[te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

[te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor we tigers » ma 29 nov 2021, 20:59

Nu ik mijn Strega heb staan gaat mijn geliefde Elektra MCAL in de etalage.
De machine is van 1998 en produceert dus al geruime tijd hoge kwaliteit cleane shots. Ik heb hem altijd gebruikt met gefilterd water.
Deze bewuste Elektra is eerder in handen van andere Koffiepraters geweest (Kilo, bvds) en het lijkt me leuk als hij ook nu naar iemand van het forum gaat. (Ik ben voorlopig in ieder geval nog niet van plan hem op marktplaats te zetten).

De machine heeft wat aanpassingen gekregen in de loop der jaren:
Teflon pakking tussen de boiler en de zetgroep waardoor hij wat stabieler is in zijn temperatuur
Twee gaten achter in de voet om op die manier het "zweten" tegen te gaan (zie derde foto)
Ander overdrukventiel
De originele filterdrager is uitgeboord tot een bodemloze filterdrager
Vorig jaar heb ik de pakkingen in de zetgroep vervangen (maar eerlijk gezegd was dat niet nodig)

De machine komt met een paar accessoires:
Tamper
Doseerring
Leveler
Origineel dubbele filterbakje
Dubbel filterbakje van Strietman

vraagprijs is €500,-
elektra mcal totaal.JPG
elektra mcal accessoires.JPG
elektra mcal achterkant.JPG
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor fransg » ma 29 nov 2021, 21:48

Wat een mooi ding voor een keurige prijs!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor bobbee » ma 29 nov 2021, 21:49

Super mooi inderdaad!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor RoosW » ma 29 nov 2021, 21:52

Bleh, zo verleidelijk, maar mijn vrouw vermoord me als ik weer wat anders koop ;) :P :lol:

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor bvds » ma 29 nov 2021, 22:07

Leuk om mijn oude Elektra weer eens te zien langskomen.

Inderdaad een hele nette prijs. Gezien de accesoires zelfs heel schappelijk te noemen.

Ik zet mijn huidige Elektra mcal nog geregeld met veel plezier in. De enige machine waarvan ik met mezelf heb afgesproken deze nooit meer weg te doen. Tot nu toe lukt dat heel aardig. Sterker nog het is de enige machine die ik langer dan 5 jaar heb. Dus dat zegt wel wat ;)

De Elektra maakt hele verfijnde shots. Wat minder body maar heel veel clarity. Je moet er wel een beetje je best op doen, maar dan wordt je ook echt beloond voor je inspanningen. En de machine stoomt als de beste!
Laatst gewijzigd door bvds op di 30 nov 2021, 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor Keyser » di 30 nov 2021, 01:26

Wakker geworden. Kan niet slapen. Maar nu denk ik bijna dat ik droom... Ik wil deze wel erg graag hebben. Morgenochtend stuur ik je een berichtje. Wil jou ook niet wakker maken door een app die geluid maakt.

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor we tigers » di 30 nov 2021, 08:15

Wakker geworden. Kan niet slapen. Maar nu denk ik bijna dat ik droom...Afbeelding Ik wil deze wel erg graag hebben. Morgenochtend stuur ik je een berichtje. Wil jou ook niet wakker maken door een app die geluid maakt.
Ha, herkenbaar. Ik zie je berichtje wel komen ;)
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor fransg » di 30 nov 2021, 08:50

Dat gaat de goeie kant op!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor Keyser » di 30 nov 2021, 09:31

Ja prachtig! Ben benieuwd, zojuist een berichtje gestuurd.

Ik wil al lang naast mijn Strega een kleine hevel. Deze en de Pavoni stonden op mijn lijstje. Maar deze zie je niet vaak en is nieuw echt wel andere koek. Ooit eens mis gegrepen. Was aan het overleggen over de prijs met een vrouw die ze voor haar vader verkocht. Ik wilde dat we er allebei gelukkig van werden. Het ging om een Casa Leva en een micro Casa. Een handelaar pikte ze tussendoor voor mijn neus weg en een paar dagen later stonden ze op marktplaats voor een hoop meer. De les: Hij was handiger in handelen dan ik . Al heb ik ook niet de ambitie daarvoor te gaan.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor omeCo » di 30 nov 2021, 09:45

Hier heb je geen last van handelaren neem ik aan. Hooguit van andere enthousiastelingen

Veel succes met de onderhandelingen beide!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: messi en 11 gasten

cron