[te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor Keyser » di 30 nov 2021, 11:15

En je wou nog wat naast je Strega. AfbeeldingAfbeelding
De Electra zet ook ristretto trouwens. Kleine shotjes.
Haha waarom niet? Heb jij niet een Londinium met een Pavoni? Afbeelding
Of bedoel je dat ik er al wat naast heb?
Daarnaast heb ik ook stiekem dat mijn vrouw een kleinere lever minder spannend vind. Afbeelding

De Arrarex is 43mm
Casa Leva 49mm
Pavoni 51 mm
Strega 58 mm

Ja kleinere shotjes, maar vast iets groter dan de Arrarex en meer richting Pavoni. Of klopt dat niet?
Niks verder, ik herken mijzelf juist! Afbeelding
Ook in het verhaal om het te verklaren, zou ikzelf kunnen zijn! (pavoni staat op zolder, geen plek ernaast.)

Heb je daar nou een emmer loxeal 4 vet staan?
Haha ik denk dat er wel meer zijn die zich herkennen in deze beredeneringAfbeelding. Is gewoon een verslaving. Het zijn dromen/wensen;
- Strega inruilen naar een Londinium.
- Een Pavoni of een Leva.
- koffiebrander in de toekomst. Kan nu mijn huidige Gene niet gebruiken.

En wanneer ik dat heb bereikt heb ik weer nieuwe dromen. Definitie van een hobbyAfbeelding

Ja klopt is een emmer van een kilo. Tien keer zo veel, maar twee keer zo duur als zo'n flesje. Echt een Nederlander Afbeelding. Ga er wel alleen met schone handschoenen in.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor fransg » di 30 nov 2021, 11:16

Oké! Is in elk geval nuttig voor bezoekers van het forum te weten dat er 'food safe' versies van Loxeal te koop zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor bobbee » di 30 nov 2021, 11:26

Haha waarom niet? Heb jij niet een Londinium met een Pavoni? Afbeelding
Of bedoel je dat ik er al wat naast heb?
Daarnaast heb ik ook stiekem dat mijn vrouw een kleinere lever minder spannend vind. Afbeelding

De Arrarex is 43mm
Casa Leva 49mm
Pavoni 51 mm
Strega 58 mm

Ja kleinere shotjes, maar vast iets groter dan de Arrarex en meer richting Pavoni. Of klopt dat niet?
Niks verder, ik herken mijzelf juist! Afbeelding
Ook in het verhaal om het te verklaren, zou ikzelf kunnen zijn! (pavoni staat op zolder, geen plek ernaast.)

Heb je daar nou een emmer loxeal 4 vet staan?
Haha ik denk dat er wel meer zijn die zich herkennen in deze beredeneringAfbeelding. Is gewoon een verslaving. Het zijn dromen/wensen;
- Strega inruilen naar een Londinium.
- Een Pavoni of een Leva.
- koffiebrander in de toekomst. Kan nu mijn huidige Gene niet gebruiken.

En wanneer ik dat heb bereikt heb ik weer nieuwe dromen. Definitie van een hobbyAfbeelding

Ja klopt is een emmer van een kilo. Tien keer zo veel, maar twee keer zo duur als zo'n flesje. Echt een Nederlander Afbeelding. Ga er wel alleen met schone handschoenen in.
Ja de hobby wel maar de complete verantwoording en uitleg waarom je wat koopt en doet niet. Afbeelding Vind ik leuk om te lezen.

Die emmer kun je iig meenemen naar je volgende leven. Krijg je niet op.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor HanR » di 30 nov 2021, 14:15

Volgens mij gaat het om de afdichting tussen het bovenste en onderste deel van de boiler.
Er bestaat van Bison iets dat keukenkit heet en voedselveiligheid zou moeten zijn.
Dat heb ik met succes een keer op een mini gebruikt.
Loctite heeft (heel flauw), een serie die "health and safety heet", maar de afdicht midden daaruit zijn niet voedselveilig.
Loxeal heeft niets.
Misschien dat verder gorgelen nog iets oplevert.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk


Nelus
Berichten: 673
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor Nelus » di 30 nov 2021, 20:21

Oké! Is in elk geval nuttig voor bezoekers van het forum te weten dat er 'food safe' versies van Loxeal te koop zijn.
Klopt gebruiken “wij” in de voedingsindustrie ook.
Maar dan van het welbekende merk Loctite.
Ook high temp food safe spul, witte tubes met een kenmerkend “latex verf” geurtje. Werkt trouwens ook perfect als vervanger voor teflon lint op schroefdraad.
Faema Lambro - Mazzer Major E

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor Keyser » di 30 nov 2021, 20:25

Oké! Is in elk geval nuttig voor bezoekers van het forum te weten dat er 'food safe' versies van Loxeal te koop zijn.
Klopt gebruiken “wij” in de voedingsindustrie ook.
Maar dan van het welbekende merk Loctite.
Ook high temp food safe spul, witte tubes met een kenmerkend “latex verf” geurtje. Werkt trouwens ook perfect als vervanger voor teflon lint op schroefdraad.
Weet jij voor mij te vinden welke dat is? Dat is de nog enig ontbrekende aanpassing die ik moet doen. De pakking moet wel eenvoudig weer te verwijderen zijn. De open boiler van de mini Gaggia moet je af en toe schoon maken, omdat de zuiger koffie naar binnen zuigt. Dus na schoonmaken moet er weer een nieuwe pakking op.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor HanR » di 30 nov 2021, 21:14

Wat hier gevraagd wordt is vloeibare pakking voor vlakkenafdichting. Ik ken het Loctite programma niet, maar 5990 komt het dichtst in de buurt. Loctite claimt dat langsvliegende vogeltjes er niet dood aan gaan. Echter nergens NFS H1 te bekennen.

@Nelus
Heb je toevallig via je werk een lijst met toegestane Loctitenummers welke gebruikt mogen worden?



Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor GuidovW » wo 01 dec 2021, 22:20

Ehm…. istie al verkocht? ;)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor we tigers » wo 01 dec 2021, 22:50

Hahaha! Met al dat off topic gepraat is dat een goede vraag. Ik heb drie gegadigden en ben met de eerste in gesprek. Komt vast wel goed.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor Keyser » wo 01 dec 2021, 22:54

Haha ja ik heb er ook alle vertrouwen in. We zijn wat info aan het uitwisselen. Maar wat ik tot nu toe weet is hij erg mooi. Ik ben enthousiast.
Morgen moet ik nog even wat uitzoeken bij de importeur.


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron