Interessepeiling/verkoopvraag Rocket Appartamento

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
MichelK
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 21:24

Interessepeiling/verkoopvraag Rocket Appartamento

Berichtdoor MichelK » vr 05 apr 2024, 16:33

Dag mede koffie liefhebbers :)

Momenteel ben ik nog in het bezit van een Rocket Appartamento uit 2016 (dacht ik). De laatste tijd ben ik meer bezig met het maken van goede koffie, wil ik meer controle hierbij en me daarbij ook aan het oriënteren op een een handmatige levermachine. Hierbij kom ik uit op een Cafelat Robot of Flair 58: less is more, zeg maar :)
Dat betekent dat ik mogelijk mijn Rocket dus in de verkoop doe! Nu is de vraag echter, wat is hier een goede richtprijs voor (en evt. interesse?). Hebben jullie hier een beeld bij, op MP gaat het zo'n beetje alle kanten op..
Geen idee of dit onderwerp hier mag, maar anders hoor ik dat natuurlijk ook graag!

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Interessepeiling/verkoopvraag Rocket Appartamento

Berichtdoor MichaelvDuuren » vr 05 apr 2024, 16:51

Vanuit mijn eerdere zoektocht naar een Appartamento weet ik dus uit ervaring dat (uiteraard afhankelijk van heet aantal accessoires en evt tweaks aan het apparaat) een standaard machine rond de 900 euro moet opbrengen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Interessepeiling/verkoopvraag Rocket Appartamento

Berichtdoor Erik82 » vr 05 apr 2024, 17:00

Nieuw 1400 dus tweedehands van 8 jaar oud maar ongeveer de helft mits goed onderhouden.

Dus de grote vraag is wanneer
- Wat voor water heb je gebruikt
- Hoe vaak is de machine professioneel ontkalkt (dus complete rebuild)
- Wanneer is de laatste grote beurt geweest
- Wanneer zijn de rubbers vervangen?

Trek de mushroom eens van de E61 af en maak een foto hoe het er daar van binnen uitziet dan is de staat van het ding goed in te schatten.

Bij goed onderhoud kan de machine zo meer waard zijn en bij slecht onderhoud kan het ook zo maar 400 euro waard zijn.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Leinad
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 09 dec 2022, 21:07
Locatie: Nijmegen

Re: Interessepeiling/verkoopvraag Rocket Appartamento

Berichtdoor Leinad » vr 05 apr 2024, 17:00

Kan het een idee zijn voor jou om eerst een dergelijke kleine lever aan te schaffen voor ernaast?
Dan kun je beide machines zeer goed vergelijken, en misschien vullen ze elkaar wel aan qua gebruik.
Bij mij is het ook zo gegaan, en uiteindelijk heb ik bijna 10 jaar zowel een HX E61 gehad én een Europiccola.
Beviel mij uitstekend! De kleine Europiccola heb ik nog steeds voor die momenten dat ik slechts 1 of 2 koffie nodig heb. Sporadisch, maar toch.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

MichelK
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 21:24

Re: Interessepeiling/verkoopvraag Rocket Appartamento

Berichtdoor MichelK » vr 05 apr 2024, 17:17

Goede tips allemaal!

De laatste onderhoudsbeurt is geweest in 2023 en hierbij zijn voor zover ik nog weet de rubbers vervangen. Eigenlijk alle jaren ontkalkt water gebruikt (eerste jaren met zakjes, latere jaren met een vaste waterontharder op de waterleiding). In theorie moet het er dus netjes uitzien aan de binnenkant, ik zal eens kijken of ik de mushroom kan verwijderen zelf.

Natuurlijk is een kleine machine ernaast ook een optie, maar eigenlijk wil ik juist minder apparatuur. Voor de hoeveelheid kopjes die ik nu zet, is de Appartamento eigenlijk overkill. Gemiddeld denk ik 6 kopjes per dag, altijd in 'batches' van 2. Grotere hoeveelheden komen zelden voor, en daarvoor zet ik meestal filter koffie (ik heb een Niche molen, dus prima te switchen tussen malingen). Een handmatige lever is dus denk ik juist perfect.

Ik heb iets om over na te denken, wederom dank! Mogelijk ga ik de machine hier wel op korte termijn aanbieden, ik begrijp nu dat 650-700 geen vreemde vraagprijs is.

MichelK
Berichten: 32
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 21:24

Re: Interessepeiling/verkoopvraag Rocket Appartamento

Berichtdoor MichelK » za 06 apr 2024, 20:47

Nieuw 1400 dus tweedehands van 8 jaar oud maar ongeveer de helft mits goed onderhouden.

Dus de grote vraag is wanneer
- Wat voor water heb je gebruikt
- Hoe vaak is de machine professioneel ontkalkt (dus complete rebuild)
- Wanneer is de laatste grote beurt geweest
- Wanneer zijn de rubbers vervangen?

Trek de mushroom eens van de E61 af en maak een foto hoe het er daar van binnen uitziet dan is de staat van het ding goed in te schatten.

Bij goed onderhoud kan de machine zo meer waard zijn en bij slecht onderhoud kan het ook zo maar 400 euro waard zijn.
Zojuist de mushroom losgehaald en een paar foto's gemaakt:
IMG_9534.JPG
IMG_9537.JPG
IMG_9540.JPG
IMG_9539.JPG
Ik denk dat ik een dezer dagen de machine voor €750 te koop zet op Marktplaats en natuurlijk hier ook!

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Interessepeiling/verkoopvraag Rocket Appartamento

Berichtdoor Erik82 » za 06 apr 2024, 21:55

Dat ziet er gezien de leeftijd heel erg netjes uit.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Interessepeiling/verkoopvraag Rocket Appartamento

Berichtdoor Ypuh » ma 08 apr 2024, 13:43

Een paar maanden geleden was de Appartamento nog in de aanbieding tijdens BlackFriday bij onze oosterburen, en betaalde je iets meer dan €1.100: https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#77244070

Het is een redelijk populaire machine, eentje die ik ook van harte aan kan raden, dus 50% daarvan lijkt me misschien iets teveel van het goede. Een realistische prijs voor een machine die recent nog onderhoud gehad heeft is misschien €700-800?
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron