Heerlijke koffie

1
Zoals een paar maanden terug, heb ik weer heerlijke Colombiaanse koffie mee van Colombia. Dit omdat er toen toch wat verkocht is geweest en eigenlijk erg goede commentaren heb gekregen. De koffie is licht geroosterd. De bonen zijn zeker niet vettig.

Het zijn nu iets exotischere koffies van micro lotes. Van erg goede kwaliteit dus ook.

Bij interesse kun je zeker een berichtje sturen. Er is meer dan genoeg.

In boon (kan ook gemalen worden): Geisha, Borbon Rosado Honey, Pacamara, Castillo.
Verpakking: Zijn in Vacuum naar hier gekomen om dan in de juiste verpakking te doen. Pakjes van 330G.
Prijs: 15 euro en Geisha 21 euro.
Verzending: Zal via PostNL of Bpost zijn. Ikzelf woon in België maar kom regelmatig in Nederland voor familie.
Producent: De koffies komen van verschillend boeren uit de regio Huila en Ibague Tolima.

Instagram: @generacioncafetera_EU
Facebook: Generacion Cafetera Europe
Laatst gewijzigd door EdwardKoffie op vr 30 jun 2023, 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Bijlagen

Re: Heerlijke koffie

2
De koffie boon die je mij stuurde heb ik samen met een ander forum lid die ook in Apeldoorn woont
gedronken. nooit eerder proefden we zo duidelijk sinaasappel,naam ben ik even kwijt van de boon

maar een erg lekkere koffie
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Re: Heerlijke koffie

3
Leuk! Zijn ze in Colombia gebrand? Wanneer zijn ze gebrand? Ben jij nu rrn bedrijf wat koffie verkoopt of is het gewoon een eenmalige actie?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Heerlijke koffie

4
Altijd interessant iets wat geen 'mainstream' is

Wellicht handig om hier alle info te plaatsen:
Bonnen
Verpakking
Prijs
Verzending voorwaarden
Wellicht info over producent

En als Bobbee zei roast datum

Het wordt dan voor iedereen meteen duidelijk of het interessant is.
Daarnaast hoef je geen duizenden prive berichten te beantwoorden :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Re: Heerlijke koffie

5
Eens met wat Namor zegt. Wellicht dat ik dan interesse heb.

Ik heb samen met ben de Colombiaanse boon in de oranje verpakking geproefd. Ik vond hem echt heel erg lekker.
Ik drink voornamelijk cappuccino en daar bleef de smaak goed in overeind. Ik kreeg er spontaan liefde van voor light roasts (normaal drink ik medium en dark)
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Re: Heerlijke koffie

6
Ben70 schreef: vr 30 jun 2023, 11:25 De koffie boon die je mij stuurde heb ik samen met een ander forum lid die ook in Apeldoorn woont
gedronken. nooit eerder proefden we zo duidelijk sinaasappel,naam ben ik even kwijt van de boon

maar een erg lekkere koffie
Erg blij om dit te horen :D

Re: Heerlijke koffie

7
bobbee schreef: vr 30 jun 2023, 11:28 Leuk! Zijn ze in Colombia gebrand? Wanneer zijn ze gebrand? Ben jij nu rrn bedrijf wat koffie verkoopt of is het gewoon een eenmalige actie?
De bonen zijn in Colombia gebrand ja. De bonen zijn 16 juni gebrand geweest en in vacuüm mee in koffer. Dit is gedaan door een bedrijf dat Pasion del barista heet, door Mario Andres. Hij heeft ook verschillende prijzen gewonnen, je kunt er de hele dag mee over koffie praten.
Ikzelf heb geen bedrijf nee, mijn vriendin wel. Zij heeft een Colombiaans koffie bedrijf, in Colombia ook. Het plan is om dit uit te breiden naar Europa, vooral in groene koffie dan. Maar voor nu kijken we eens hoe de koffie in de smaak valt bij verschillende mensen :) .

Re: Heerlijke koffie

8
namor schreef: vr 30 jun 2023, 12:13 Altijd interessant iets wat geen 'mainstream' is

Wellicht handig om hier alle info te plaatsen:
Bonnen
Verpakking
Prijs
Verzending voorwaarden
Wellicht info over producent

En als Bobbee zei roast datum

Het wordt dan voor iedereen meteen duidelijk of het interessant is.
Daarnaast hoef je geen duizenden prive berichten te beantwoorden :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ga ik zeker nog even toevoegen aan de post. Bedankt.

Re: Heerlijke koffie

9
Rosanne schreef: vr 30 jun 2023, 12:36 Eens met wat Namor zegt. Wellicht dat ik dan interesse heb.

Ik heb samen met ben de Colombiaanse boon in de oranje verpakking geproefd. Ik vond hem echt heel erg lekker.
Ik drink voornamelijk cappuccino en daar bleef de smaak goed in overeind. Ik kreeg er spontaan liefde van voor light roasts (normaal drink ik medium en dark)
Ik voeg het toe en dan kun je zeker wat laten weten ;)