Re: Heerlijke koffie

11
EdwardKoffie schreef:
bobbee schreef: vr 30 jun 2023, 11:28 Leuk! Zijn ze in Colombia gebrand? Wanneer zijn ze gebrand? Ben jij nu rrn bedrijf wat koffie verkoopt of is het gewoon een eenmalige actie?
De bonen zijn in Colombia gebrand ja. De bonen zijn 16 juni gebrand geweest en in vacuüm mee in koffer. Dit is gedaan door een bedrijf dat Pasion del barista heet, door Mario Andres. Hij heeft ook verschillende prijzen gewonnen, je kunt er de hele dag mee over koffie praten.
Ikzelf heb geen bedrijf nee, mijn vriendin wel. Zij heeft een Colombiaans koffie bedrijf, in Colombia ook. Het plan is om dit uit te breiden naar Europa, vooral in groene koffie dan. Maar voor nu kijken we eens hoe de koffie in de smaak valt bij verschillende mensen :) .
Nou, ik wil wel wat van je kopen! Ben benieuwd, groene bonen vind ik ook leuk. Maar dat is er vooralsnog niet denk ik?

Moet ik je een pb sturen?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Heerlijke koffie

12
bobbee schreef: vr 30 jun 2023, 15:00
EdwardKoffie schreef:
bobbee schreef: vr 30 jun 2023, 11:28 Leuk! Zijn ze in Colombia gebrand? Wanneer zijn ze gebrand? Ben jij nu rrn bedrijf wat koffie verkoopt of is het gewoon een eenmalige actie?
De bonen zijn in Colombia gebrand ja. De bonen zijn 16 juni gebrand geweest en in vacuüm mee in koffer. Dit is gedaan door een bedrijf dat Pasion del barista heet, door Mario Andres. Hij heeft ook verschillende prijzen gewonnen, je kunt er de hele dag mee over koffie praten.
Ikzelf heb geen bedrijf nee, mijn vriendin wel. Zij heeft een Colombiaans koffie bedrijf, in Colombia ook. Het plan is om dit uit te breiden naar Europa, vooral in groene koffie dan. Maar voor nu kijken we eens hoe de koffie in de smaak valt bij verschillende mensen :) .
Nou, ik wil wel wat van je kopen! Ben benieuwd, groene bonen vind ik ook leuk. Maar dat is er vooralsnog niet denk ik?

Moet ik je een pb sturen?
Groene bonen kan opzich ook maar niet direct. Je mag zeker een pb sturen met wat je precies wilt van koffie + eventueel groene bonen :) Als je zegt dat je meteen wat meer neemt, kan er ook nog wel wat aan de prijs gedaan worden. Maar hangt natuurlijk af. Dus stuur gerust een pb :)

Re: Heerlijke koffie

13
Goed verhaal. Je hebt een pb van mij

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Re: Heerlijke koffie

14
Ik kan hier misschien ook wel iets in betekenen, als ik 2-3 baaltjes pak voor koffie van de maand en het eea kan verdelen onder de thuisbranders hier. Het is zeker geen must, iik heb toevallig net een mooie pink bourbon uit Huila gekocht met eenzelfde doelstelling. Maar als ik wat kan betekenen voor de logistiek of verdeling onder de thuisbranders, kan je altijd ff contact opnemen!

Re: Heerlijke koffie

15
Ik vind dit echt nobel en heel tof hoe jij op dit soort dingen in springt! Je hebt er toch werk aan zo al met al maar draait je hand er niet voor om. Zo, dat mag ook weleens gezegd worden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Heerlijke koffie

19
Pti schreef: vr 30 jun 2023, 22:10 Ik kan hier misschien ook wel iets in betekenen, als ik 2-3 baaltjes pak voor koffie van de maand en het eea kan verdelen onder de thuisbranders hier. Het is zeker geen must, iik heb toevallig net een mooie pink bourbon uit Huila gekocht met eenzelfde doelstelling. Maar als ik wat kan betekenen voor de logistiek of verdeling onder de thuisbranders, kan je altijd ff contact opnemen!
Dat is erg leuk. Ik denk dat we in de toekomst zeker wat voor elkaar kunnen betekenen. Reis je zelf regelmatig naar Colombia?