[VERKOCHT] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Wil je van je oude espresso apparaat, koffiemolen of teveel-ingekochte-koffie af? Laat het ons weten!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

[VERKOCHT] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Berichtdoor bobbee » do 27 sep 2018, 22:42

Ik verkoop mijn Eureka Olympus 75E V2 omdat ik liever filterkoffie maak dan espresso en dat ook niet meer gaat veranderen. Wel heel af en toe maak ik nog een cappuccino en visite kan een cappuccino 9 van de 10 keer ook meer waarderen dan een espresso. Dan heb je dus niet zo'n dikke maler nodig want in de melk komt het allemaal niet zo nauw en kan ik ook prima uit de voeten met de Kinu M47 bijvoorbeeld voor die paar keer.

De 75mm mythos schijven in deze maler hebben zich al ruim bewezen. De maler is in perfecte staat met nog garantie tot december 2018 (bon van vanpommeren zit er uiteraard bij) De kleine 350 gram hopper is met zwarte plakfolie licht-dicht gemaakt ik gebruik hem echter als single doser met "blaasbalgje". Ideaal vind ik persoonlijk maar de hopper zit erbij.

Ik vraag er 800 euro voor.

Foto's komen nog maar spreken ook wel voor zich.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: [TKA] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Berichtdoor bvds » do 27 sep 2018, 23:02

Een dijk van een maler!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: [TKA] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Berichtdoor Tekork » vr 28 sep 2018, 12:50

Goed over nagedacht Bob? Hopelijk krijg je geen spijt om deze parel weg te doen.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: [TKA] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Berichtdoor Jochen_P » vr 28 sep 2018, 13:01

Is deze maler dan 'slecht' voor filter?

Ik ben de espresso ook even beu en denk eraan om eens slow coffee te gaan proberen.
Laatst een boon gehad die ik niet lekker vond als espresso, heb toen de molen een pak grover afgesteld en met de aeropress aan de slag gegaan. Beviel me prima!
Sorry voor de off-topic.
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [TKA] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Berichtdoor bobbee » vr 28 sep 2018, 13:08

Goed over nagedacht Bob? Hopelijk krijg je geen spijt om deze parel weg te doen.
Nee, twijfel uiteraard. Maar feit is dat ik, nu ik filter echt geweldig vind, geen zin meer heb in espresso. Van het geld kan ik een hoop andere dingen doen.

Het is gewoon over, espresso voor mij.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [TKA] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Berichtdoor bobbee » vr 28 sep 2018, 13:09

Is deze maler dan 'slecht' voor filter?

Ik ben de espresso ook even beu en denk eraan om eens slow coffee te gaan proberen.
Laatst een boon gehad die ik niet lekker vond als espresso, heb toen de molen een pak grover afgesteld en met de aeropress aan de slag gegaan. Beviel me prima!
Sorry voor de off-topic.
Schijnt het wel goed te kunnen doen maar kom goed uit de voeten met de Kinu M47.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: [TKA] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Berichtdoor martinierius » vr 28 sep 2018, 13:26

Is de Kinu M47 dan minder voor espresso zeg je nu?
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: [TKA] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Berichtdoor Erik82 » vr 28 sep 2018, 13:28

je kunt hem zeker wel voor filter gebruiken maar verre van ideaal met een GOD maler. De schijven zijn er in ieder geval wel geschikt voor. Blijft een hele leuke maler die makkelijk op kan tegen de high-end malers van 2000 euro en meer. Voordeel voor de koper is dat de schijven al zijn ingelopen wat je weer een 20KG scheelt voordat alles optimaal is. Aangezien die dingen ruim 1200KG mee zullen gaan zit je voorlopig goed :mrgreen: .
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: [TKA] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Berichtdoor Erik82 » vr 28 sep 2018, 13:30

Is de Kinu M47 dan minder voor espresso zeg je nu?
De M47 is best goed voor espresso maar de Olympus is vele malen beter. Is echt geen vergelijk tenzij je alleen heel donker gebrande bonen gebruikt. Er zitten de Mythos schijven in en dat is zo ongeveer de benchmark in speciality koffieland.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [TKA] Eureka Olympus 75E V2 TiN (Mythos 75mm schijven)

Berichtdoor bobbee » vr 28 sep 2018, 14:27

Is de Kinu M47 dan minder voor espresso zeg je nu?
Zoals Erik al aangeeft. Naast met de hand malen is de Kinu M47 conisch en goed voor espresso maar ja, 75mm titanium coated mythos schijven....daar zit wel even een verschilletje in.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Te koop aangeboden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron