[Gereserveerd] Strega (2011)

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 680
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

[Gereserveerd] Strega (2011)

Berichtdoor ErikvW » vr 10 mei 2024, 15:35

Beste heren en enkele dame,

Ik ben de afgelopen jaren door ervaringen met deze machine verliefd geworden op de levers. En ik wil ook wel eens meepraten op het Londinium forum. Dus... Heb ik een Londinium R gekocht. Ik moet nog exact regelen wanneer ik tijd heb om hem op te halen. Dus mijn Strega uit 2011 die dan aan zijn vierde liefdevolle eigenaar toe is mag in de verkoop. Ik heb deze destijds van RoosW mogen overnemen.

WhatsApp Image 2024-05-10 at 14.56.12.jpeg
WhatsApp Image 2024-05-10 at 23.10.03(2).jpeg
Nitty Gritty:
Ik heb recent een spoeling van de ketel gedaan, zuigerringen en de groepring vervangen, er zit een mooie oranje silicone in.
Bij aankoop is de oranje alarm lamp voor lege tank door mij vervangen.
Machine heeft de te verwachten gebruikssporen.
Het is de versie met interne tank.
Machine is door mij altijd gebruikt in combinatie met de ontkalkingszakjes.
Machine is wekelijks schoongemaakt.

Bijbehorende zaken:
- VST 18 gram basket + originele
- De 2 originele Portafilters
- Een bottomless portafilter
- De getoonde houtset inclusief 1 spare hendel (zit nu op een originele PF)
- Reservesetje zuigerringen
- Diverse O-ringen voor de kranen.
- Naar keuze 1- of 2 gats stoomtip.
- Originele chromen kap met een kleine schade. Ik ergerde me er aan en vond de zwarte sowieso mooier.
- Uitgebreide uitleg over de machine
- Deze machine heeft nog NIET de PSM behandeling gehad.
Ik heb de portafilter, nieuwe kap, ringen en de houtset er bij gekocht. Ik denk dat 850 euro een scherpe prijs is.
WhatsApp Image 2024-05-10 at 23.10.03(1).jpeg
Niet inbegrepen maar mogelijk te combineren:
- Bij mijn Londinium zit een (zwarte) Niche Zero, ik heb de complete set gekocht. Er van uit gaande dat de staat vergelijkbaar is mag de witte weg. In overleg de zwarte tegen klein extra bedrag. Opgelet: beide Niches hebben een UK stekker, ik lever de verloop er bij. Niche wordt compleet geleverd, echter zonder doos. Prijs 450.
- RVS dosing cup. Prijs 5 euro.
- Tamper in hout. Prijs 15 euro.
- Tamperstand. Prijs 5 euro.
- Aluminium Dosing Ring met magneetjes (niet die op de foto). Prijs 5 euro.
- 3D printed RDT tool, kleur goud. Prijs 10 euro.
- JoeFrex kloon afkloplade, ik kan er maar 1 kwijt. De Londinium zal er niet op passen vermoed ik. De kleine 50 euro óf de grote 80.
WhatsApp Image 2024-05-10 at 23.10.03.jpeg
Een klein beetje geduld wordt op prijs gesteld. We kunnen best afspraken maken, maar er kan pas opgehaald worden als ik de Londinium heb. Ophalen in Helmond + uitleg of in de achterbak in Eindhoven. Op afspraak en tegen kleine vergoeding kom ik hem brengen en installeren. Niet versturen.
Laatst gewijzigd door ErikvW op za 11 mei 2024, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
omeCoffee
Berichten: 35
Lid geworden op: do 11 apr 2024, 14:13

Re: [TKA] Vooraanmelding verkoop Strega (2011), eventueel met Niche Zero.

Berichtdoor omeCoffee » za 11 mei 2024, 00:22

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Maar allereerst succes met de verkoop van je Strega!
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 680
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: [TKA] Vooraanmelding verkoop Strega (2011), eventueel met Niche Zero.

Berichtdoor ErikvW » za 11 mei 2024, 06:56

Dank u. De eerste geïnteresseerde heeft zich inmiddels gemeld.
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 567
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: [TKA] Vooraanmelding verkoop Strega (2011), eventueel met Niche Zero.

Berichtdoor Madencio » za 11 mei 2024, 07:53

Top hoor, Erik. Gefeliciteerd met de Londinium!
La Pavoni / DF83

Erik82
Berichten: 2924
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: [TKA] Vooraanmelding verkoop Strega (2011), eventueel met Niche Zero.

Berichtdoor Erik82 » za 11 mei 2024, 08:18

Leuke upgrade. Dan ga je de ervaring van de echt lever krijgen. De Strega, hoe geweldig ook, heeft toch wel een heel ander profiel en karakteristieken qua machine als een echte hevel zoals de Londinium. Mooie upgrade.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 102mm blind burrs (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

MichaelvDuuren
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: [TKA] Vooraanmelding verkoop Strega (2011), eventueel met Niche Zero.

Berichtdoor MichaelvDuuren » za 11 mei 2024, 09:53

Top hoor, Erik. Gefeliciteerd met de Londinium!
Jij gefeliciteerd met de Fellow Stagg Ketel zag ik ;)
Je was me voor.

En Erik ik ben wel weer benieuwd naar je updates als je de Londinium hebt (foto’s enz).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6485
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: [TKA] Vooraanmelding verkoop Strega (2011), eventueel met Niche Zero.

Berichtdoor cremalover » za 11 mei 2024, 19:32

Leuke upgrade. Dan ga je de ervaring van de echt lever krijgen. De Strega, hoe geweldig ook, heeft toch wel een heel ander profiel en karakteristieken qua machine als een echte hevel zoals de Londinium. Mooie upgrade.
Elke veer heeft een eigen profiel.Ligt meer aan de veer dan aan de machine.

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 680
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: [TKA] Vooraanmelding verkoop Strega (2011), eventueel met Niche Zero.

Berichtdoor ErikvW » za 11 mei 2024, 19:58

Leuke upgrade. Dan ga je de ervaring van de echt lever krijgen. De Strega, hoe geweldig ook, heeft toch wel een heel ander profiel en karakteristieken qua machine als een echte hevel zoals de Londinium. Mooie upgrade.
Elke veer heeft een eigen profiel.Ligt meer aan de veer dan aan de machine.
Respectvolle vragen aan iemand die hier veel meer kennis en ervaring mee heeft: Is dat echt zo? Vallen die veren binnen de groep niet allemaal binnen een bepaalde specificatie? Of zijn de minimale verschillen in die bandbreedte echt te proeven? Verloopt dat ook als een veer "slijt"?
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6485
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: [TKA] Vooraanmelding verkoop Strega (2011), eventueel met Niche Zero.

Berichtdoor cremalover » za 11 mei 2024, 20:32

Leuke upgrade. Dan ga je de ervaring van de echt lever krijgen. De Strega, hoe geweldig ook, heeft toch wel een heel ander profiel en karakteristieken qua machine als een echte hevel zoals de Londinium. Mooie upgrade.
Elke veer heeft een eigen profiel.Ligt meer aan de veer dan aan de machine.
Respectvolle vragen aan iemand die hier veel meer kennis en ervaring mee heeft: Is dat echt zo? Vallen die veren binnen de groep niet allemaal binnen een bepaalde specificatie? Of zijn de minimale verschillen in die bandbreedte echt te proeven? Verloopt dat ook als een veer "slijt"?
Veer profiel proef je.Elke veer heeft eigen begindruk en einddruk( voorspanning).
En dan heb je nog de curve.Dat in combinatie met temperatuur( verloop tijdens shot) bepaald de smaak .
Tegenwoordig voegen hybride machines( preinfusie middels pomp) daar een extra factor aan toe .
Bij mijn Lambro heb ik inmiddels 5 veren.Je proeft echt wel verschil tussen de sterkste en zwakste.
Ik verwacht niet dat jij bijv. 5% afname veerkracht door gebruik zult proeven.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15242
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [Gereserveerd] Strega (2011)

Berichtdoor fransg » za 11 mei 2024, 20:53

Een vering van een zware automobiel zal ooit eens verslijten.

De veer van een professionele zetgroep die max tien keer per dag ingedrukt wordt zal tijdens ons leven niks slijten.

Ook nog nooit gehoord dat een stokoude KvdW nieuwe veders nodig had.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron