Brewista Flow Restrictor

Ben je al tijden op zoek naar tweedehands espresso apparaat, een gebruikte koffiemolen of een niet meer te krijgen onderdeel of accessoire? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Brewista Flow Restrictor

Berichtdoor Fisherman » do 09 jan 2020, 07:43

Weet even niet goed in welk topic dit thuis hoor, maar ik ben op zoek naar een flow restrictor voor mijn Brewista ketel. Het gieten gaat me toch wat te snel en ongecontroleerd.

Zoektocht op internet levert me alleen adressen met torenhoge verzendkosten (€11) voor een item dat nog geen 2 cm3 in beslag neemt. Kan de leveranciers later altijd nog aanschrijven om dit te bespreken, natuurlijk.

Heeft iemand een extra liggen, of weet iemand een (eventueel DIY) alternatief? Gaat in essentie om dit product: https://www.coffeedesk.com/product/4735 ... Restrictor

Thanks!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Brewista Flow Restrictor

Berichtdoor bobbee » do 09 jan 2020, 08:44

Is dat nou mijn oude ketel?

Je kunt een holle wand plug zoeken en die met een mesje of wat dan ook bewerken zodat die in de opening past.
Hoe dat plastic werkt met heet water even testen denk ik....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Brewista Flow Restrictor

Berichtdoor bobbee » do 09 jan 2020, 08:48

Je kunt ook dit proberen;

€ 3,38 23%OFF | 5 stks/set Rvs Foam Lance Filter Hoge Kwaliteit Lance Mesh Tablet Voor Sneeuw Foam Generator Auto Accessoires
https://a.aliexpress.com/5eGB2NAsx
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Brewista Flow Restrictor

Berichtdoor Tekork » do 09 jan 2020, 12:21

“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Brewista Flow Restrictor

Berichtdoor bobbee » do 09 jan 2020, 14:28

Kreeg net door van verdekt opgestelde mee-lezer dat een silicone slang ook uitkomst biedt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Brewista Flow Restrictor

Berichtdoor Fisherman » do 09 jan 2020, 22:01

Is dat nou mijn oude ketel?

Je kunt een holle wand plug zoeken en die met een mesje of wat dan ook bewerken zodat die in de opening past.
Hoe dat plastic werkt met heet water even testen denk ik.... Afbeelding
Ha Bob! Yep, jouw ouwe ketel doet nog altijd trouwe dienst ;-).

Dat met die wandplug lijkt me niet geheel verstandig maar wel bedankt voor de aanzet. Dergelijke ideeën zouden zomaar eens kunnen werken.

Zal eens naar de linkjes kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.


Terug naar “Te koop gevraagd”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kilo en 11 gasten

cron