Temperatuur stickers

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Temperatuur stickers

Berichtdoor Marcje » wo 23 okt 2019, 09:17

Ik heb een paar setjes van de ‘bekende’ temperatuur strips (om op de kop van bijvoorbeeld je La Pavoni te plakken) in de verkoop.
Een set bestaat uit 2 strips, te weten een van 60-90grC en een van 90-120grC.
Prijs is 7.50 euro, dat is inclusief verzenden.

Stuur me svp een berichtje bij interesse.


Afbeelding
dus...

Rob Hoek
Berichten: 1
Lid geworden op: do 08 okt 2020, 14:29

Re: Temperatuur stickers

Berichtdoor Rob Hoek » vr 09 okt 2020, 13:58

Hallo Marcje,
Zijn die stickers nog in de aanbieding?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Temperatuur stickers

Berichtdoor Marcje » vr 09 okt 2020, 16:18

Yep!
Stuur maar een pb.
dus...

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Temperatuur stickers

Berichtdoor Dirk Jan » ma 19 okt 2020, 19:31

Ik heb ook temperatuurstrips geplaatst.
Afbeelding

De reden was dat veel van mijn shots niet echt lekker smaakten. Ik wilde de temperatuur in de gaten houden. Zo gezegd zo gedaan. Als ik het goed heb, was vaak de temperatuur te laag. Vandaar dat ik de koelring er ook maar af heb gehaald en iets langer laat voorverwarmen. En nu voor iedere shot even een stoot water door de zeef het kopje in drukken. Dan de, ja ja, de piston ;-) er op en de espresso maken.

Afbeelding

Kijk, moet je toch af en toe iets "ijken".
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Temperatuur stickers

Berichtdoor bobbee » ma 19 okt 2020, 21:34

Wellicht kun je de koeling laten zitten en de pressostaat afstelling iets verhogen. Krijg je ook iets meer druk voor je pre infusie en die doet ook veel voor de smaak.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Temperatuur stickers

Berichtdoor Dirk Jan » ma 19 okt 2020, 21:39

Oké, ga ik uitzoeken hoe dat moet.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Temperatuur stickers

Berichtdoor fransg » ma 19 okt 2020, 21:41

Indien de pressostaat al wat ouder is, kan het zijn dat die niet merkbaar reageert op een andere afstelling van de stelschroef of zelfs daardoor van de wijs raakt, dus kan handig zijn er een vervangend exemplaar voor in gereedheid / op voorraad te hebben.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Temperatuur stickers

Berichtdoor bobbee » ma 19 okt 2020, 22:02

Goede tip! Ik heb er zelf altijd 1 op voorraad net als wat piston ringen en groepring, rubber ring voor de vuldop en silicone vet.

Kafko heeft de onderdelen op voorraad dirk jan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Temperatuur stickers

Berichtdoor Dirk Jan » di 20 okt 2020, 10:25

Dank fransg en bobbee, zal binnenkort eens langs Peter rijden. Nu eerst zien waar dat schroefje zit en welke kant ik moet opdraaien. Volgens mij heb ik een mooi filmpje van Peter in z'n werkplaats voorbij zien komen. Misschien dat dat filmpje mij wijzer gaat maken.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Temperatuur stickers

Berichtdoor GuidovW » di 20 okt 2020, 19:54

Dank fransg en bobbee, zal binnenkort eens langs Peter rijden. Nu eerst zien waar dat schroefje zit en welke kant ik moet opdraaien. Volgens mij heb ik een mooi filmpje van Peter in z'n werkplaats voorbij zien komen. Misschien dat dat filmpje mij wijzer gaat maken.

Haal je wel ff de stekker uit het stopcontact voor je gaat sleutelen? :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron