[TKA] La Pavoni Europiccola (gen 2) met veel upgrades

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
iYPB
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 feb 2024, 11:50
Locatie: Zuidlaren

[TKA] La Pavoni Europiccola (gen 2) met veel upgrades

Berichtdoor iYPB » ma 26 feb 2024, 10:20

Beste (mede-)forumleden:

Bij deze bied ik het volgende aan:

La Pavoni Europiccola pre-millennium (gen 2) met veel upgrades en volledig gereviseerd. Hierdoor heb je volledige controle over de benodigde variabelen voor een perfecte espresso.

Upgrades:
- Coffee Sensor AirBuster
- Coffee Sensor Pressure Profiling kit
- Coffee Sensor Bong Isolator
- Digitale zetgroep thermometer met rvs houder
- Boilerdruk meter
- IMS Precision Douchezeef
- IMS Precision filterbak
- Originele portafilter omgebouwd tot naked portafilter (49mm)
- Recent alle rubbers en pakkingen vervangen.
- Recent ontkalkt (daarna gebruik van ontkalkt water)
- Single hole stoomwand tip

Meegeleverde items:
- 2 dubbel shot filterbakjes
- 1 single shot filterbakje
- Originele plastic tampers
- Originele leverhendel
- Originele stoomwand tip

Eventueel extra (in overleg):
- 49mm tamper met walnoothouten handvat
- 49mm distributie tool met walnoothouten handvat
- WDT tool walnoothout
- 49mm puck screens (2 stuks)

Door de bovenstaande upgrades heb je de volledige controle over je espressoapparaat. Zowel de temperatuur als de druk waarmee je het water erdoorheen perst is duidelijk te zien. Hierdoor kun je precies testen wat het beste werkt voor jouw favoriete type koffieboon. De single hole steam tip geeft je meer tijd om de perfecte melk te creëren ten opzichte van de originele met 3 gaten.

Zoals je ziet is dit niet zomaar een La Pavoni Europiccola. Hij is volledig geüpgraded en reviseert. Hij werkt dan ook nog als nieuw, ondanks de oude leeftijd (1995). Dit model (Gen 2) pre-mill is ook zonder de kunststof sleeve in de zetgroep.

Hij gaat weg omdat ik zelf een volgend project heb opgepakt (rabbithole van espresso...) en een Gaggia Classic uit 1999 heb gekocht en deze ga upgraden tot een Gaggiuino. Hierdoor is de La Pavoni overbodig geworden.

Vraagprijs: €850,- (op MP staat ie voor €900,-, maar voor forumleden mag ie weg voor €850,-)
Op te halen in Zuidlaren (Drenthe) of eventueel kan ie ook verzonden worden.

Indien gewenst, kan ik meer foto's toesturen of deze zijn ook te zien op MP.

NB. Ik krijg de foto's niet rechtop (?), maar op MP zijn ze eventueel rechtop te zien.
IMG_1414.jpg
Bijlagen
IMG_1415.jpg
IMG_1425.jpg
IMG_1428.jpg
Laatst gewijzigd door iYPB op ma 26 feb 2024, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia classic “Gaggiuino” 1999 - La Pavoni Europiccola 1995 modded - Moccamaster - AeroPress - Bialetti Moka Express - Demoka M203 modded - Timemore C3Esp Pro

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: [TKA] La Pavoni Europiccola (gen 2) met veel upgrades

Berichtdoor ErikvW » ma 26 feb 2024, 11:10

Ik zag eerst de prijs en daarna pas de waslijst van aanpassingen. Wat een supertof ding, wat een werk!

En nee, ik hoef deze niet.

Echt niet.
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: [TKA] La Pavoni Europiccola (gen 2) met veel upgrades

Berichtdoor GuidovW » ma 26 feb 2024, 16:51

Serieus....
....verkopen vanwege een Gaggia Classic?
Daar krijg je spijt van!

Echt wel :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

iYPB
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 feb 2024, 11:50
Locatie: Zuidlaren

Re: [TKA] La Pavoni Europiccola (gen 2) met veel upgrades

Berichtdoor iYPB » ma 26 feb 2024, 17:55

Serieus....
....verkopen vanwege een Gaggia Classic?
Daar krijg je spijt van!

Echt wel :idea:
Ja ik heb er ook lang over getwijfeld moet ik toegeven. Maar sinds de geboorte van ons kind vindt de vrouw het teveel gedoe en te lang duren met de La Pavoni. En er is geen ruimte voor meerdere apparaten in de keuken.

Daarnaast hou ik ook heel erg van het proces van het upgraden van dit soort apparaten. Dus wie weet valt het idd tegen met de Gaggiuino en dan koop ik er wel weer eentje die ik weer helemaal upgrade. We weten toch allemaal dat in deze hobby we nooit klaar zijn en een echte “endgame” altijd is totdat je wat nieuws gezien hebt. :P
Gaggia classic “Gaggiuino” 1999 - La Pavoni Europiccola 1995 modded - Moccamaster - AeroPress - Bialetti Moka Express - Demoka M203 modded - Timemore C3Esp Pro

iYPB
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 feb 2024, 11:50
Locatie: Zuidlaren

Re: [TKA] La Pavoni Europiccola (gen 2) met veel upgrades

Berichtdoor iYPB » zo 31 mar 2024, 11:07

Prijs verlaagd naar €750,-
Gaggia classic “Gaggiuino” 1999 - La Pavoni Europiccola 1995 modded - Moccamaster - AeroPress - Bialetti Moka Express - Demoka M203 modded - Timemore C3Esp Pro

MichelK
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 21:24

Re: [TKA] La Pavoni Europiccola (gen 2) met veel upgrades

Berichtdoor MichelK » za 06 apr 2024, 17:52

Wat is de opwarmtijd van deze vanaf een koude start tot een eerste goede espresso? En is temperatuursurfen nu eenvoudiger, door de thermometer en de bong isolator? Of is dat helemaal niet meer nodig, als in: de temperatuur wordt niet te hoog?
Ik begrijp dat die Bong Isolator geen stoom meer toelaat in de grouphead. Dus als het water in de boiler kookt, moet ik handmatig nu de GH verwarmen door water door de GH te laten stromen/een aantal pulls te doen?

iYPB
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 feb 2024, 11:50
Locatie: Zuidlaren

Re: [TKA] La Pavoni Europiccola (gen 2) met veel upgrades

Berichtdoor iYPB » ma 08 apr 2024, 09:48

Wat is de opwarmtijd van deze vanaf een koude start tot een eerste goede espresso? En is temperatuursurfen nu eenvoudiger, door de thermometer en de bong isolator? Of is dat helemaal niet meer nodig, als in: de temperatuur wordt niet te hoog?
Ik begrijp dat die Bong Isolator geen stoom meer toelaat in de grouphead. Dus als het water in de boiler kookt, moet ik handmatig nu de GH verwarmen door water door de GH te laten stromen/een aantal pulls te doen?
De opwarmtijd is zo'n 10 minuten. Dit is af te lezen op de boilerdruk meter of wanneer het lampje uit gaat van de aan/uit-knop.

Tempsurfen is een stuk makkelijker door de thermometer en bong isolator. De temperatuur kan nog steeds te hoog worden, maar door de isolator is dat veel minder dan zonder. De thermometer zit direct op de grouphead, dus die leest realtime af wat de temperatuur daar is. Je verwarmt de grouphead voor door water door de grouphead te laten stromen, dit kun je doen door de hendel volledig open te zetten (dan komt er ook water uit) of korte pulls waarbij er net wat water in stroomt (dan wordt ie wel warmer, maar stroomt er niet echt water uit de grouphead). Dat laatste zorgt ervoor dat het heel precies te controleren is. Vaak na zo'n 5 korte bewegingen is de grouphead op temperatuur (88-93 graden). Dit is een proces van max. 15 seconde als je het eenmaal een beetje door hebt. Dan plaats je je portafilter eronder en ben je klaar voor een espresso.

Daarnaast zorgt de isolator er ook voor dat je een stuk beter meerdere espresso achter elkaar kunt zetten zonder dat de temperatuur veel te hoog oploopt. Zonder is dat eigenlijk al wel het geval bij een tweede espresso, maar dit houdt het veel stabieler.
Gaggia classic “Gaggiuino” 1999 - La Pavoni Europiccola 1995 modded - Moccamaster - AeroPress - Bialetti Moka Express - Demoka M203 modded - Timemore C3Esp Pro

iYPB
Berichten: 5
Lid geworden op: do 22 feb 2024, 11:50
Locatie: Zuidlaren

Re: [TKA] La Pavoni Europiccola (gen 2) met veel upgrades

Berichtdoor iYPB » wo 10 apr 2024, 08:38

Verkocht!
Gaggia classic “Gaggiuino” 1999 - La Pavoni Europiccola 1995 modded - Moccamaster - AeroPress - Bialetti Moka Express - Demoka M203 modded - Timemore C3Esp Pro


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron