Bezzera Strega Te Koop

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Alabaster

Bezzera Strega Te Koop

Berichtdoor Alabaster » vr 05 aug 2022, 16:43

Mijn Bezzera Strega hefboommachine staat te koop.

Het apparaat verkeert in goede conditie; hier en daar wat krasjes.

Is net nagelopen bij Kafko in Hoogersmilde. De rubbers van de zetgroep zijn vervangen; de rubbers van het stoompijpje en heetwaterbuis zijn vervangen en gesmeerd; het overdrukventiel is vervangen en er is een nieuwe douche met rubber ingezet. Het filter in het waterreservoir heb ik onlangs vervangen. Kortom, in prima staat. De machine kan uiteraard uitgeprobeerd en afgehaald worden. Versturen kan, maar afhalen heeft mijn voorkeur.

Vraagprijs 950 Euro

https://imageshack.com/i/pnTaxwaKj

https://imageshack.com/i/pmDYgx08j

https://imageshack.com/i/pmCpZnTCj

Frup

Re: Bezzera Strega Te Koop

Berichtdoor Frup » vr 05 aug 2022, 18:12

En wat komt er voor in de plaats?
Ik zie wel dat je hier je spullen verkoopt ... Maar wat zijn je koffie plannen dan nu?
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero/ Kinu M47 Phoenix / Bialetti Venus / Felicitas Arc

Alabaster

Berichtdoor Alabaster » vr 05 aug 2022, 18:40

Hoi Frup,

Zoals elders op het forum staat heb ik een Honne grinder gekocht. De Strega wil ik vervangen door de Lelit Bianca. Mijn kinderen en vrouw vinden de Strega te eng om koffie mee te zetten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. ik vind hem zelf prima, maar liefde gaat voor de koffie ..

bobbee

Berichtdoor bobbee » vr 05 aug 2022, 19:05

Misschien handig om te vermelden waar het moet worden opgehaald.
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

Alabaster

Berichtdoor Alabaster » vr 05 aug 2022, 21:27

Je hebt gelijk. Ik woon in Bitgum, vlak bij Leeuwarden.

Frup

Berichtdoor Frup » vr 05 aug 2022, 21:44

Zoals elders op het forum staat heb ik een Honne grinder gekocht. De Strega wil ik vervangen door de Lelit Bianca. Mijn kinderen en vrouw vinden de Strega te eng om koffie mee te zetten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. ik vind hem zelf prima, maar liefde gaat voor de koffie ..
Oh ja, de Honne. Heb het nog even opgezocht. Ziet er fraai uit.
Jammer van de Italiaanse Heks. Ik had die ook ooit overwogen. Ik begrijp dat je vrouw en kinderen er ook aan mogen komen? ;-)
Aanvankelijk vond ik het zélf eng als mijn vrouw aan mijn hevel kwam. Veel te bang dat ze hem per ongeluk zou laten schieten. Dan zou ik met een kapotte machine en ravage zitten, en zij misschien met een gebroken kaak.
Peter van Kafko vond hevels maar niets vertelde hij me destijds. Hij had te vaak ongelukken ermee gezien.
Er is veel keuze. Waarom de Lelit Bianca?
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero/ Kinu M47 Phoenix / Bialetti Venus / Felicitas Arc

bobbee

Berichtdoor bobbee » za 06 aug 2022, 08:34

Je hebt gelijk. Ik woon in Bitgum, vlak bij Leeuwarden.
Afbeelding

Ik heb even ongevraagd je link naar de plaatjes aangepast zodat ze klikbaar zijn.

Mooie machine! Voor 950 euro met een Lever machine aan de slag is niet verkeerd en zo'n machine blijft het beste profiel genereren voor een heerlijke espresso...

Van wel jaar is de Strega? Staat op de kenplaat achter de lekbak dacht ik.

En welke accessoires zitten erbij?
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

Verenjano

Berichtdoor Verenjano » za 06 aug 2022, 10:59

Mooi ding! Je hebt zeker geen interesse in een ruil tegen een Rocket Cellini en La Pavoni Europiccola? ;)
Rocket Cellini | La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80

bvds

Berichtdoor bvds » za 06 aug 2022, 11:32

Ja kan ook de PSM mod overwegen van Peter de Goede d.w.z. speciaal preinfusie pompje en verwijderen van de booster spring.

Voordelen: betere preinfusie en lagere piekdruk hetgeen bevorderlijk is voor de smaak. Bijkomend voordeel is dat de bediening een stuk lichter wordt!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

cremalover

Berichtdoor cremalover » za 06 aug 2022, 11:43

Ja kan ook de PSM mod overwegen van Peter de Goede d.w.z. speciaal preinfusie pompje en verwijderen van de booster spring.

Voordelen: betere preinfusie en lagere piekdruk hetgeen bevorderlijk is voor de smaak. Bijkomend voordeel is dat de bediening een stuk lichter wordt!
Kan ik aanbevelen. Ben lange tijd scepticus geweest maar ben op mijn schreden terug gekeerd.

Terug naar “Te koop aangeboden”