TKA Monroc Crem Expobar 2 groeps -Opknapper-

1
Wegens geen tijd meer om aan te werken te koop aangeboden

Professionele horeca espressomachine
Merk: Monroc (Crem Expobar) Spanje
Type: MA-C-2GR
Bouwjaar: 2007

Toestel werkt moet alleen verder schoongemaakt worden.
Geen warmwater tap meer.
Electrische installatie moet worden nagekeken (staat spanning op het toestel)
Aansluiting is een gewone stekker 230v

Nieuwe ringen en douchekoppen bijgeleverd.
1 single portafilter zit er ook bij.

Alleen ophalen in Overpelt - Belgie ( 10min van Valkenswaard)
Foto's hier te vinden: https://www.2dehands.be/v/zakelijke-goe ... e-2-groeps
Vraagprijs € 350
Laatst gewijzigd door CoffeeCo op vr 10 sep 2021, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: TKA Monroc Crem Expobar 2 groeps -Opknapper-

3
Waarom schrootprijs? Lijkt mij een beetje overdreven om dat te zeggen.
Hij werkt gewoon moet alleen beetje nagekeken worden en dan kan die weer jaren mee.
Ik heb er geen tijd voor, daarom te koop.
Een goed bod mag altijd voor degene die de machine de nodige aandacht willen geven en een professionele machine willen hebben voor een lage prijs.

Re: TKA Monroc Crem Expobar 2 groeps -Opknapper-

4
Het komt misschien wat bot over, de term schrootprijs dat je verbaasd bent maar goed, je vraagt ernaar dus misschien ben je niet goed op de hoogte van de markt?

Het ding is oud, vies, lelijk en heeft achterstallig onderhoud. Die is bij lange na geen 350 euro meer waard. Voor dat bedrag of ietsje meer koop je namelijk een goed werkende ex horeca bak. Voor mensen thuis is het niks want veel te groot incl de stroomrekening en voor een horeca onderneming is het ook niks want die sluiten vaak contacten af incl apparatuur of willen een goed werkende en goed onderhouden machine.

Alles hierboven niet bot bedoeld maar het is niet anders.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: TKA Monroc Crem Expobar 2 groeps -Opknapper-

5
Niet helemaal mee eens Bob.
Ja je kunt geluk hebben bij een hobbyist die een dergelijke machine gerenoveerd heeft en tegen kostprijs weer weg doet.
Pomp, koffie kleppen, theewaterklep, flowmeters en eventueel element vervangen.
Als je dat laat doen, ben je 7 a €800,- kwijt.
Als warmtewisselaars ontkalkt moeten worden en/of de ketel gespoeld ben je nog wat Eurootjes verder.

Een machine van €350,- is voor de handel.





Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

Re: TKA Monroc Crem Expobar 2 groeps -Opknapper-

7
HanR schreef:Schrootprijs €50,-
HanR schreef:Niet helemaal mee eens Bob.
Ja je kunt geluk hebben bij een hobbyist die een dergelijke machine gerenoveerd heeft en tegen kostprijs weer weg doet.
Pomp, koffie kleppen, theewaterklep, flowmeters en eventueel element vervangen.
Als je dat laat doen, ben je 7 a €800,- kwijt.
Als warmtewisselaars ontkalkt moeten worden en/of de ketel gespoeld ben je nog wat Eurootjes verder.

Een machine van €350,- is voor de handel.
[emoji2373]??
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: TKA Monroc Crem Expobar 2 groeps -Opknapper-

8
Er zitten hier vast wel hobbyisten die het leuk vinden om de machine verder op te knappen. Op marktplaats ga je geen goede gebruikte vinden hoor ik zie prijzen vanaf minimaal €500 en dan weet je nog niet wat je koopt.
Deze doet het het gewoon, voor zover getest is de druk goed en de temperatuur ook. Enige wat nagekeken moet worden is de stroom/zekering vermoedelijk vocht. Dus als dat gemaakt is ben je klaar en heb je leuke machine voor weinig.

Re: TKA Monroc Crem Expobar 2 groeps -Opknapper-

9
Als ik op de link klik kom ik op een inlogscherm.

Toch nieuwsgierig geworden door de verschillende berichten en even door gezocht.
Ik zie een grote bak met hier en daar wat gaten. Het lijkt wel of schroeven ontbreken, maar misschien ontbreekt er wel meer (rek/rooster in de lekbak?).
Ik vrees dat ik het eens ben met de eerder niet zo positieve reacties.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600