparaat is geen rocket science, en zowat alle apparaten op de markt zijn kleine variaties op een thema, de een wat beter ge-engineered of met meer of handigere mogelijkheden dan een ander.

Argumenten dat je een burgerlijke sukkel bent als je niet op zijn minst een horeca-grade Marzocco/van Westeren op je aanrecht thuis hebt staan voor de max 2 a 3 kopjes koffie die ik op een vrije dag drink, zijn voorzichtigst gezegd ver van mijn belevingswereld. Als je een machine als de Xenia afdoet als een "Xenos" apparaat omdat ze "niet innovatief" zijn, dan geldt dat voor > 95% van de offerings. Het is ook niet relevant of een apparaat innovatief is, ik wil lekkere espresso thuis kunnen maken met een basis hoeveelheid gemak en een gebalanceerd ontwerp op de keukentafel. In dat beeld past geen Kees van Westeren apparaat.

Ik denk dat je met veel machines een prima espresso kan maken (ook met een Ascaso en Solis, ik doe over dat stuk niet laatdunkend - de Solis Triple Heat is 2e hands overigens best prijzig). Het vergelijk van een Xenia met B&O gaat wat mij betreft mank, het is niet alleen het uiterlijk, maar ook het innerlijk waar veel eigen aandacht aan is besteed (B&O heeft langdurig Philips elektronica in een nieuw jasje gestoken), en duurzaamheid speelt bij mij een belangrijke rol in het nemen van mijn beslissing. Bij gebrek aan relevante statistiek kan je dan alleen op indicatieve eigenschappen of intuïtie af gaan.

Het aanbod is groot en in het oerwoud van opties wist ik niet goed wat ik wilde omdat dit mijn eerste half-automaat is. Tijdens mijn zoektocht kwam ik tot een selectie lijst die in volgorde toegepast mij tot de machines hebben gebracht die het dichtste bij mijn wensen passen, ik kan mijn keus en de daarmee samenhangende uitgaven motiveren (die 2x zo hoog zijn als ik in eerste instantie bedacht had). Ik hoef geen "gelijk" te hebben/krijgen met mijn keuze, of me hier te verantwoorden voor mijn keuze. Ik deel mijn ervaring hier opdat mensen er eventueel hun voordeel mee kunnen doen (of het te negeren); ik zal niet de enige zijn in Nederland met een soortgelijke zoektocht.

Afijn, interessanter en leuker, net de boel globaal ingeregeld, en het eerste afgeregelde kopje smaakte al meer dan prima. Ik ben er super blij mee, en volgens mij gaat het daarom. :D

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor fransg » zo 03 mar 2019, 13:07

Geheel met Bobbee hierboven eens.

Ik schreef toenstraks al een reactie maar die verdween op het moment dat de server van koffiepraat weer eens door de hoeven zakte.

De teneur van mijn bericht was dat in de soms wat behoudende (want deels bevolkt door oude mannetjes) koffiewereld vaak met grote reserve wordt gekeken naar "the new kid on the block" en daarbij wijzen de oudjes dan graag op de hun bekende merken waarvan de bouwers lang geleden ook jong zijn geweest.

Ik heb grote bewondering voor mensen die met een gevoel voor perfectionisme en vormgeving werkelijk zelf een machine neerzetten. De ontwikkeling van een eigen zetgroep is niet gering. Als het eenmaal af is, zijn er zat mannetjes die het zelf beter/anders zouden hebben gedaan naar hun eigen gevoel, alleen zijn die er door allerlei omstandigheden helemaal nooit aan toegekomen e.e.a. te laten zien. De beste stuurlui aan wal, zeg maar.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor cremalover » zo 03 mar 2019, 15:34

Geheel met Bobbee hierboven eens.

Ik schreef toenstraks al een reactie maar die verdween op het moment dat de server van koffiepraat weer eens door de hoeven zakte.

De teneur van mijn bericht was dat in de soms wat behoudende (want deels bevolkt door oude mannetjes) koffiewereld vaak met grote reserve wordt gekeken naar "the new kid on the block" en daarbij wijzen de oudjes dan graag op de hun bekende merken waarvan de bouwers lang geleden ook jong zijn geweest.

Ik heb grote bewondering voor mensen die met een gevoel voor perfectionisme en vormgeving werkelijk zelf een machine neerzetten. De ontwikkeling van een eigen zetgroep is niet gering. Als het eenmaal af is, zijn er zat mannetjes die het zelf beter/anders zouden hebben gedaan naar hun eigen gevoel, alleen zijn die er door allerlei omstandigheden helemaal nooit aan toegekomen e.e.a. te laten zien. De beste stuurlui aan wal, zeg maar.
Ik onderschrijf dit volledig.
Wijze woorden.
Vaak worden nieuwe initiatieven bij voorbaat al neergesabeld zonder ze een kans te geven of zich in de materie verdiept te hebben.
Het is de makkelijke weg.
Als je weet wat er bij komt kijken om zelf iets te ontwikkelen en vervolgens in produktie te nemen zie je een en ander in een compleet ander licht.

Hoe meer nieuwe ontwikkelingen hoe beter.Meer keus en daar wordt toch iedereen vrolijk van.

Ik vind de Xenia een knap machientje.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor bvds » zo 03 mar 2019, 15:40

Welkom terug hier op het forum Alwin ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor cremalover » zo 03 mar 2019, 15:41

Welkom terug hier op het forum Alwin ;)
Dank je.
Ik heb een stukje zelfanalyse achter de rug dit weekend. :mrgreen:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Xenia espresso machine

Berichtdoor bobbee » zo 03 mar 2019, 16:11

Welkom terug hier op het forum Alwin ;)
Dank je.
Ik heb een stukje zelfanalyse achter de rug dit weekend. :mrgreen:
Ik durfde het niet te zeggen in het broodbaktopic, "wat geweldig om je hier weer te zien." Maar, dat wist je vast wel Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten