[te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor bobbee » di 30 nov 2021, 09:48

Ja prachtig! Ben benieuwd, zojuist een berichtje gestuurd.

Ik wil al lang naast mijn Strega een kleine hevel. Deze en de Pavoni stonden op mijn lijstje. Maar deze zie je niet vaak en is nieuw echt wel andere koek. Ooit eens mis gegrepen. Was aan het overleggen over de prijs met een vrouw die ze voor haar vader verkocht. Ik wilde dat we er allebei gelukkig van werden. Het ging om een Casa Leva en een micro Casa. Een handelaar pikte ze tussendoor voor mijn neus weg en een paar dagen later stonden ze op marktplaats voor een hoop meer. De les: Hij was handiger in handelen dan ik Afbeelding. Al heb ik ook niet de ambitie daarvoor te gaan.
Jij had toch een caravel?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor we tigers » di 30 nov 2021, 09:57

Hier heb je geen last van handelaren neem ik aan. Hooguit van andere enthousiastelingen Afbeelding

Veel succes met de onderhandelingen beide!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankjewel. Dit is voor mij de reden om hem niet op marktplaats te zetten. Ik heb vroeger wel eens gehad met een basgitaar die ik verkocht dat ik tegen de kerel die hem op kwam halen zei:"nee, jij mag hem niet kopen". Dat was een onaangenaam persoon en duidelijk iemand die hem ging flippen. Prijs afgesproken en dan toch ter plekke weer de boel open willen gooien en heel vervelend doen. Mijn huis uit.
Van die praktijken. Dat heb je met liefhebbers op een forum als hier gewoon niet of nauwelijks. Allemaal liefhebbers.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor Keyser » di 30 nov 2021, 09:57

Ja prachtig! Ben benieuwd, zojuist een berichtje gestuurd.

Ik wil al lang naast mijn Strega een kleine hevel. Deze en de Pavoni stonden op mijn lijstje. Maar deze zie je niet vaak en is nieuw echt wel andere koek. Ooit eens mis gegrepen. Was aan het overleggen over de prijs met een vrouw die ze voor haar vader verkocht. Ik wilde dat we er allebei gelukkig van werden. Het ging om een Casa Leva en een micro Casa. Een handelaar pikte ze tussendoor voor mijn neus weg en een paar dagen later stonden ze op marktplaats voor een hoop meer. De les: Hij was handiger in handelen dan ik Afbeelding. Al heb ik ook niet de ambitie daarvoor te gaan.
Jij had toch een caravel?
Ja klopt, is ook die van Bvds. Daar ben ik gewoon verliefd op. Die machine zag ik voor het eerst bij Casa barista in Velp bij het halen van mijn Strega.
Alleen vind ik het niet een machine die ik vaak gebruik. Hij zet meer ristretto. Dus ik hobby er af en toe mee. Leuk om te experimenteren en ik vind het qua geschiedenis echt een icoon. Zo mooi gebouwd!

Dan heb ik ook nog een mini Gaggia. Daar heb ik wat lichte opknap werkzaamheden aan verricht, maar de pakking is het probleem. Hij lekt daardoor licht wat druppels waardoor het frame gaat roesten. Heb toen loxeal gekocht, maar die is niet voedsel veilig. Wil ik nog mee aan de slag en als dat niet lukt dan gaat die weg. Daar heb ik niet dat gevoel bij, wat ik wel heb bij de Arrarex.

Deze Leva is wel voor regelmatig gebruik.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor fransg » di 30 nov 2021, 10:11

Heb toen loxeal gekocht, maar die is niet voedsel veilig.
Welke had jij dan?

https://www.drtradingshop.nl/a-63832469 ... escription
Voor drinkwatertoepassingen met NSF H1-certificering
Food friendly
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor bobbee » di 30 nov 2021, 10:21


Ik wil al lang naast mijn Strega een kleine hevel. Deze en de Pavoni stonden op mijn lijstje. .
En je wou nog wat naast je Strega. AfbeeldingAfbeelding
De Electra zet ook ristretto trouwens. Kleine shotjes.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor Keyser » di 30 nov 2021, 10:29

Heb toen loxeal gekocht, maar die is niet voedsel veilig.
Welke had jij dan?

https://www.drtradingshop.nl/a-63832469 ... escription
Voor drinkwatertoepassingen met NSF H1-certificering
Food friendly
Ik heb het over vloeibare pakkingAfbeelding

Maar die heb ik ook:Afbeelding

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor Keyser » di 30 nov 2021, 10:33

Ik wil al lang naast mijn Strega een kleine hevel. Deze en de Pavoni stonden op mijn lijstje. .
En je wou nog wat naast je Strega. AfbeeldingAfbeelding
De Electra zet ook ristretto trouwens. Kleine shotjes.
Haha waarom niet? Heb jij niet een Londinium met een Pavoni? Afbeelding
Of bedoel je dat ik er al wat naast heb?
Daarnaast heb ik ook stiekem dat mijn vrouw een kleinere lever minder spannend vind. Afbeelding

De Arrarex is 43mm
Casa Leva 49mm
Pavoni 51 mm
Strega 58 mm

Ja kleinere shotjes, maar vast iets groter dan de Arrarex en meer richting Pavoni. Of klopt dat niet?



Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor fransg » di 30 nov 2021, 10:43

Ik heb het over vloeibare pakking
Maar vloeibare bepakking heb ik eveneens van de Loxeal en deze is approvato voor gebruik in gas e aqua potabile, vandaar mijn vraag welke jij dan had?
IMG_1622.jpg
IMG_1623.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor bobbee » di 30 nov 2021, 11:03


Ik wil al lang naast mijn Strega een kleine hevel. Deze en de Pavoni stonden op mijn lijstje. .
En je wou nog wat naast je Strega. AfbeeldingAfbeelding
De Electra zet ook ristretto trouwens. Kleine shotjes.
Haha waarom niet? Heb jij niet een Londinium met een Pavoni? Afbeelding
Of bedoel je dat ik er al wat naast heb?
Daarnaast heb ik ook stiekem dat mijn vrouw een kleinere lever minder spannend vind. Afbeelding

De Arrarex is 43mm
Casa Leva 49mm
Pavoni 51 mm
Strega 58 mm

Ja kleinere shotjes, maar vast iets groter dan de Arrarex en meer richting Pavoni. Of klopt dat niet?
Niks verder, ik herken mijzelf juist! Afbeelding
Ook in het verhaal om het te verklaren, zou ikzelf kunnen zijn! (pavoni staat op zolder, geen plek ernaast.)

Heb je daar nou een emmer loxeal 4 vet staan?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: [te koop] Elektra Micro Casa a Leva

Berichtdoor Keyser » di 30 nov 2021, 11:10

Ik heb het over vloeibare pakking
Maar vloeibare bepakking heb ik eveneens van de Loxeal en deze is approvato voor gebruik in gas e aqua potabile, vandaar mijn vraag welke jij dan had?
IMG_1622.jpg
IMG_1623.jpg
Moet ik even zoeken. Maar heb toen via een tip op dit forum een nummer gekocht. Later bij loxeal zelf nagevraagd of het voedsel veilig was en dat was het niet. Zal die van jou sowieso eens nagaan.


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron