[VERKOCHT] Lelit PL41EM espressomachine

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

[VERKOCHT] Lelit PL41EM espressomachine

Berichtdoor Jochen_P » za 10 aug 2019, 16:13

Wegens het verlies van interesse in het espressogebeuren bied ik mijn Lelit espressomachine te koop aan.

Ik heb lang getwijfeld of ik hem wel zou verkopen maar de laatste maanden stond hij hier onaangeroerd en zoals we weten is stilstaan achteruit gaan... ;)
Koffie maak ik de laatste tijd met mijn Aeropress + Olympus en dat bevalt me goed. Rechtstreeks malen in de Aeropress, ketel op 90°C en in enkele minuten een lekkere tas koffie! Als er meer tijd is haal in de Clever Dripper boven.

Ik heb deze Lelit PL41EM half 2015 aangekocht bij koffiewarenhuis.nl. Hier vind je meer info over het toestel.
Ik heb hem altijd met kraantjeswater gebruikt en elke 3-4 maanden ontkalkt. Gebackflushed na elk gebruik met water en af en toe met Cafiza. Zeefje uiteraard ook regelmatig zuiver gemaakt.


Het leuke aan dit toestel vind ik:

+ het grote waterreservoir. Dit is bijna 3l, niet 2l zoals vermeld op de site van koffiewarenhuis.
+ snel warm: na 10min is hij volledig doorgewarmd
+ grote lekbak, zo hoef je die niet elke 2 kopjes leeg te maken.

Een minpuntje is het gebruik van de 57mm filterhouder. Hier is weinig aftermarket spul voor te vinden. Gelukkig zit het belangrijkste er al bij: een Lelit 57mm bottemless portafilter en een blindfilter!


Minpuntjes van mijn toestel:

1 lampje is naar binnen gevallen. Je ziet het nog wel zitten door het gaatje dus het is nog functioneel.
Roestige schroefjes in de ruimte waar het waterreservoir woont (zie foto). RVS schroefjes waren voor Lelit teveel gevraagd precies :geek:
Stoompijpje lekt een beetje. Niets erg, het druppelt wat bij het zetten en opwarmen. Dat doet hij al sinds een paar maanden na de aankoop en is nooit erger geworden. Je kan het pijpje gelukkig zo draaien zodat hij in de lekbak drupt.
Verder de gebruikelijke gebruikssporen op het lekrooster en kopjeswarmer.


Het is een handig en compact toestel waar je prima espresso mee kan zetten. Stomen kan hij ook, je krijgt mooi microfoam als je een klein kannetje gebruikt en eventueel wat aan tempsurfen doet.
Toestel is in orde en klaar voor gebruik. Heb hem net volledig gepoetst en nog eens ontkalkt. Een ideale machine voor wie zich in het espresso avontuur wilt storten zonder een hoop geld uit te geven.

Wat krijg je er nog bij?
- bottemless portafilter
- portafilter met dubbele uitloop
- 2 dubbele en 1 enkel filtermandje
- extra dichting voor de zetgroep
- blindfilter
- 57mm tamper
- een halve pot Cafiza

Voor dit alles vraag ik 150€.
Dit is in mijn ogen een scherpe prijs en hoop dit er ook voor te krijgen. Hij staat hier te niksen en maak er dan liever iemand blij mee.
Bij interesse graag hier reageren of via PB. Op te halen in Zonhoven, Belgisch Limburg.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: [TKA] Lelit PL41EM espressomachine

Berichtdoor Jochen_P » zo 18 aug 2019, 14:39

Verkocht, mag een slotje op ;)
_____________________________________________________________________________________________

Lelit PL41EM

Eureka Olympus Hi-speed


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron