[TKA] DF64V (Grey) - gereserveerd

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: [TKA] DF64V (Grey)

Berichtdoor Ben70 » wo 03 apr 2024, 11:53

Jammer dat je aanwinst niet in goede aarde viel bij je vrouw en dat het weer te koop staat
hoe anders is het bij mij thuis. hier ben ik de baas, als ik zeg dat ik de afwas doe dan doe ik dat gewoon
als ik zeg dat ik de kamer wil stofzuigen dan gebeurt dat gewoon. zo kan het ook he!
succes met de verkoop
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13274
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [TKA] DF64V (Grey)

Berichtdoor bobbee » wo 03 apr 2024, 11:57

Jammer dat je aanwinst niet in goede aarde viel bij je vrouw en dat het weer te koop staat
hoe anders is het bij mij thuis. hier ben ik de baas, als ik zeg dat ik de afwas doe dan doe ik dat gewoon
als ik zeg dat ik de kamer wil stofzuigen dan gebeurt dat gewoon. zo kan het ook he!
succes met de verkoop
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Hier hetzelfde laken en schoonmaak-pak! Mijn wil is wet, schrobben op mijn knieën als ik dat wil.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: [TKA] DF64V (Grey)

Berichtdoor Erik82 » wo 03 apr 2024, 16:11

Setje SSP Cast V3 kopen en het probleem met geluid is opgelost en je hebt hele goede koffie. Dan hoeft de maler ook niet weg. Die standaard DLC schijven zijn waardeloze lawaaibakken die zelfs in een Lagom P64 nog veel kabaal maken.

Of mijn Mizen ES schijven die hier te koop staan. Ook vergelijkbaar met de SSP HU en qua geluid in de P64 vallen ze heel erg mee. Malen ontzettend snel en zijn ook wat meer bimodaal georiënteerd net als de DLC schijven.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Barre Koffie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 15 mar 2023, 21:54

Re: [TKA] DF64V (Grey) - gereserveerd

Berichtdoor Barre Koffie » vr 05 apr 2024, 16:30

Ik heb net de dlc schijven teruggeplaatst.
Ital mill schijven vond ik geen lekker resultaat geven.
De Mazzer schijven pasten inderdaad niet echt lekker. Ik was lang bezig met uitlijnen. Smaak was wel goed.
Ik ben nu lichte koffies aan het drinken , een geen cappuccino meer. Voor lichtere brandingen vind ik de dlc schijven een lekkerder ( meer helderheid en fruittonen) resultaat geven.

De schone dlc zijn nu stiller dan de italmills en de mazzers. Maar ik beleef de molen uberhaupt niet als luidruchtig, ook niet naast de eureka xl.

Ik was van plan om ssp hu te gaan kopen maar ben nu blij dat ik even heb gewacht.
Misschien later nog ssp mp schijven. En dan voor de smaak, niet voor het geluid hahaha.

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: [TKA] DF64V (Grey) - gereserveerd

Berichtdoor Erik82 » vr 05 apr 2024, 18:09

Snap nog steeds niet dat iedereen de MP wil want die vond ik zwaar tegenvallen. Veel te fruitig voor espresso en niet helder genoeg voor filter. De Cast schijven geven een veel betere balans naar mijn mening en de nieuwe V3 is flink verbeterd voor espresso.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Barre Koffie
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 15 mar 2023, 21:54

Re: [TKA] DF64V (Grey) - gereserveerd

Berichtdoor Barre Koffie » vr 05 apr 2024, 19:31

Ah dat is nuttige info. Moet ik toch maar eens ergens gaan proeven voordat ik beslis.

Blijft wel een leuke hobby die koffie. Het fijne is dat je nooit perfectie bereikt. Denk je net dat je het gevonden hebt, komt er weer een andere boon, een nieuwe maalschijf. En bij mij is mijn voorkeur ook nog helemaal veranderd, van donkere bonen met melk naar hippe light roasts.

En dan ben ik nog niet eens met druk profielen begonnen.


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten