[Slotje] Felicita Square electronic kettle zwart

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

[Slotje] Felicita Square electronic kettle zwart

Berichtdoor bvds » ma 01 jul 2019, 14:31

Iemand interesse in een zo goed als nieuwe Felicita Square electornic kettle?

square-3.jpg

Ik had deze een week geleden gekocht als vervanging voor mijn analoge Stagg, maar ik vind de Stagg toch net iets lekkerder in de hand liggen.

De Felicita doet het prima. De temperatuur laat zich met een draaiknop nauwkeurig instellen, hij heeft een hold functie en geeft een beschaafd piepje als het water op temperatuur is. Ook produceert het apparaat geen irritant zoemgeluid zoals bijvoorbeeld de Brewista. Opwarmen gaat dankzij het 1200 watt element snel: 600 cc water verwarmen tot 90 graden kost 2:30 min (tot 100 graden ca. 4 min). Vergelijkbaar dus met de Stagg EKG. Ook schenkt de kan op zich prima, al vind ik de balans en het zwaartepunt van de analoge Stagg net een tikje fijner. In hoeverre dit ook geld voor de Sagg EKG kan ik niet beoordelen. Ik kan me zo maar voorstellen dat die door het hogere gewicht ook anders schenkt dan zijn analoge broertje. In ieder geval vind ik dat de Felicita zeker geen flow restrictor nodig heeft zoals de Hario en Bonavita.

Ik heb de Felicita zelf relatief gunstig (lees BTW vrij) kunnen kopen en biedt hem nu aan voor 90 euro exclusief verzend. Uiteraard heb ik de originele verpakking nog. Bij geen interesse hou ik hem lekker.

Voor meer info check http://www.felicitacoffee.com/?product=square. Felicita maakt trouwens ook hele mooie scales.
Bijlagen
IMG-20190627-WA0011.jpeg
IMG-20190627-WA0007.jpeg
IMG-20190627-WA0009.jpeg
Laatst gewijzigd door bvds op za 06 jul 2019, 10:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: [TKA] Felicita Square electronic kettle zwart

Berichtdoor bvds » wo 03 jul 2019, 07:06

@DavidJ: heb PB terug gestuurd!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: [Slotje] Felicita Square electronic kettle zwart

Berichtdoor bvds » za 06 jul 2019, 10:41

Slotje!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron