ouwe meuk (?!)

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: ouwe meuk (?!)

Berichtdoor pichichi » zo 04 apr 2021, 13:34

Oelala! Mooie sample roaster hoor :shock:

De vintage Probat B5 sample roaster is VERKOCHT !!

(aan Stean, je kent ´m wel Arnoud ;) )
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: ouwe meuk (?!)

Berichtdoor fransg » zo 04 apr 2021, 15:26

Die ken ik!

Is jaren geleden hier op bezoek geweest samen met een andere Zeer Speciale Gast uit koffieland.
https://kostverlorenvaart.blogspot.com ... sited.html

Stean is bijzonder sympathiek, ethisch ondernemer, steekt zijn nek uit voor de boeren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: ouwe meuk (?!)

Berichtdoor Pti » wo 07 apr 2021, 08:37

Oelala! Mooie sample roaster hoor :shock:

De vintage Probat B5 sample roaster is VERKOCHT !!

(aan Stean, je kent ´m wel Arnoud ;) )
Aha, was voor hem mooi voor de handel dus?

Probat Coffee Sample Roaster Vintage
€ 6.500,00
https://link.marktplaats.nl/m1689296259 ... ialbuttons

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: ouwe meuk (?!)

Berichtdoor Keyser » wo 07 apr 2021, 09:12

Zou inderdaad jammer zijn, wanneer het voor de handel is aangekocht.
Laatst gewijzigd door Keyser op wo 07 apr 2021, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: ouwe meuk (?!)

Berichtdoor bobbee » wo 07 apr 2021, 09:19

Ik weet niet wat hij ervoor betaald heeft dus ja, misschien maakt hij wel dik verlies. En opvallend is dat hij op dezelfde plek staat als op de verkoop foto.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: ouwe meuk (?!)

Berichtdoor Keyser » wo 07 apr 2021, 09:59

Ik weet niet wat hij ervoor betaald heeft dus ja, misschien maakt hij wel dik verlies. En opvallend is dat hij op dezelfde plek staat als op de verkoop foto.
Daar heb je gelijk in. Ik neem terug wat ik heb gezegd en bericht aangepast.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: ouwe meuk (?!)

Berichtdoor bobbee » wo 07 apr 2021, 16:22

Ik weet niet wat hij ervoor betaald heeft dus ja, misschien maakt hij wel dik verlies. En opvallend is dat hij op dezelfde plek staat als op de verkoop foto.
Daar heb je gelijk in. Ik neem terug wat ik heb gezegd en bericht aangepast.
Nou. Uit betrouwbare bron vernomen dat deze brander door stean idd gewoon wordt verhandelt voor veel meer geld dan hij heeft betaald.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: ouwe meuk (?!)

Berichtdoor fransg » wo 07 apr 2021, 17:29

Sommige mensen hebben meer commerciële vaardigheden dan anderen en verdienen zo de kost.

Op zichzelf vind ik dat wel te billijken.

De man die mij mijn auto verkocht was ook een soort 'beste vriend' al weten we natuurlijk allebei dat dit onderdeel is van het spel en de kostwinning. Toch was het aangenaam in de omgang.

Toen ik nog jeugdig was en in een Tandy Radio Shack werkte, legde ik een klant uit wat het verschil was tussen een goedkope, een redelijk geprijsde en een kostbare versterker. De goedkope krijgt u mee, zit gewoon garantie op, niks mis. De andere pak ik voor u in, ik loop mee naar de uitgang, houd de deur voor u open. Koopt u de dure, dan heeft u er een vriend bij en ik groet u ook op straat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: ouwe meuk (?!)

Berichtdoor Keyser » wo 07 apr 2021, 17:45

Kan zo zijn. Ik kwam laatst een Mazzer Super Jolly Electronic tegen voor €150,-. Ik dacht, maar dat is een leuke kans!
Uit het gesprek kwam naar voren dat het horeca bedrijf failliet was door de huidige crisis. Het ging dus niet om iemand die deze prijs bewust had gekozen.
Dus koos ik ervoor de verkoper te informeren dat de molen voor minstens het dubbele verkocht kan worden, zelfs meer. Tja, heb ik dan geen commercieel inzicht of spelen er soms ook andere zaken die belangrijker zijn? Je moet ook een beetje voor elkaar zorgen.

Op marktplaats doen handelaren zich voor als verzamelaars om zo een streepje voor te krijgen. Heb het al een paar keer meegemaakt. De verkopende partij dacht iemand heel blij te hebben gemaakt, maar 2 dagen later stond de machine voor het dubbele op marktplaats. Ik vind dat sneu voor de verkoper, maar ook sneu voor de echte verzamelaars die hierdoor leuke hobby kansen missen.

Nu is deze casus hier natuurlijk niet 1 op 1 mee te vergelijken. Ik wil ook niet een stempel op iemand drukken. Alleen hoop ik dat nu niet iemand zich benadeeld voelt en dat beide partijen tevreden zijn. Maar het maakt wel wat los, blijkt. Misschien ook wel door hoe leuk de apparaten werden aangeboden.

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: ouwe meuk (?!)

Berichtdoor Pti » wo 07 apr 2021, 18:09

Ach ik wil hier ook geen boekje open doen over iemand die zich niet in eerste persoon kan verdedigen. Maar het is voor mij wel een druppel en emmer gevalletje helaas....


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron