Re: Umikot Planetary Distribution Tool

71
Graag niet persoonlijk worden ivm de vervuiling van dit topic en de sfeer op het forum. Het zijn slechts meningen standpunten en gelukkig hebben wij de vrijheid om te kiezen hoe je daar zelf mee omgaat. Ik vind deze aanbieding een heel mooi aanbod voor het forum! En als de maker iets rekent voor zijn tijd, risico van misprint, grondstoffen, slijtage etc dan is dat niet meer dan normaal maar volgens mij zit dat niet in de prijs die ik zie staan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

72
bobbee schreef:Zou dit een complot gedachte kunnen zijn die uit gaat komen?

Er is genoeg gezegd denk ik, de 3d printer draait en mooie wdt Tools worden gemaakt en geleverd voor een lief bedrag gezien alle moeite het kost.

Wat brengt mij bij het volgende, ik wil er ook wel 1 maar kan dat dan met uitsparingen en zou het werken met de Londinium portafilter met de lepels op 45° vanaf het handvat?

Zal ik pb sturen?
Ik heb hem met uitsparingen, en bij mij past hij probleemloos.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

73
manduca schreef:
bobbee schreef:Zou dit een complot gedachte kunnen zijn die uit gaat komen?

Er is genoeg gezegd denk ik, de 3d printer draait en mooie wdt Tools worden gemaakt en geleverd voor een lief bedrag gezien alle moeite het kost.

Wat brengt mij bij het volgende, ik wil er ook wel 1 maar kan dat dan met uitsparingen en zou het werken met de Londinium portafilter met de lepels op 45° vanaf het handvat?

Zal ik pb sturen?
Ik heb hem met uitsparingen, en bij mij past hij probleemloos.
Top! Das waar ook, dat had jij al erop. Nog steeds een welkome aanvulling? Gebruik je hem nu altijd?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

74
TimvdBerg schreef: di 25 jul 2023, 21:51 Hey,
Besef je wel dat hier een licentie op rust, en dat het dus niet de bedoeling is om hier een slaatje uit te slaan?
Onderaan de Thingiverse pagina:
✖ | Sharing without ATTRIBUTION
✔ | Remix Culture allowed
✖ | Commercial Use
✖ | Free Cultural Works
✖ | Meets Open Definition
Ik vind dit een valide punt waar ik zelf ook mee heb gezeten. Sterker nog: ik heb me indertijd ook druk gemaakt over de prijs die werd gevraagd voor het simpele wdt-tooltje (die situatie was iets anders omdat de ontwerper daar een specifiek bedrag had genoemd waarvoor de tool verkocht mocht worden).
Maar allereerst betreft deze licentie het ontwerp, niet de 3d-print zelf. Daarnaast is de gevraagde prijs naar mijn mening inderdaad aan de lage kant, het dubbele zou eerder commercieel zijn (zie Etsy waar variaties voor dat soort bedragen verkocht worden).
De officiele regels van de licentie zijn:

CC’s NonCommercial (NC) licenses prohibit uses that are “primarily intended for or directed toward commercial advantage or monetary compensation.”

En hoewel je daar over kunt twisten zie ik het aanbieden van deze tool voor deze prijs niet in strijd met deze regel. Daarnaast bied ik het alleen hier aan, niet op marktplaats of in mijn webshop.
En ik zet na het opschonen van de bestanden de Pavoni versie ook 'gratis' online zodat iedereen die kan gebruiken of voor meer geld kan verkopen op Etsy bijvoorbeeld.
Canters Coffee

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

76
FrancisPavoni schreef: wo 26 jul 2023, 16:29
TimvdBerg schreef: di 25 jul 2023, 21:51 Hey,
Besef je wel dat hier een licentie op rust, en dat het dus niet de bedoeling is om hier een slaatje uit te slaan?
Onderaan de Thingiverse pagina:
✖ | Sharing without ATTRIBUTION
✔ | Remix Culture allowed
✖ | Commercial Use
✖ | Free Cultural Works
✖ | Meets Open Definition
Ik vind dit een valide punt waar ik zelf ook mee heb gezeten. Sterker nog: ik heb me indertijd ook druk gemaakt over de prijs die werd gevraagd voor het simpele wdt-tooltje (die situatie was iets anders omdat de ontwerper daar een specifiek bedrag had genoemd waarvoor de tool verkocht mocht worden).
Maar allereerst betreft deze licentie het ontwerp, niet de 3d-print zelf. Daarnaast is de gevraagde prijs naar mijn mening inderdaad aan de lage kant, het dubbele zou eerder commercieel zijn (zie Etsy waar variaties voor dat soort bedragen verkocht worden).
De officiele regels van de licentie zijn:

CC’s NonCommercial (NC) licenses prohibit uses that are “primarily intended for or directed toward commercial advantage or monetary compensation.”

En hoewel je daar over kunt twisten zie ik het aanbieden van deze tool voor deze prijs niet in strijd met deze regel. Daarnaast bied ik het alleen hier aan, niet op marktplaats of in mijn webshop.
En ik zet na het opschonen van de bestanden de Pavoni versie ook 'gratis' online zodat iedereen die kan gebruiken of voor meer geld kan verkopen op Etsy bijvoorbeeld.
Meestal hoort bij dit soort antwoorden een "Mic drop". [/End discussion]
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

78
Zo is dat!

Alleszins ben ik erg blij dat er een Post Mill Pavoni versie is. Ik stuur je dit weekend een PM om er eentje te bestellen!

Waren er trouwens nog ervaringen met de Robot? Ik las dat iemand vreesde dat het niet lekker zou werken met te lange naalden, maar was dat nu het geval?
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

79
bobbee schreef:
manduca schreef:
bobbee schreef:Zou dit een complot gedachte kunnen zijn die uit gaat komen?

Er is genoeg gezegd denk ik, de 3d printer draait en mooie wdt Tools worden gemaakt en geleverd voor een lief bedrag gezien alle moeite het kost.

Wat brengt mij bij het volgende, ik wil er ook wel 1 maar kan dat dan met uitsparingen en zou het werken met de Londinium portafilter met de lepels op 45° vanaf het handvat?

Zal ik pb sturen?
Ik heb hem met uitsparingen, en bij mij past hij probleemloos.
Top! Das waar ook, dat had jij al erop. Nog steeds een welkome aanvulling? Gebruik je hem nu altijd?
Jazeker, werkt prima. Wellicht is het niet echt nodig met de HG-1 en magic tumbler, maar het is een kleine moeite. En een leuk ding :).

Ik draai overigens niet meer aan dat handvatje, maar draai geeoon direct de bovenste ring. Dat draait soepeler omdat die bovenste ring best wat speling heeft bij mij.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: Umikot Planetary Distribution Tool

80
Heftige reacties y’all, neem een koffietje en relax ;)
Had me inderdaad wel even voor kunnen stellen in plaats van zomaar binnen te vallen, das wel zo netjes. Ik snap ook dat ‘slaatje slaan’ niet de goeie term was.
Maar meteen olie op het vuur gooien en zeggen dat ik ‘misschien wel een ondernemer ben’ vind ik ook niet chill.
Anyway, fijn dat OP zijn gedachtegang netjes uitlegt! Goede punten, ik was uninformed