La Pavoni pre millennium koelring

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Jim Bontenbal
Berichten: 5
Lid geworden op: do 27 jun 2019, 22:09

La Pavoni pre millennium koelring

Berichtdoor Jim Bontenbal » za 17 aug 2019, 21:19

Hey allemaal,

Ik ben sinds een tijdje bezig met de la Pavoni pre millennium. En ik moet zeggen dat het nu eindelijk aardig lukt! Echter wordt de la Pavoni snel te heet. Ik probeer hem terug te koelen met doeken maar dit lukt nog niet optimaal. Ik ben opzoek naar de koelring welke ik vaak voorbij zie komen op dit forum.

Mocht iemand de koelring te koop heb hoor ik het graag!

Groet Jim

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Pavoni pre millennium koelring

Berichtdoor fransg » zo 18 aug 2019, 12:42

Je kunt er een bestellen bij Tije in Amsterdam. Stuur me een pm, dan geef ik je zijn mailadres.

Ook kun je, als deze erin zit en niet te oud/stram is, de pressostat aanpassen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Jim Bontenbal
Berichten: 5
Lid geworden op: do 27 jun 2019, 22:09

Re: La Pavoni pre millennium koelring

Berichtdoor Jim Bontenbal » zo 18 aug 2019, 13:21

Bedankt voor uw snelle reactie. Ik ga u een pm sturen en uitzoeken hoe ik de pressostaat aanpas :D

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: La Pavoni pre millennium koelring

Berichtdoor bvds » zo 18 aug 2019, 14:48

Pressostaat (ca 0.9 bax max als je wilt stomen; anders 0.8 bar) aanpassen is op een premillenium niet genoeg. Tenzij je machine tussendoor steeds even uitzet en een koud afgespeelde PF gebruikt om de groep terug te koelen.

Een temperatuur sticker is een must!

En een single hole tip ook als je wilt opschuimen; zeker bij lage druk. Tije maakt die ook!

De koelring van Tije is de makkelijkste oplossing. De groep overhit zo een stuk minder snel.

Met wat handigheid en pakweg 10 euro aan onderdelen kun je ook een mooie mod doen. Je maakt er dan min of meer een Millenium machine van: in plaats van een stoom gevulde groep krijg je een water gevulde groep met circulatie. Ik heb dit een keer gedaan en maakt heel veel uit. Voordeel is dat je de looks in stand houdt. De koelring is erg zichtbaar. Als je dat niet stoort de makkelijkste oplossing.

Check hier:

https://www.kaffee-netz.de/threads/la-p ... st.108677/
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: La Pavoni pre millennium koelring

Berichtdoor HanR » zo 18 aug 2019, 17:05

Of je koopt een pré millennium exemplaar zonder pressostaat, maar met hoog/laag stand.
Nog meer geklooi dan een standaard pré millennium met pressostaat. Je zit letterlijk zelf aan de knoppen. Erg leuk!

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Jim Bontenbal
Berichten: 5
Lid geworden op: do 27 jun 2019, 22:09

Re: La Pavoni pre millennium koelring

Berichtdoor Jim Bontenbal » zo 18 aug 2019, 17:31

Het is zeker heel leuk! En de eerste 2 bakkies zijn heel erg lekker. Alleen daarna lukt het niet om de groep goed terug te koelen. Ik heb de site bekeken maar mijn Duits is heel slecht :roll:. Het gaat dan om een mod bij het koperen buisje wat uit de boiler komt?

Groet Jim

Jim Bontenbal
Berichten: 5
Lid geworden op: do 27 jun 2019, 22:09

Re: La Pavoni pre millennium koelring

Berichtdoor Jim Bontenbal » zo 18 aug 2019, 19:50

Je kunt er een bestellen bij Tije in Amsterdam. Stuur me een pm, dan geef ik je zijn mailadres.

Ook kun je, als deze erin zit en niet te oud/stram is, de pressostat aanpassen.
Fransg ik kan de pm die ik gestuurd heb niet terug vinden. Op een of andere manier komt het niet aan of zoiets.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Pavoni pre millennium koelring

Berichtdoor fransg » zo 18 aug 2019, 19:55

Ik kreeg er één in de mail en schreef terug... je kunt me ook direct op frans@goddijn.com mailen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Jim Bontenbal
Berichten: 5
Lid geworden op: do 27 jun 2019, 22:09

Re: La Pavoni pre millennium koelring

Berichtdoor Jim Bontenbal » zo 18 aug 2019, 21:16

Frans,

Ik heb hem inmiddels gevonden. Zat tussen mijn spam :? Ik heb Tije een email gestuurd nu hopen dat hij er nog 1 wilt maken of heeft liggen.


Groet Jim


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron